Hallo allemaal, Binnenkort gaan we beginnen met bijvoeden, maar we zitten nog een beetje te twijfelen of we eerst fruit of eerst groente gaan geven. Ik heb geen idee wat beter is of waarom het beter is. Wat hebben jullie gedaan en waarom?
Wij hebben eerst groente gedaan, omdat dit volgens ons veel milder is dan fruit. En we de kindjes en de darmpjes rustig aan andere dingen wilde laten wennen. Er word ook gezegd dat als je eerst fruit gaat geven, kindjes de groente niet meer zo lekker vinden omdat fruit natuurlijk lekker zoet is en groente niet ! Ik kan me daar ook wel in vinden maar ik weet het dus niet uit ervaring !
Bij ons op CB zeiden ze dat we het zelf mochten weten, zelf zijn wij begonnen met fruit. Gewoon omdat ons dat lekkerder leek.
Wij zijn ook begonnen met fruit. Na 4 weken kwam daar groente bij. Dit ging prima en gaat nog steeds heel erg goed. F eet alles met smaak op.
Wij zijn nu sinds en paar dagen begonnen met groente. En dat heeft alleen een praktische reden, Fruit wil ik graag 's ochtends geven tussen de eerste en tweede fles, maar dan slaapt ze nog. Zo rond etenstijd 's avonds is ze vaak wel wakker, vandaar dat ze nu op die tijd groente krijgt.