Na een maand lucrin en nog een week decapeptyl prikken is m'n baarmoederslijmvlies 7,8 mm. M'n estradiol is geprikt en dat is gewoon goed en de grootste follikels zijn ook onder de 15 mm. Nu willen ze dat ik een week langer doorga met de decapeptyl. Ik verwacht in de komende week geen menstruatie en de arts verwacht dat ook niet. Toch moet ik nog een week doorspuiten met de decapeptyl. Volgende week kijken ze opnieuw. Ik heb echt het gevoel dat ik voor jan-met-de-korte-achternaam een week door moet spuiten, want als het baarmoederslijmvlies volgende week niet dunner is gaan we waarschijnlijk dan ook niet starten. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?
Ik begrijp niet helemaal wat er mis met de dikte van je baarmoederslijmvlies?! 7,8 is toch perfect? Bij ons plannen ze een terugplaatsing in als het baarmoederslijmvlies minimaal 7 is.
Heel raar ja. Bij mij was baarmoederslijmvlies beide icsi pogingen 12mm bij terugplaatsing. Toen ik mocht starten met stimuleren was het ook rond de 7. Ben beide keren zwanger geworden met mijn slijmvlies van 12mm Is het door je endometriose dat het niet echt dik mag worden?
Hier mag je pas starten met de stimulatie wanneer het baarmoederslijmvlies 6 mm is of dunner. Mijn baarmoederslijmvlies is (volgens de vervangende arts) dus te dik om te starten met gonal f. Ik vrees dat nog een week decapeptyl spuiten daar niks aan gaat veranderen aangezien ik al 5 weken onderdrukt ben met lucrin en decapeptyl en er geen menstruatie zal komen. Het baarmoederslijmvlies wordt dus niet afgebroken door een extra week decapeptyl. Te dik baarmoederslijmvlies zou erop kunnen wijzen dat ik niet volledig onderdrukt ben door de decapeptyl. Maar m'n esteadiol waarden zijn laag en de follikels zijn ook klein genoeg.
Ah zo, je moet nog gaan stimuleren...jeetje meid wat een vervelende situatie! Al 5 weken aan het spuiten is niet niks! Je zou bijna zeggen dat je beter kunt stoppen en gaan menstrueren, maar dat is enorm zuur van die 5 weken en daarnaast ben ik geen arts. Heb hier echt geen verstand van. Hoop dat al je spuiten je gaan belonen en er de volgende keer mooi dun baarmoederslijmvlies te zien is!
Nou hoop echt voor je dat je door kunt. Wat een spanning voor je. Wat een domper zal het zijn als ze het afblazen om 1, 8mm ook. Sterkte!
Ik moet in ieder geval nog een week doorgaan met de decapeptyl. Daarna kijken we weer hoe het ervoor staat. Mogelijk moet ik dan nog een week doorgaan. De reden dat er met een te dik baarmoederslijmvlies niet gestart mag worden is dat de kans op tussentijdse bloedingen groter is en dat is natuurlijk ongunstig voor de zwangerschapskansen.
Te dik baarmoederslijmvlies? Apart! Mijn baarmoederslijmvlies was in de ronde dat ik zwanger werd 9 mm. Toen moest ik nog één dag Menopur spuiten en toen pas Pregnyl om de eisprong op te wekken. Op vrijdag was mijn baarmoederslijmvlies dus 9 mm en op ma pas eisprong.