Ik bekeek net een uitslag formulier van m'n eerste bezoek aan de gyn (ik werd toen maar niet ongesteld en zat op ongeveer dag 95 van m'n 194 durende cyclus!). Ik zag daar o.a. staan dat m'n baarmoeder iets naar rechts gekanteld ligt, geloof dat dit niet erg is, en dat m'n endometrium 2,6 mm is. Wat kan ik daar uit opmaken? Ik heb geen idee of het goed of slecht is. 14 mei heb ik pas weer een nieuwe afspraak om te kijken hoe alles er uitziet en om te kijken of ik evt. Pcos heb.
Ligt eraan helemaal aan in welke fase van je cyclus je zit. Mijn baarmoederslijmvlies was voor de eisprong 6 mm en een paar dagen na de eisprong nog steeds. Dit vonden ze aan de dunne kant. Ze hebben het liefste dikker slijmvlies (vanaf 7 mm) zodat het eitje goed kan innestelen. Ik heb meerdere miskramen gehad met de waarschijnlijke oorzaak te dun baarmoederslijmvlies. Ik ben deze ronde wel zwanger geraakt met baarmoederslijmvlies van 6 mm, dus het kan wel. Als het net na je ongesteldheid is, kan het zo zijn dat het nog dun is, het is immers net afgebroken. het hoort dan geleidelijk aan dikker te worden. Als je eitje niet bevrucht raakt, dan wordt het baarmoederslijmvlies weer dunner en afgebroken met als gevolg nieuwe ongesteldheid.
Je endometrium is je baarmoederslijmvlies. Maar volgens mij is 2.6 mm. juist heel erg dun! Te dun baarmoederslijmvlies kan ervoor zorgen dat je moeilijker zwanger kan raken. Maar dat het zo dun is, is natuurlijk ook niet zo gek bij zo'n lange cyclus, waarschijnlijk heb je toen niet geovuleerd.
Ja dat zou best kunnen want die cyclus duurde toen wel 194 dagen! Hopelijk was dat dus een moment opname en is het beter wanneer ik een normale cyclus heb?! Ga deze cyclus ovu testen gebruiken om te kijken of ik ovuleer
Het wijst er op dit moment op dat je in de eerste helft van je cyclus zit, dus tussen NOD en eisprong. Alleen is het zo dun en gezien de lengte van je cyclus, dat het een aanduiding kan zijn dat er geen eisprong op komst is en dat je lichaam stil ligt. Rond je eisprong moet het minimaal 7 mm zijn en het groeit qua dikte als er een eiblaasje groeit. Een dikte van 2,6 mm is minimaal, helaas. Bij een cyclus langer dan zeven weken heb je over het algemeen geen eisprong en jij zit al op 95 dagen. Het dus zijn dat je PCOS hebt. Ik zie in je onderschrift dat je problemen met je schildklier hebt. De werking van de schildklier kan effect hebben op je cyclus. Het kan dus zijn dat je schildklier eerst op orde moet zijn, voordat je cyclus weer op gang komt. Succes!
Dankje! Ja die cyclus heeft 194 dagen geduurd, ik kreeg ondertussen medicatie voor de schildklier en iets verhoogde prolactine. Nu zijn deze waardes flink verbeterd en heb ik sinds dien weer twee menstruaties gehad waar 36 dagen tussen zat (zie m'n handschrift). Zo te lezen kan het dus komen dat m'n baarmoeder slijmvlies zo dun was tijdens dat onderzoek omdat ik geen eisprong had in die lange cyclus en daardoor m'n slijmvlies ook pas veel later opbouwde? Ik krijg de 14e mei weer een inwendige echo dus eens kijken wat daar uitkomt. Maar is t dus vlak na ik ongesteld ben geweest, kan het dus weer laag zijn..
Als je lichaam stil ligt, groeit er geen eiblaasje (follikel) en zal je baarmoederslijmvlies dun blijven. Als je de volgende echo net na je menstruatie hebt, dan zal het inderdaad weer dun zijn. Tenzij je echt al richting een eisprong gaat, een aantal dagen of vlak ervoor. Dan zou het beduidend dikker moeten zijn. Na je eisprong hoort het dik te zijn (minimaal 7 mm) totdat het weer afgestoten wordt tijdens een menstruatie.
Ok, dan zal dat misschien het geval geweest zijn, m'n lichaam heeft natuurlijk blijkbaar niks gedaan in die lange cyclus en vandaar dat dunne slijmvlies.. Ben benieuwd hoe m'n cyclus nu verder gaat, als ik weer na 35 dagen ofzo ongesteld wordt, ben ik net een week van de menstruatie af als ik bij de gyn in de stoel lig 14 mei, dus eens zien of t dan wat dikker is. Maar goed ik neem aan dat hij dat wel bekijkt verder, het eerste probleem is NL om te zien of ik nou wel of niet pcos heb etc..!