Afgelopen woensdag heb ik de 1e echo gehad om te meten hoe dik het baarmoederslijmvlies was. Dit was op cd11 6.4mm. Aanstaande dinsdag is de 1e cryo tp. Ik gebruik progynova en sinds afgelopen donderdag utrogestan. Wat mag ik verwachten van de groei van het baarmoederslijmvlies? Wat is de beste dikte voor het innestelen? Is er bij iemand nog wel eens op de dag van de tp de dikte gegeten?
Ik heb een cryo tp gedaan in volledig eigen cyclus en baarmoederslijmvlies was bij mij 9.7 dat was perfect volgens de arts. Dacht dat ze het het liefste boven de 7 mm zien. Veel succes met alles
Je baarmoederslijmvlies groeit nog door, omdat je Progynova gebruikt. Utrogestan houdt het vervolgens in stand. Hier ook bij een dikte van 6 mm de Utrogestan toegevoegd en vervolgens vijf dagen later de cryo-tp gehad. Je baarmoederslijmvlies moet minimaal 7 mm zijn. Je zit dus zeker goed qua dikte. In een normale cyclus zat ik rond de eisprong/inseminatie op ongeveer 10 mm, wat helemaal perfect was. Tijdens de terugplaatsing kun je vragen of ze nog even de dikte willen meten, maar je hoeft je er geen zorgen om te maken. Succes!
Het is helaas niet meer gemeten op de dag van de tp. Arts gaf aan dat het bij de echo voldoende was, dus op de dag van de tp goed genoeg! Tja, dan moet ik daar maar op vertrouwen!
Hoi, ik heb ook met progynova en utrogestan terugplaatsing gehad. Toevallig ook afgelopen dinsdag. Bij de laatste echo dat tp werdt gepland was bm slijmvlies al 8mm. Bij tp meten ze dat ook niet bij mij. Spannende tijd, hopenlijk wordt t een mooie zwangerschap!!!
Het zal ook zeker goed zijn geweest, omdat je qua dikte al op schema lag en het nog doorgroeit. Als het bij de terugplaatsing niet dik genoeg was geweest, dan hadden ze het wel gezegd. Want je kunt op de echo heel duidelijk zien uit hoeveel lagen je baarmoederslijmvlies is opgebouwd. Ik geloof dat het er in ieder geval drie moeten zijn en minimaal 7 mm dik. Succes met de wachtweken!
Mya, wat toevallig dat we op dezelfde dag een tp hebben gehad! Is dit de 1e cryo? Bij mij wel. Hoe voel je je? Wanneer mag je testen? Spannend hè! Thanx Jippie! Op de echo bij de tp zagen ze het slijmvlies wel goed. Geen idee hoeveel lagen het was.. hopelijk genoeg om in te nestelen! Hoever ben jij het traject?
Voor ons is het alweer een hele poos geleden dat we bezig waren met de behandelingen. Onze dochter is net negen geworden. Daarna nog een paar behandelingen voor een tweede kindje gedaan, ook zwanger geworden, maar helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Daarna kreeg ik de diagnose borstkanker en moesten we per direct stoppen. Omdat de borstkanker hormoongevoelig was, mag ik niet meer zwanger worden. Voor ons dus definitief geen tweede kindje.
Wij gaan voor ons derde kindje, heb nu een dochter van 4 jaar en zoontje van bijna 2 alweer. Beide uit eerste verse pogingen icsi. Dit is van de poging van mijn zoontje de derde cryo (laatste nu) Helaas heb ik woensdag flinke buikgriep gehad, dus weinig hoop voor deze cryo. Ik heb officieel 3 april bloedtest in zkh. Maar erg genoeg begin ik morgen ochtend al met testen, is voor mij de manier om de dagen door te komen... Jeetje wat een ellende Jippie .
Ik ben iemand die onder behandeling is geweest jn Gent want raakte niet zwanger door dunne baarmoederslijmvlies. Kreeg ook miskramen hierdoor. Voor 'normale' vrouwen is boven de 7 mm perfect (7-13) en moet 3 lagig zijn. Dit is belangrijker. Maar voor vrouwen in ivf of net zoals ik zijn ze wat milder haha en zijn ze in Gent (dus niet de minste) tevreden vanaf 5.5mm. Wat je zou kunnen doen is granaatappelsap drinken van pom. Vraag me niet hoe t werkt etc maar dat is wat veel op internet stond en wat ii heb geprobeerd na eisprong. Allebei de keren toen zwanger. Het is nog lekker ook. Ook goed bollen blijven proppen en duimen... Succes
Jippie, wat heb jij een hoop meegemaakt zeg! Gaat het nu goed met je wb de borstkanker? Je eigen gezondheid is toch het belangrijkste. Mya, hoe voel je je? Al testen gedaan? En? Meissie1001, wat fijn dat je 2x zwanger bent geweest! Die granaatappelsap van pom is bij mij in de buurt bijna nergens te krijgen. Ik drink het van zonnatura, ook puur granaatappelsap. Ik neem tarwekiemolie en kruiden van de acupuncturist. Hoop dat het helpt. En natuurlijk ook de utrogestan en progynova. Afgelopen week een paar keer een licht misselijkheidsgevoel gehad. Hoofdpijn en krampjes. Heb geen flauw idee wat ik hiermee moet. Bij de verse tp had ik pas een week na de tp krampen, verder niks... Dat wachten is zo erg!!
Hoi Marissie, Terugplaatsing is dus goed gegaan? Ik zit nu ook op wachtdag 5.. heb ontzettend veel last van gevoelige borsten en praat mezelf steeds aan dat dit gewoon door de utrogestan komt.. echter had ik hier de laatste keer geen last van toen ik utrogestan gebruikte:s dus het is toch weer een rollercoaster wat gedachtes betreft! Ook het " ongesteld gevoel" begon op dag 1 na terugplaatsing, lichtelijke krampjes zegmaar.. en die voel ik soms nog steeds. Ik zie dat ook Mya op het wachtbankje zit Wanneer durven juliie te testen? Of wachten jullie netjes de 14 dagen af?
Nerveusje, heb je woensdag de tp gehad? Jouw klachten klinken goed! Ik heb nu totaal geen last van gevoelige borsten/tepels.. ben er daarom ook van overtuigd dat deze poging mislukt is. Bij de verse had ik het wel, maar dat kwam van de pregnyl. Ik ga denk ik donderdag of vrijdag een testje doen.. jij?
Hoi Marissie, Ja heb woensdag de terugplaatsing gehad! Geen symptonen hoeft niets te betekenen he! Er zijn heel veel vrouwen zwanger geworden zonder maar iets gemerkt te hebben, ikzelf heb dat namelijk ook een keer meegemaakt.. Vermoed dat het dit keerbij mij toch komt door de utrogestan. Ik ga zondag of maandag een testje doen, even kijken hoe ik me dan voel. Had even afstand genomen van het forum want gaf me toch wat rust maar sinds vandaag merk ik dat ik steeds minder geduld heb en ontzettend onzeker wordt van alles
Marissie82 Lief dat je er naar vraagt. De diagnose is inmiddels bijna 7,5 jaar geleden. De ziekte kwam echter in de tussentijd nog drie keer lokaal terug in mijn oksel. In 2011, 2012 en 2014. Ik zit nu drie jaar na het laatste recidief. Over drie weken moet ik op controle, wel weer erg spannend en eng... Maar vooralsnog is alles rustig en zijn er geen tekenen van uitzaaiingen elders in mijn lichaam. Ik mag me officieel nog lang niet genezen noemen, uitzaaiingen kunnen ook jaren later nog opduiken. Maar ik hoop natuurlijk wel dat ik nu genezen ben en dat het definitief weg blijft! Het gemis van een tweede kindje zal altijd blijven. Dat is altijd een grote wens geweest. We moesten gedwongen stoppen, het was niet onze eigen keuze. Maar aan de andere kant wil ik onze dochter natuurlijk zien opgroeien. Je doet er alles aan om beter te worden, dat is uiteindelijk het enige dat telt! Succes allemaal!
Sorry voor de late reactie. Ik heb inmiddels meerdere negatieve testen gehad, dus niet gelukt. Moet maandag ochtend nog wel voor de bloedtest, maar das verplicht. En dan hopenlijk snel door voor een nieuwe punctie. Ben benieuwd hoe de testen bij jullie zijn geworden, zal vast wel bij iemand gelukt zijn toch? Jippie, jeetje wat een nare diagnose, zal voor je duimen dat je over een week of 3 weer goed nieuws krijgt.
Jippie, ik duim mee voor goed nieuws!! Mya, wat jammer dat de testen negatief zijn. Moet je nu eerst weer aan de pil? Ik was van de week erg blij. Vanaf 12dpo positieve testen, voelde mij ook "raar", last van maagzuur, vollere borsten.. ik had gelijk zoiets van, dit zou wel eens.. Maar de dag na NOD werden de streepjes minder duidelijk. De symptomen waren ook weg... Vanmorgen getest met de digitale van Clear Blue, definitief niet zwanger... helaas.. vandaag maar stoppen met de progynova en utrogestan.. morgen bellen met het ziekenhuis. Ben toch wel benieuwd waarom ik 3,5 dag positief heb getest, zelfs na de NOD en nu niet meer 😖... Echt kut.... We waren zo dichtbij!