Hoi meiden, mijn dochter is vorige week ziek geweest (oorontsteking en hoge koorts) en is nu gelukkig weer opgeknapt sinds enkele dagen. Eten gaat ook weer goed, behalve haar avondeten. En het is niet zo dat ze geen honger heeft hoor; want zodra mama met het toetje aan komt gaat het mondje wijd open Ze heeft altijd ontzettend goed van haar avondeten gegeten, maar nu dus niet meer. Ik vraag me af of dit vanzelf weer goed zal gaan of dat ik iets anders moet/kan gaan proberen?
ik zou het gewoon nog een paar dagen afwachten en er geen drama van maken. Ze kunnen het meestal erg goed zelf aangeven wat ze nodig hebben. Als onze uk ziek is geweest duurt het vaak ook wel even voor hij weer gewoon eet. Succes!
niet willen eten kan een een fase zijn. Rond die leeftijd had mijn dochter het ook en nu is het ook weer ellende troef. Zolang er goed gedronken wordt en ze voldoende plast, maak ik me er maar niet teveel zorgen om, hoewel het soms best een kromme tenen opwekt, hoor
Mijn zoontje is 2 weken geleden ook ziek geweest (buikgriep) en wou nadat hij weer beter was ook geen avondeten meer, maar wel toetje! We ontdekten dat hij ineens zijn avondeten helemaal glad gepureerd wilde hebben .. dan at hij het wel! Nu zijn we langzaam weer minder fijn aan het pureren om hem weer terug te brengen op zijn oude nivo van stukjes eten
Hier "drama" met brood eten.. Jammer dan... ik kan me er niet druk om maken.. Avondeten gaat hier wel goed..