Hee dames! E. Is binnenkort jarig en er vragen dus al mensen wat ze wilt hebben. Ze Houd echt van Kleuren, verven plakken enz. Dus zat ik aan klei te denken. Maar vanaf Welke leeftijd word dat beetje leuk? Had nu al een paar dingen gezien maar staat allemaal 3+ bij. dus zou it met 2 al kunnen? Liefs x
mijn zoontje speelde er al mee toen hij ongeveer 2,5 was, maar alleen als ik erbij blijf. dan spelen we samen ermee. hij is nu 3 jaar en vind het nog steeds erg leuk.
Mijn zoon speelt er al mee vanaf 1,5 ongeveer. Zus speelt ermee en dan wil hij mee doen. Hij stopt niets in zijn mond, dat scheelt wel. Hoewel play do geen kwaad kan als ze eens een hapje zouden nemen. Overigens staat bijna overal 3+ op, dat is voor de fabrikant om zich in te dekken.
Denk dat er 3plus opstaat ivm verstikkings gevaar als kindjes het in de mond stoppen al het speelgoed waar geen 3+ opstaat moet volgens mij aan strenge eisen voldoen. Maar als je kindje het niet in de mond stopt kan het best. Hier zijn we ook vanaf een jaar of 2 gaan kleien
Hier vanaf 2 jaar Daarvoor stopte hij het nog weleens in de mond ( gele klei lijkt ook wel heel veel op kaas)
Ook op de tweede verjaardag gekregen, en het wordt steeds leuker. Toen was het vooral voelen en kneden, nu worden er poppetjes gemaakt!
hmm mja.. hier ook gewoon klei toen ze 2 werd maar mocht je je zorgen maken over het 3+ op de doos... playdoh heeft ook speciale klei op basis van tarwe... daarvan is het niet erg als ze per ongeluk (of geheel expres natuurlijk) een stuk opeten. en normale playdoh is wat chemischer en niet zo gezond qua opeten. (dus het is niet puur voor de fabrikant.. het gaat echt om het opeten) maarja onze dochter is nooit zo'n fanatiek "proever" geweest dus we vonden dat nooit zo'n probleem.
Hier speelde mijn dochter ook vanaf haar tweede jaar met klei. Ik bleef er dan gewoon bij zitten. Wat betreft dat 3+ op de doos: om speelgoed voor onder de 3 jaar te laten goedkeuren, moet een fabrikant veel meer geld betalen (voor de keuring) en de eisen zijn strenger. Vandaar dat er meestal 3+ op de verpakking staat.
Hier ook al voor haar tweede verjaardag. Ze vind het echt heel leuk. Denk dat je ook kunt kijken of je kindje veel in zijn/haar mond stopt. Dat deed ze hier niet en dus al vroeg mee aan de slag. Eerst gewoon lekker kneden en rommelen en snel daarna al echt dingen maken.
2,5 jaar, als je erbij zit kan het volgens mij best. Ga eens aan de slag met koekjesdeeg dan merk je het vanzelf!
Ik maakte voordat ze klei kreeg weleens zout deeg. Leren ze ook heeeeeel snel van dat het niet in je mond hoort en is net zo fijn om te kneden als nieuwe klei. Alleen kun je daar best een hapje van nemen.. Het is hooguit heel zout en dus vies.
Mijn dochter is net 2 jaar, en is toevallig nu aan het kleien. Ze vind het geweldig!! Zit er wel naast.