Diksap zonder appel.

Discussie in 'Voeding' gestart door Gijsje, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er zit een wezenlijk verschil in natuurlijke fruitsuikers die nog vezels, vitamines en mineralen bevatten en geraffineerde suiker die alleen kalorieen bevat en een zoete smaak en verder nergens goed voor is.

Tuurlijk gaat de eerste voorkeur uit naar kruidenthee en water, maar dat is de vraag van ts niet. Er is niks mis met goed aangelengde diksap op zijn tijd. Als je een kind hebt dat niet voldoende drinkt, mag je blij zijn als het diksap wil.

2. tulip

tulip Niet meer actief

bij de plus hebben ze een diksap van iets dat heet: exotische of tropische vruchten en die bevat geen appel.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die vezels vitaminen en mineralen zitten niet in diksap.
    Diksap is gewoon aanlenglimonade en niet slechter of beter dan roosvicee o.i.d.

4. zogelukkig

Je bent niet goed op de hoogte. Er is een wezenlijk verschil, ik leg het even uit:

Diksap is ingedikt fruit en bevat nog goede stoffen van dat fruit, het is oa rijk aan mineralen waaronder kalium.
    Diksap mag absoluut geen limonadesiroop genoemd worden!
    Een limonadesiroop bevat namelijk geraffineerd ofwel toegevoegd suiker. Roosvicee is wel een vruchtenlimonadesiroop, omdat het maar liefst 30% toegevoegd suiker bevat en nog een hoop andere hulpstoffen. Diksap bestaat uit 100% ingedikt fruit.

5. adi

adi Niet meer actief

Even een aanvulling:

daarnaast wordt het woord Limonade ook vaak gebruikt voor dingen als Ranja, die mijlenver liggen van 'aanmaak'drankjes als diksap.
    Ranja bestaat voornamelijk uit suiker en kleurstoffen. Iets natuurlijks erin is ver te zoeken.

Ik vind het niet terecht om alle aanmaak-dranken over 1 kam te scheren.

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hmm ik zal mijn moeder eens vragen wij kregen vroeger perendiksap misschien een natuurwinkel ofzo?

7. zogelukkig

Ranja = limonadesiroop ofwel aanmaaklimonade en is idd water met suiker en een stel kleur- en smaakstoffen.

Roosvicee = vruchtenlimonadesiroop en bestaat uit 70% fruit en 30% suiker, zuurteregelaar, conserveringsmiddel etc.

Diksap = 100% ingedikt fruit.

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Jeetje wat zit er in veel (kinder)producten appel zeg. Ik had nog een flesje bananen/wortel sap staan dus kijk wat er in zit,bestaad het voor 57% uit appel!!

Zijn ontlasting begint wel vaster te worden nu ik (bijna) geen appel meer gebruik.

Ondertussen nog geen diksap zonder appel gevonden,in zo'n gat woon ik nou toch ook weer niet haha.

Zou ik ook een pak vruchtensap zonder toegevoegde suikers kunnen kopen en dat vermengen met water.Lijkt me toch ook gezond?

9. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat begrijp ik niet. zoals gemeld bevat de olvarit peer/perzik geen appel. dacht dat olvarit een redelijk algemeen verkrijgbaar merk was? er worden hier ook genoeg eigen / huismerken van supers genoemd idd.

10. zogelukkig

Ik begrijp iets ook niet, je ging toch naar de natuurwinkel? Daar zou je geslaagd moeten zijn.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Roosvicee 50/50 zitten ook geen toegevoegde suikers in volgens mij.
    Je kunt idd ook verse sap aanlengen met water.

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik heb BonBébé diksap peer en perzik gevonden bij de boni :)

Die olvarit sap kan ik trouwens niet vinden,niet bij de kruitvat,etos en AH hier in de stad iig.

De natuurwinkel ben ik nog niet heen geweest.(Het is een eindje lopen en ik heb momenteel een spier flink verekt in m'n bovenbeen,fietsen lukt al helemaal niet.)Hopelijk lukt dat komende week.

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    stomme opmerking mss, maar kijk je wel in het babyvoeding schap? dus niet in het aanlenglimonade-schap (karvan cevitam en dat soort troep). wel opvallend, dat ze daar die olvarit niet verkopen. maar goed, je hebt nu wat gevonden!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In je stad heb je toch nog 2 Actions over? Daar kun je ook regelmatig dingen vinden!

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja ik kijk in het babyvoedingschap,gewoon bij de rest van de diksap.
    Bij de action heb ik nog nooit geen diksap gezien,ook niet opgelet dus zal ik de volde keer als ik er ben eens doen.

16. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    cranberry diksap!!

17. zogelukkig

Ik wil niet weten hoe bitter en zuur dat is! Bestaat dat echt?

18. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja, waarschijnlijk met heeeeeuuuullll veel suiker! Denk niet dat je het er anders in krijgt bij die kleintjes :D

19. zogelukkig

Ja, maar dan is het geen diksap, want dat is dus alleen puur ingedikt fruit! Of bedoel je zelf eraan toegevoegd is? Kan me niet indenken dat ze diksap cranberry maken, diksap is nl. speciaal voor kinderen.
    Ik denk dat het een soort vruchtenlimonadesiroop is ofzo.

Ik had blaasontsteking na de bevalling en dronk puur cranberrysap, ik hou niet zo heel zoet, maar hier had ik echt moeite mee, brrr!

Moet jij je banner niet eens aanpassen trouwens?

20. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja, dan zullen zal ze wel vruchten siroop bedoelen.
    En idd, ik moet mijn banner aanpassen maar ben een beetje een leek op computer gebied en weet niet hoe ik die oude banner weg krijg. Zal het zo nog eens proberen.

Deel Deze Pagina