Diksap

Discussion in 'Voeding' started by Little22Miracle, Jul 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Ik begrijp eigenlijk niet waarom je diksap wilt geven. Kun je dat uitleggen?

2. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

Oct 3, 2011
    432
    0
    0

Omdat hij gewoon water niet weg kan slikken, hij drinkt 4 flessen per dag en als k die verhoog spuugt de kleine man alles weer uit, en aangezien die minder plas luiers heeft , hij heeft vandaag 50 ml dik sap gehad en vond het heerlijk, ook het cb gebeld en het mocht gewoon - er staat niet voor niks vanaf 4 maanden- zoals de verpleegkundige van het cb zei.

3. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Lekker doen hoor zou wel een heel klein beetje doen ik deed het ongeveer 1 op 20. En lekker dat ie het vond;).

Groetjes kim

4. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

Oct 3, 2011
    432
    0
    0
    Had een kant en klaar flesje er van gekocht , en idd hij vond het erg lekker.

5. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Gewoon aanlengen met water. Hier doe ik het nog steeds bijv wickey leng ik nog steeds aan met water. Mijn kleine man is nu bijna twee.

groetjes kim

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Eens met al mijn voorgangers!
    Hier voor het eerst pas diksap gegeven vanaf 1,5 jaar om met de gewone beker te oefenen. Sindsdien krijgt ze 's middags 1 bekertje diksap en verder ook gewoon water.
    Op zo'n jonge leeftijd zou ik inderdaad gewoon 10cc water extra toevoegen per fles als je dan toch extra vocht wil geven....

Het gaat niet om natuurlijke of onnatuurlijke suikers, ze zijn allebei niet goed voor het gebit (in wording) en het late wennen aan de zoete smaak is natuurlijk ook nergens voor nodig...
    Moet zeggen dat wij erg blij zijn dat we haar in eerste instantie alleen aan water hebben laten wennen, in alle opzichten goed en gemakkelijk, maar zelfs daar is je kindje nog wel jong voor!

7. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Tja, er staat wel op meer spullen 'vanaf 4 maanden'....
    Of dat nou is voor de commercie of dat het echt goed is voor je kindje is natuurlijk de vraag...
    Maar doe wat je zelf wil en goed lijkt!

8. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Mijn mannetje drinkt ook geen water en de thee lust hij alleen warm. (en dan ook alleen vruchten thee) Hier krijgt mijn uk dus ook erg sterk verdunde diksap, zie het probleem niet zo.. Ze geeft haar zoon geen gif oid! Ik ben ook begonnen mey bijvoeden met 4 mnd, mijn zoon keek het eten uit mn mond. En nu met 6.5 maand eet hij prima en alles wat hij nodig heeft. Kindjes die met 4 maanden starten gaan gewoon wat sneller dan bv baby's. Niets ergs aan maar ik krijg een beetje de kriebels van het hoge NEE gehalte hier mbt een klein beetje diksap.. Ik kreeg dat vroeger al eerder en toen zat er zeker meer rommel in als nu.. En tada ik leef nog!! ;)

9. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

een heeel kleine beetje diksap is toch geen probleem ? ik heb meer problemen met mensen die hun kind op de leeftijd van 1 jaar al cola en limonade geven hoor !
    en bijvoeden hier met 3 maand al bij A ! op aanraden van de KA zelfs !
    ieder doet toch wat hij/zij wil ? en ook qua adviezen van het CB dat wisselt heeel erg per regio/land ,

ts , zou wel niet meer dan 10 tot 15 cc per keer geven en dat 4 keer op een dag ofzo

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Als hij diksap wel drinkt, zou ik eens kijken of het verdund ook gaat; dan is het toch water met een smaakje, maar minder suiker per keer.

En @wendy; dat heeft toch niks met 'sneller' zijn te maken? Genoeg kinderen die ouder zijn en alleen water, melk of thee drinken, zijn die dan 'langzaam' ofzo? :D Gewoon geven waar je je goed bij voelt, met een beetje (verdund) diksap is niets mis, suikers zijn natuurlijk niet goed voor het gebit, maar ook zeker geen vergif!

11. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik bedoel uiteraard water met een wolkje diksap ;)

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Kijk en als je dat erbij gezegd had in openings topic had ik ook gezegd dan gewoon geven! ;)
    Als je het geprobeert hebt en het gaat niet dan gewoon die diksap pakken en verdunt geven, maar ik dacht dat je bij voorbaat diksap wou geven en niet alleen water proberen, want als dat wel zou gaan was dat gewoon onnodig voor hem en voor jouw portomonee.

Maar hier ook 1 die net als mama gaat spugen van alleen water. echt we bestaan, mijn maag gaat gelijk over de kop als ik 1 glas gewoon water drink. Maar ik heb 2 refluxers dus alles moest onwijs verdikt en water met johannesbroodpitmeel om te verdikken smaakt gewoon echt voor geen meter dus bij ons ging er thee(rooibos) door. en pas later diksap omdat dat ook niet echt heel lekker is met verdikking.

je kan wel inderdaad in kleine beetjes aanblijven bieden evt een extra gewone fles mag ook he, 4 a 5 mnd is ongeveer de top qua fles voeding, zoveel als nu gaat hij niet meer eten aan flessen. Dus ga rustig naar die liter voeding als dat nodig is of evt. beetje extra fruit als dat een favoriet iets is.

13. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Een klein scheutje diksap kan echt geen kwaad..

Hier was het zo dat wanneer ik haar enkel water gaf ze zich heel vaak verslikte en met een beetje diksap was dat een stuk minder.

Nu geef ik haar rooibosthee, dat vind ze heerlijk!
    En af en toe een scheutje 50/50 sap van Roosvicee (Nee mensen, zitten geen toegevoegde suikers in! ;)) met water, dat vind ze ook erg lekker.

Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt!

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik geef met dit weer 2x per dag 10cc water met diksap
    mijn idee : wij hebben meer dorst dus de kleine misschien ook wel. Als ze niet wil zal ze het vast niet opdrinken

Hier ook een meisje waarbij water er weer net zo snel uitkomt

15. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    @andrea

ik bedoel meer de overstap naar bijvoeding en producten.. bv mag op verzoek dus bik extra dorst komen ze wel.. fv kindjes hoort de mama dit in te schatten en over t algemeen starten bv baby's met 6mnd naar bij voeding.. dus bedoel t niet verkeerd hoor!

16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik denk dat met water ook wat oefenen is hoor...
    Water kwam er hier eerst ook geregeld uit, nu niet meer

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Oefenen lijkt me niet handig met warm weer en verminderde plasluiers..

Ik zou diksap geven.

Wij zijn ook begonnen met diksap (omdat ze medicijnen moest hebben en dat niet met water wegkreeg). Ik heb de diksap steeds wateriger gemaakt. We hadden geen keuze. Het mocht niet in melk en ze moest het binnenkrijgen.

Nu drinkt ze heeeeel veel water :).

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Oh en antwoord op je vraag..

Wij zijn begonnen met 100 cc, maar ze wilde zelf al snel meer drinken.

19. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Bedoelde ook niet perse voor nu hoor :)
    Maar het is toch anders als melk en valt ook anders in t maagje(lijkt me)
    En dat heeft even tijd nodig, hier heeft het ook even beduurd
    En heb nu t zelfde met voeding met stukjes..
    Paar hapjes gaan erin om er 5/10 min later weer net zo hard uit te komen..

20. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Verkopingstruc hoor. Dat het erop staat betekent niet dat het ook goed is. Het CB kan zo veel zeggen om heel eerlijk te zijn...

Share This Page