Ik geef meestal water met diksap of zelfs een druppel grenadine. Sommigen zeggen dat die kleintjes het niet nodig hebben en niks missen. Dylan heeft het wel nodig en mist heel veel zonder diksap. Namelijk vocht. Geef ik hem alleen water drinkt hij zo een 60cc per dag. Geef ik hem water met enkele druppels grenadine drinkt hij minimaal 300cc per dag. Dus zonder diksap of grenadine mist hij heel veel vocht.
Ons zoontje krijgt sindskort diksap..daar is verder ook niks mis mee...als je de goede hebt. Maar tot dan was hij zo tevreden met water en thee dat het wel prima was. Overigens kan mi elk kindje wennen aan water of thee...als je maar geen ander alternatief biedt..want ja uiteraard geven ze dan de voorkeur aan zoet. Maar als je naast melk alleen maar water drinkt lusten ze dat echt.. ze weten nl niet beter. Heb ook nog nooit gehoord van een zuigeling die melk weigerde om dat die diksap wilde
Hier vanaf ongeveer 9 maanden een aantal keer per week. Maar ze lijkt gewoon water het lekkerst te vinden.