dikte matras juniorbedje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Athina, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

voor de jongste bestellen we één dezer dagen een junior bedje, maar dan moeten we nog een matrasje kopen. Maar ik zie dus diktes van 7 , 8 , 10, 12 en 15 cm... tja, iets te veel keus.

Is er nog iets waar ik op kan letten om de selectie wat kleiner te maken ;) ? Of hoe dik is het matrasje bij jullie peuterbedje?

Groetjes
    Athina

2. Loe

Loe Niet meer actief

dacht dat we 8 of 10 hebben.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij hebben 12 cm

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Die van zoon is 12 cm en die van dochter is 10 cm dik.

5. Loe

Loe Niet meer actief

oeps, nagekeken: we hebben ook 12cm.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oke - bedankt voor de reacties.. ik had alleen níét goed opgelet: Het bedje is maar 70 bij 140 - en de matrasjes die ik gezien had, waren veelal 150 lang. Dus ik heb weinig keus dan óf één laten maken of 1 bij de winkel zelf gelijk bijbestellen van 10 cm.. maar ik zie dat dat toch vrij normaal is. En doordat het bedje wat korter is, gaat het ook wat minder lang mee, waardoor onze dochter natuurlijk ook wat minder zwaar is..

7. Loe

Loe Niet meer actief

ja klopt. Wij hebben een bedje van ikea...... dat is 160x70 en hebben dus ook matrasjes van 160. Als je zoekt op google op matras 140x70 krijg je alle zaken die wel zo'n matrasje hebben.

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Laatst advies gevraagd en de dikte doet er nog niet toe. De kleintjes willen een zacht matras, omdat het door hun gewicht nog niet zo indeukt als bij een volwassene. Een dik, hard matras voelt voor hen echt te hard. 10-12 cm is meer dan voldoende.

Deel Deze Pagina