Wat doen jullie ermee? Geven jullie je babies dit? Mijn dochter is bijna zes maanden en krijgt behalce melk, fruit en groente nog niks anders. Kan diksap fungeren als dorstlesser?
Hier nog steeds gewoon water, prima dorstlesser. Met lunch een bekertje havermelk, heel soms als ik er aan denk een beetje thee.
Nog nooit diksap gegeven. Onze dochter krijgt naast melk vooral water, bij de lunch thee en heel soms aangelengd sap.
Mijn dochter lijkt geen diksap te lusten. Paar keer geprobeerd maar ze drinkt het niet op. Water drinkt ze prima. Nou, ik vind het meer als prima
Wij zijn hier rond 10 maanden mee begonnen. Ze hebben in principe toch alleen melk nodig dat eerste jaar. We zijn pas wat anders gaan geven toen ik niet meer op mijn werk kolfde en ik dus een voeding per werkdag ging vervangen omdat ik geen zin had om op mijn vrije dagen tien voedingen bij elkaar te kolven.
Wij geven soms wat diksap, maar wel veel meer aangelengd met water dan op de verpakking staat. Zelf lust ik ook geen water en Tobias moet er ook niet veel van hebben maar met een klein beetje smaak eraan lust ie het wel
Ik ben bij beide kinderen begonnen met water&thee naast de melk.. De jongste dronk dat ook prima, en kreeg pas na de 9/10 maand dagelijks wat sap als grote broer uit school kwam.. En dan nog sterk verdund Maar de oudste weigerde het water en de thee. En melk dronk hij eigenlijk ook teveel van. Hij heeft dus wel altijd diksap/roosvicee gedronken. wel sterker verdund. 1 op 20 ipv de 1 op 4 of 1 op 7 op de verpakking..
Nee hoor, vind het nergens voor nodig. Zo'n kleintje heeft er niks aan ... Ik geef regelmatig water of een smoothie van vers fruit & groente. Zolang je het niet geeft, missen ze het ook niet.
Hier pas na 1 jaar en af en toe. Bij de gastouder krijgen ze 't nu dagelijks. De jongste thuis net hoe t uitkomt. Oudste krijgt wel dagelijks 1-2x sap, meestal aangelengde sinaasappelsap. Verder drinken ze water of soms thee.
Ik heb het nooit aangeboden. Mijn zoontje van 21 maanden drinkt alleen borstvoeding of water. Als hij dorst heeft vraagt hij altijd om water.
Nee geef ik niet en ben ik voorlopig ook niet van plan. Tot nu toe alleen water en dat is meer dan genoeg voor die kleintjes. Wij drinken overigens zelf ook alleen maar water. Als ik iets anders ga geven wordt het als eerst rooibos of munt thee.
Hier heeft ze nog niets anders dan water en BV gedronken. Ik vind iets anders niet nodig. Ik heb zelf ook genoeg aan alleen water.
Zoon van 9 maanden krijgt dagelijks een klein flesje diksap. Sterk verdund, dat wel. Water en thee drinkt hij gewoon niet. 1 slokje en dan is het klaar . Omdat ik het belangrijk vind dat hij wel genoeg drinkt, geef ik het dan maar wel diksap. Ik blijf wel water en thee aanbieden in de hoop dat hij went aan de smaak.
Water/thee is natuurlijk het beste. Maar mijn dochter lustte het echt niet. En met warm weer wil je echt wel dat je kindje voldoende vocht binnenkrijgt. Dus toen toch maar met flink verdunde diksap begonnen, dat werkte super.
Bedankt voor alle reacties. Vind het zelf ook niet echt nodig maar mijn schoonmoeder had dit gekocht voor haar. Ze krijgt 800ml vocht per dag binnen aan melk, soms nog water, dus dat leek mij ook voldoende.
Ja hoor, ik geef mijn dochter diksap naast water en thee en ze vind het heerlijk. Tja, wat is niet nodig? Als ik zie dat mijn kind er van geniet en er niks "raars" aan is toegevoegd zie ik geen reden om het te laten.
Wij gaven kruidenthee, water en aangelengd troebel appelsap, maar bij een half jaar gaf ik nog niks anders dan bv, bij 8 maanden ging het om een paar slokjes. Pas toen hij 1 was gaf ik structureel wat drinken naast de bv, ook diksap denk ik vanaf die tijd.