Ik hoor er veel mensen over, ik lees het wel eens, maar ik weet bij God niet wat het is... En in welke situaties word het gebruikt? gr. Joeja
diksap is gewoon een soort van Ranja alleen dan gemaakt van alleen fruit (dus zonder toegevoegde suikers) die je kleintje al vrij vroeg mag hebben. Hier dus als drinken gebruikt en voor door de yoghurt. Toen Kylian 1 jaar was zijn we over gestapt op carvan cevitam. Groetjes Anita
Ik vraag me dan af of het niet beter is om kindjes vanaf het begin gewoon meteen water te laten drinken?
het ligt er ook aan wat je kindje drinkt ik heb van alles geprobeerd en nu drinkt ze eindelijk diksap ben al blij dat ze nu drinkt want dan kan ze naar 2 voedingen.
Luc wilde dus echt geen water. Hij zat me echt zo aan te kijken van wat moet ik met die rommel? Toen het zo warm was moest hij echt meer drinken en toen maar diksap gaan geven. Dit vind ie heerlijk en krijgt nu meestal een flesje bij de boterham.
Kylian drinkt ook geen water hoor, dat zet hij zo aan de kant. Daarbij zie ik het probleem niet zo als ze diksap/caran drinken. Groetjes Anita
Xavièr dronk ook nooit water, alleen maar diksap.. En sinds een maandje vind hij diksap ineens niet meer lekker en wil hij alleen maar water, haha.. Maar diksap is inderdaad een soort van ranja dat baby's al mogen hebben. (ik vind het zelf ook lekker drinken!)
Wij hebben ook eerst water geprobeerd, maar Merel keek ons aan van:"water is voor de vissen". Nu met een heeeeel klein beetje diksap erdoor dinkt ze prima.
Tja ik vind het dus ook een beetje on-nodig, die diksap etc. Gewoon water is net zo goed. En zolang ze niet anders krijgen drinken ze het best hoor! Volgens mij pas als ze weten hoe water met dat erdoorheen smaakt denken ze, hé maar dat gewone water hoef ik niet meer, geef mij maar die met dat lekkere smaakje! Dus ja hier alleen borstvoeding, kunstvoeding en water.
nou sorry maar romano moest echt geen water hebben en dan had ie nog nooit diksap geproefd! dus hij krijgt wel een klein beetje diksap, maar gister voor het eerst kabouterthee geprobeerd en dat vind ie ook lekker! dus dat krijgt ie vanaf nu...afgewisseld
Louise krijgt ook diksap/roosvicee, de ene keer als drinken, de andere keer door wat yoghurt. Ze drinkt ook heel graag water/thee/appelsap etc. Wij hebben er nog nooit last van gehad dat ze ineens geen water meer wilde hebben. En ik vind het zelf ook lekker om qua smaak mijn drinken af te wisselen dus waarom zij niet?
Ho, ho, ho, ik zeg toch ook "volgens mij"! Of dat zo is weet niemand, bij het ene kind zal het wel zo zijn bij het andere kind niet. Hier nemen ze prima water, dus gaan we niet beginnen met andere dingen! Daar hebben we nog tijd genoeg voor! Liefs, Hanneke!
Toen het zo heel heet was heb ik mijn dochter voor het eerst water laten proeven. In eerste instantie wilde ze het niet. Na een paar keer proberen is ze het uiteindelijk toch gewoon gaan drinken. Ik denk dat ik het wel eens ga proberen bij Louke. Maar wel pas als ze normaal water drinkt. Dan is diksap meer een verwennerij/afwisseling.
Ben bang dat Kylian wat drinken betreft op zijn moeder lijkt. Ik lust ook geen koffie en thee en Kylian kokhalst ook als we wat thee proberen. Eigenlijk is het enige wat ik drink Melk en crystalclear cranberry (god als ik met eten ook zo kieskeurig was wat zou ik dan mooi slank zijn 8) ). Hier gewoon Carvan Cevitam, soms wat sap en heeeeeel af en toe een slokje crystal van mama mee Groetjes Anita
Ymke drinkt al die bende niet! Het enige wat ze drinkt is kant en klare Friso drinkt, wel de helft met water dan. Ik heb nu een vruchtensap wat hetzelfde principe is als Friso, maar als het niet heel warm is biedt ik het niet eens aan. Ze drinkt toch haast niets extra.
@bolbuikje: ben het niet met je eens. Ik bood Jesper eerst alleen maar water. Ik dacht als hij dorst heeft dan drinkt hij het wel, nou mooi niet dus! 2 weken lang geprobeerd, maar toen het 30 graden was vond ik het wel goed. Heb ik hem maar diksap gegeven, ik was allang blij dat hij extra vocht binnenkreeg. Nu drinkt hij gelukkig wel thee. Hij krijgt vaak per dag 1 x 100ml diksap en voor de rest thee, gaat prima en die 100 ml diksap is echt zo slecht niet hoor.
Ow sorry zo kwam het op mij over! haha! Prima hoor! @ Suus, nouja daarom schreef ik volgens mij, hier werkt het bij jullie duidelijk niet, nou dan probeer je iets anders. Ja toch! Je kiest wat het beste is voor jouw kindje!
Noortje krijgt 1x per dag flesje met wat diksap en soms doe ik het door de yoghurt. Verder drinkt ze water. Bij kinderdagverblijf gaven ze haar ook in de middag Caran Cevitam, maar ik vind dat eigenlijk niet nodig. Dat aangegeven. Ze krijgt nu ook daar water of diksap.