Over 2 wkn gaan we op vakantie naar Italië. Ons mannetje krijgt dan net een maandje bijvoeding a la Rapley. Ik vraag me alleen af hoe ik dit op vakantie ga doen. We zitten namelijk in een hotel en ik ga hem geen groente geven van het buffet. Vind het sowieso ook niet echt kunnen om hem in het restaurant a la rapley te laten eten, gezien de zooi! Zit er dus aan te denken om voor die week in het hotel, potjes mee te nemen... Maar twijfel er wel over: - pikt hij het wel? - is het niet te snel om ineens op een andere wijze zijn eten aan te bieden? Ik wil deze week ook gaan beginnen met fruit, dat kan ik dan op vakantie sowieso a la rapley blijven geven, dus wat dat betreft blijft hij er dan wel gewoon aan gewend en is het niet zo dat hij alleen maar met een lepeltje gevoerd wordt. Wat zouden jullie doen?
Je kunt inederdaad ook kleine stukjes voor hem neerleggen. Want fruit geeft net zoveel troep als groente, en die wil je wel doen op vakantie? Waarom wil je geen groente geven van het buffet? Waar ga je die dan vandaan halen? en koken?
Ik laat mijn dochter vanaf het begin af aan lekker aanknoeien in een restaurant. Als we klaar zijn, ruim ik het op, en niemand die er tot nu toe wat over gezegd heeft.
als je echt zo bang bent voor een knoeipartij, kan je het stuk altijd nog zelf vasthouden en de baby laten afhappen...
Wij zijn net terug van een vakantie in Italie Wij konden wel zelf koken, maar zijn ook vaak uiteten geweest. We hadden diverse oplossingen: - Buiten op het terras gaan zitten - stukjes voeren in zn mondje of van een vorkje - meteen alles wat valt netjes opruimen Ik heb bij de prenatal zo'n hard plastic slab gekocht met een bakje eraan. Een boel van wat hij laat vallen valt in het bakje. Heel grappig, na verloop van tijd gaat hij zelf zn bakje weer zitten leegeten. Wij hadden trouwens in Italie een paar potjes gekocht.. het duurde even voor ik wat normaals gevonden had.. ze hadden daar hele gekke! Potjes met alleen vlees bijvoorbeeld.. potjes Paard voor babies vanaf 4 maanden, heel apart!! Ze hadden ook speciale potjes pastasaus voor babies... ook leuk, heb er een paar meegenomen voor thuis
Fruit ben ik niet van plan om in het restaurant te gaan geven. Gewoon in de kamer op het balkon, of wanneer we aan het zwembad zitten of zo. Groente van het buffet wil ik niet omdat er waarschijnlijk wel zout oid overheen zal zitten. Ik weet niet wat daar mee is gedaan.
Ik zou het zelf inderdaad gewoon in stukjes aanbieden, eventueel zelf in zn mondje stoppen en zo'n slab met opvang bakje. Wbt buffet, hoe wil je dan de groenten klaarmaken? Ik zou gewoon vragen of ze wat hebben wat geschikt is voor je kleine.
misschien groente geven die je rauw kan eten? Dan kun je het net zo doen als je met het fruit van plan bent... dan denk ik aan tomaat of avocado?
@Suusjeh, daarom zat ik aan potjes te denken. @Fafje, Ja dat zou ook nog kunnen idd.. Uhm, ga het ook maar even bespreken met manlief wat we er mee gaan doen.
Je zou eigelijk iets van een Babycook (beaba) moeten hebben, zodat je evntueel in de kamer wat eten kunt stomen, zodat ze daar eerst wat kan eten. En anders zou ik denk ik gewoon wat potjes mee nemen.
Je kunt bij je hotel toch gewoon even vragen of ze je wat groente geven die zonder zout gekookt is, gewoon vers uit de keuken, zodat het niet op het buffet gelegen heeft? Jij bent de gast hoor, en je zult niet de eerste zijn die zoiets vraagt. En anders: in Italië verkopen ze ook potjes, die kun je altijd nog aanschaffen. Maar zo moeilijk zal het allemaal niet zijn hoor. In Italië hebben ze ook babietjes toch?
Over het algemeen zijn de zuidelijke landen een stuk makkelijker met kinderen in restaurants dan wij hier gewend zijn. In nederland ga ik ook bij voorkeur eten in restaurants van "oorspronkelijke" grieken en italianen omdat ik weet dat ze veel meer normaal vinden. In Griekenland hebben we elke keer een extra bordje gevraagd. Hij at dan van ons mee. Ik moet wel toegeven dat hij al wat groter was toen. Maar iedereen vond het juist super dat hij gewoon eten kreeg. Ik zou inderdaad eerder vragen of dingen zonder zout gemaakt kunnen worden, daarnaast kun je zijn menu iets beperken tot fruit en pasta. Het is toch nog maar bijvoeding. Ik denk dat je goed zit met wat potjes voor achter de hand, maar ik zou zeker geen grote hoeveelheden meenemen. Kindjes daar eten ook.
Ik moet zeggen dat ik hier weleens 2x fruit geef als wij iets eten waarvan ze niet mee kan eten, of als ze bv iets rapley'ed wat ze niet lekker vind, dan eet ze echt geen hap terwijl ze anders best wel wat wegwerkt ( = 1 a 2 tomaten! ) dus met fruit, tomaat, advocaat en zo nu en dan een hapje van het buffet kom je natuurlijk ook heel ver. Om eerlijk te zijn, ik ben echt geen potjes fanaat... Het is heus niet slecht voor je kind, maar het is verre van lekker, en als je kindje gewend is om vers en rapley te eten, dan zou ik zelf op vakantie geen potjes gaan geven.
ja hier ook wel es gedaan in het begin, dan gaf ik als groente een avocado...super easy en ik ben ook wel es zo dat ik als ikd nekd at er zout op zit, het gewoon eerst helemaal aflik...tja dan is het meeste er in elk geval af....tis niet dat ie bergen van dat dan eet..gaat maar om paar hapjes
Dat had ik dus ook idd, helemaal nu hij net bezig is met rapley krijg ik de kriebels bij potjes... Don't ask me why, maar toch. Fafje: Dat deed mijn schoonzusje idd ook. Zout er af likken. Nou ik neem gewoon niks aan potjes mee. Wat ie nu eet aan groente is echt nog te verwaarlozen en fruit krijgt hij sowieso. Als het eten in het hotel dan niet naar mijn zin is krijgt hij gewoon een dag of 6 geen groente.
Wij hebben steeds gevraagd of ze gewoon wat gekookte groente kon krijgen. Ik moest wel echt soms 3x zeggen geen zout erop, geen boter (zou nu wel mogen), nee echt niet, en niet pureren, nee hele stukken, nee niet te klein etc Maar iedereen was zeer behulpzaam. Het heeft ook nooit ergens op de rekening gestaan, terwijl we ook wel eens een enorm bord met stukken bloemkool en boontjes hadden gekregen voor haar Echt super lief overal en we kregen ook veel bewonderende blikken dat ze dat kon eten zonder tandjes *trots*