Hoi meiden Vandaag weer bij gyn geweest, echo gehad. Ze heeft er wel eiblaasjes gezien maar wilde verder niet vertellen wat ze nog meer zag omdat ze eerst de uitslag van de cola screening wil afwachten.Dit is as dinsdag nu gepland. Dit is een onderzoek nav mijn onregelmatige cyclus om te kijken hoe dit komt ( mijn cyclus is standaard langer dan 35 dagen en dan spreken ze al van een onregelmatige cyclus) wie heeft dit ook gehad? en wat gaan ze allemaal doen? en hoe lang duurt zo`n onderzoek?
Hoi Naomi, Ik heb ook een cola screening gehad, 2 jaar terug. Ik moest aardig wat forumulieren invullen toen, over familie, jezelf, medisch verleden etc. De cola screening zelf bestond uit bloed prikken, iets van 6 of 8 buisjes kan ik me herrineren. Het duurt wel een aantal weken voordat de uitslag er is. Succes. Groetjes, Elvira
bedankt voor je reactie! ik heb idd heel veel vragen moeten beantwoorden, kreeg een heel dik pak papier mee snap alleen niet dat ik weer bloed moet geven, heb ik vandaag ook al moeten doen. nou ja, we laten het maar weer over ons heen komen en wachten geduldig af op wat komen gaat
ik heb ook colsa screening gehad...inderdaad formulieren invullen bloed afnemen...wegen en bloeddruk meten! ik moest wel nuchter zijn...ik mocht zelfs s'ochtends niet mijn tanden poetsen.... uitslag duurde in EMC Rotterdam 6 weken! succes! liefs nina
Hoi Naomi, Ik begreep dat toen ook niet waarom ik zoveel bloed moest laten prikken, maar het gaat dus om best wel wat buisjes, met allemaal een andere substantie erin, zodat ze allerlei organen enzo kunnen checken. Bij mij was de uitkomst goed van alles, alleen het kleine orgaantje in mijn hersens die je eisprong en eigroei aanstuurt, functioneert niet helemaal optimaal. Op basis van die informatie kunnen ze een plan van aanpak maken. Succes en ik hoop dat al je uitkomsten goed zullen zijn. Liefs, Elvira
@Muuske Een cola screening houdt het volgende in: Tijdens de Cola screening doen we onderzoek naar stoornissen in de menstruatiecyclus. Cola is een afkorting van: Cyclusstoornissen, Oligo- en Amenorroe. Oligo betekent weinig voorkomend en Amenorroe betekent uitblijven van de menstruaties. Op basis van informatielijsten, bloed, echo etc kunnen ze dus een plan uitstippelen en erfelijke aandoeningen uitsluiten of juist ontdekken.