Mijn zoontje is bijna 7 maanden, zit op 5 flessen per dag. Hij krijgt Friso Allergy Care voor zijn koemelkallergie. Groeten gaan niet, hij gaat kokhalzen. Worteltjes kreeg hij de zelfde symptomen van als de gewone melk. Een keer een babykoekje laten sabbelen was een ramp! Ik had er niet aan gedacht dat daar koemelk in zat.. grr.. dus met een paar sabbel-kruimels al krampen en uitslag. Fruit zoals peer gaat opzich wel. (klein potje) Mango, appel, banaan e.d. gaan al niet goed. Ik heb vandaag een verwijzing gekregen voor de dietist. Iemand er ervaring mee? Wat gaan ze doen?
Geen ervaring mee. Maar wat gaat er precies niet goed met andere fruitsoorten? Let wel, kokhalzen is een hele natuurlijke reactie, google maar eens op kokhalsreflex bij baby's. Heb er verder geen ervaring mee maar wens je veel succes!
Wat heftig!!! Maar inderdaad, wat voor reactie krijgt hij van groente en fruit? Imk denk dat je voor de dietiste alles moet bijhouden, en precies noteren welke reactie waarop komt. En inderdaad, kokhalzen hoort er echt bij, daarvoor moet je niet stoppen met de introductie. Voor andere reacties natuurlijk wel.
Nee klopt, maar het gekke is dat hij alleen kokhalst bij groente! ookal is dat net zo gepureerd als het fruit. Van bijv. mango krijgt hij uitslag, buikpijn en enorme stinkluiers en scheten. Worteltjes was helemaal een drama! Overgeven, ook de fles erna kwam er weer uit. gillen van de buikkramp, diaree en uitslag. Ik ben benieuwd hoe het is bij de dietiste en wat we kunnen doen!
De dietiste zal je gaan begeleiden bij het introduceren van voedingsmiddelen. Wanneer je iets kan gaan introduceren en hoe. De darmpjes van je zoontje zijn blijkbaar erg gevoelig en dan moet je voorzichtig voedingsmiddelen introduceren. Mijn zoontje heeft een ernstige kma en reageerde voor zijn 1e jaar ook op veel dingen niet goed. Vooral fruit. Hier was alleen mango en banaan wat goed ging. Na zijn 1e jaar ging dat beter. Inmiddels kan hij alle fruit soorten eten.