Schuldgevoel over een glas wijn tijdens MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lisa890, 4 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ok, misschien is dit een absurd topic, maar ik check toch liever eens..
    Ik ben deze week opnieuw gestart met menopur voor onze IUI2, maar nu voel ik me zo schuldig omdat ik gisteren een glas wijn gedronken heb.
    Ik had een dip en had even een "de pot op met heel dit gedoe" moment..
    Maar nu heb ik dus hartstikke spijt hiervan omdat ik weet dat alcohol invloed kan hebben op de kwaliteit van de eicel.
    Is de kans nu echt groter dat er een minder goede eicel groeit, of moet je daarvoor meer gedronken hebben?
    Langs de andere kant wil ik eigenlijk ook wat meer kunnen loslaten en gewoon ja kunnen zeggen tegen een glas voor mijn eisprong.
    Waar trekken jullie de grens?
    Ik ben ook aan het overwegen om mijn dieet grondig aan te passen, suikers schrappen enz, maar ik weet niet in hoeverre dit zou helpen..

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dat ene glas wijn kan echt geen kwaad. Er moet ook nog wat te leven zijn he.

Lisa890 vindt dit leuk.
  3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Tsja lastig. Zat vrouwen die pas stoppen als ze zwanger zijn, en zat vrouwen die snel zwanger raken ondanks dat ze regelmatig drinken. In principe draag je je eitjes ook al vanaf dat je zelf baby was en hoeven ze alleen te rijpen. Dat gezegd, ik denk dat alcohol (en tabak, vet, suikers etc) nooit heel goed voor je zijn. Maar als je lange tijd bezig bent wil je ook eens normaal leven en genieten. Toen we nog probeerden ben ik na een lange tijd toch af en toe een wijntje gaan drinken, maar niet na de eisprong. Verder ging ik ook wel gezonder leven, maar af en toe wat lekkers moet zeker kunnen. Dat is ook wat ik vanuit verschillende ziekenhuizen nu heb meegekregen. Zal straks in de mmm wel weer stoppen met dat wijntje af en toe, maar als dat ook jaren duurt drink ik op een feestje best een borrel mee. Het is allemaal al zwaar genoeg..

Lisa890 vindt dit leuk.
  4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Dit dus

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nee joh 1 wijntje kan geen kwaad zelfs niet mocht je zwanger zijn. Natuurlijk is voorkomen beter :)

Lisa890 vindt dit leuk.
  6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Lekker genieten van je wijntje en echt niet schuldig voelen. Het is al moeilijk genoeg.

Gewoon vanaf nu dan niet meer doen als je je er zo rot onder blijft voelen. En anders na de eisprong niet meer.

Succes :) hoop dat jullie gauw een beetje geluk mogen hebben.

Lisa890 vindt dit leuk.
  7. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    De fertiliteitsarts die ik had zei altijd, stoppen met drinken en ‘biefstuk’ doe je maar na de positieve test. Roken en drugs gebruiken doe je helemaal niet.
    Ik drink geen alcohol maar had dat anders gewoon gedaan. Je moet ook nog leven, zo’n traject is al zwaar genoeg. Als je jezelf dan ook nog van alles gaat ontzeggen :)

Nina Sanders en Lisa890 vinden dit leuk.
  8. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ok, dat stelt toch een beetje gerust dan, dankjewel dames :)
    En inderdaad, zo'n traject is al zwaar genoeg, heel af en toe een glaasje moet misschien wel kunnen, zolang het voor de eisprong is dan toch.
    Elke maand bedenk ik wel weer iets nieuws erbij om over te piekeren :rolleyes::roflmao:

9. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Nou dit, alleen deed ik het wel.

Mijn gyn zei zelfs, als tip voor de punctie, dat ik een lekkere borrel moest nemen, zodat ik goed zou slapen ;).

Ik dronk wel heel weinig na een tp, sommige keren helemaal niet, maar bij beidde gelukte pogingen de dag voor de positieve test nog een glas wijn op!

Er is ook nog zoiets als het leven he :). Het is al zwaar genoeg.

Nina Sanders en Lisa890 vinden dit leuk.
  10. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Houdt hoop :) ik duim dat je snel succes hebt.

Lisa890 vindt dit leuk.
  11. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn gynaecoloog zei steeds enkel drinken tijdens je menstruatie omdat je dan zeker bent dat je niet zwnager bent... Maar in de jaren fertiliteitsbehandelingen dronk ik ook af en toe een glaasje hoor. Enkel na een IUI lette ik wat extra op

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ben pas gestopt na de positieve test. De ronde dat ik zwanger werd was mijn fuck it ronde. Ik at waar ik zin in had, ging veel te laat slapen, heb aardig wat stress gehad (zaten in verbouwing) en ja, heb echt wel veel wijn gedronken :|
    Ik werd wel zwanger die ronde middels iui en ook mijn man had een enorme hoge opbrengst. :thumup:

13. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik ben pas zwanger geworden en gebleven toen ik af en toe een wijntje bleef drinken en sushi eten tot aan de positieve test

14. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Ik snap je voorzichtigheid. Voor onze oudste hebben we ook iui gehad. Ik dronk toen zelf geen alcohol maar ik zou je zeker niet schuldig voelen over een wijntje! Weet dat alcohol ook invloed kan hebben op de zaadjes van je partner, het hangt niet alleen van jouw eitje af. Bij mijn man waren de opbrengsten hoger en betere kwaliteit als hij de alcohol liet staan toen.
    Maar weet je, ik ben nu bijna 10 weken zwanger (spontaan)en de week voor mijn positieve test heb ik nog een wijntje gedronken. Ik had geen idee dat het raak zou kunnen zijn! We hebben al een goede echo gehad. Oftewel. Ja het KAN invloed hebben, maar het hangt niet alleen van dat af voordat je een geslaagde iui hebt. Succes !

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oftewel, toen je jezelf ontspanning gunde!
    Hier ook hoor, zie mijn post hierboven.

16. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ja inderdaad :D

Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Ik ben met oud en nieuw toen helemaal los gegaan, dacht echt: stik er maar in, ik ga mijn leven weer even leven. Was gewoon dronken haha, wat heerlijk!

En daarna amper gedronken, niet uit principe maar gewoon geen zin in. Kijk nog met veel plezier terug aan oud en nieuw haha, god wat een feest was dat! Geen zorg in de wereld :)

Heb qua eten nergens opgelet overigens, pas na positieve test. En ging ook gewoon naar de sauna (behalve periode na eisprong), ontspannen is óók belangrijk!

Deel Deze Pagina