ik heb een dilemma in mijn schema!! HELP

Discussion in 'Voeding' started by doenja, Oct 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. doenja

doenja Actief lid

Feb 3, 2009
    115
    0
    0
    Hoi dames,

Ik heb een beetje een dilemma in het schema van de kleine Jack,
    Ik werk in een winkel en ben daardoor pas om half 7 kwart voor 7 thuis met de kleine, mijn man is internationaal chauffeur dus de hele week van huis, Jack zit dus 3 dagen op het kinderdagverblijf.
    Dit betekend dat als ik hem met de pot wil laten mee eten (wat meestal de bedoeling is) hij pas op zijn vroegst om 7 uur zijn eten krijgt, nu alleen nog maar de groenten.
    Maar dan krijgt hij dus pas om een uur of 9 zijn laatste fles ( dit was eerst pap maar omdat het een beetje teveel word zo kort op elkaar sinds deze week alleen nog maar melk) maar 's ochtends moet ik heb wakker maken om op tijd weer op pad te kunnen, zijn schema is dus als volgt:

08.00 fles 200 cc
    10.00 fruit
    12.00 fles 200 cc, straks boterham
    16.00 fles 200 cc
    19.00 groente
    21.00 fles 200 cc

het probleem is nu dus dat hij om half 8, 8 uur echt in begint te storten en dus in slaap valt tijdens de fles.

wie heeft dit ook en hoe los je dat op??

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik zou denk ik vragen aan het KDV of hun rond 17:30 of 18 uur een avondhapje willen geven zodat jij als je thuis komt om 19/19:30 de laatste fles kan geven!

3. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ja, zou ik ook zeker doen, zeker als hij straks wat ouder wordt zal je merken dat je kindje vroeger moe wordt. Milan hield het eerts prima vol tot 20.00, maar nu begint hij om 19.00 al te piepen en is hij het echt zat.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,207
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Inderdaad vragenof kdv groentehap wilt geven of misschien een keer proberen of hij zijn fles al wat eerder wilt drinken na zijn groente rond 19.30 en dan naar bed. Of denk je dat hij te vol zit van zijn groente om fles half 8 te krijgen?

5. doenja

doenja Actief lid

Feb 3, 2009
    115
    0
    0
    ik ben bang dat ze er geen tijd voor zullen hebben op het kdv, om 5 uur gaat 1 van de leidsters naar huis en is dus de ander alleen tot half 7.
    dat eerder geven ga ik proberen, misschien dat het lukt, en wat hij dan laat staan dat is dan op zich niet erg want hij krijgt genoeg binnen over de dag verdeeld.

dank jullie wel.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bij ons op het KDV is er ook een ploeg die om 17 uur naar huis gaat, maar ook een ploeg die later begint en later naar huis gaat. Ik zou het gewoon proberen en vragen! Waarschijnlijk is het geen probleem! Ze zijn toch niet voor niets tot.... open?

7. doenja

doenja Actief lid

Feb 3, 2009
    115
    0
    0
    er is inderdaad een leidster die om half 8 begint tot 5 en er is er een die om 9 uur begint tot half 7, of tot het laatste kind opgehaald is, zij moet dan ook de overdracht doen naar de ouders, vandaar dat ik het idee heb dat het wat lastig zal zijn, maar ik ga t vragen morgen.
    Maar dan blijft het probleem dat hij op die dagen dus niet met de pot mee kan eten.

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Maar je kunt toch wat extra koken, daar potjes van maken en dat meegeven. Hier maken ze daar geen probleem van. Ook hier gaat er een leidster eerder weg. Je zou op de dagen dat je thuis bent ook om 17:00 kunnen eten, dan heb je elke dag het zelfde ritme.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Hier gaat er ook een leidster rond 5 uur weg. Maar alle kindjes die om 18.00 uur nog aanwezig zijn, eten in principe mee.
    En krijgen dan een potje, maar lijkt me geen probleem als je zelf eten meegeeft.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Vanaf 6 maanden zou hij aan de 3 flessen opvolgmelk moeten kunnen. Dan kun je misschien die 4e fles nog als toetje geven om 19.30. En daarna direct zijn bedje in..

11. sunrise

sunrise Actief lid

Feb 19, 2009
    109
    0
    16
    Ik werk op een kdv en na 5 uur geven wij geen groente meer, idd omdat we dan alleen op de groep staan en ook nog overdracht naar de ouders geven. Ook nog (meerdere kindjes) groente moeten geven, plus de andere kindjes in de gaten houden gaat dan echt niet. Maar een antwoord op je vraag, ik zou de laatste fles sneller na zijn groente geven, misschien een wat kleinere fles. Of in plaats van de fles een toetje/yoghurt. Hij krijgt al genoeg melk binnen met die andere 3 flessen lijkt me. Succes!

Share This Page