Wat is een gemiddeld voedingschema voor 4 maanden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door laura14, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura14

    laura14 Lid

    9 jul 2007
    71
    0
    0
    Hallo! Aangezien ik geen CB heb en om de 2 maanden naar de kinderarts moet, vroeg ik me dit toch wel af..

    Ik heb nu het volgende "schema"

    7 - fles 180/6
    11 - fles 180/6
    15 - fles 180/6
    19 - fles 180/6 en 1 maatlepel pap (granen, geen rijstebloem, geen glute)
    23 - fles 120/4 waarvan vaak niet meer dan 100 opgaat

    Ik vroeg me af wat een typisch voedingsschema is voor 4 maanden en hoe zich dat voortzet: geef ik 1 x per dag pap en wanneer kan ik dan bv een fruit of groentehapje erbij proberen? Blijf je dan nog steeds 5 flessen geven? Sorry, veel vragen weer...

    Bedankt voor de hulp! Laura
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je schema ziet er zo prima uit. het is normaal om 1x daags pap te geven. Of dit smorgens of 's-avonds is, is een eigen keus. Als kindjes niet doorslapen snachts wordt vaak voor 's-avonds gekozen.
    Fruit en/of groente zou je vanaf 4 maanden mogen geven. Het advies is nog steeds om dit vanaf 6 maanden te doen. Mocht je gaan beginnen met dit extraatje blijf dan nog wel 5 flessen aanbieden. Het fruit en/of groente moet je onder de 6 maanden als extra zien. Ze groeien van de melk.

    Ilja
     
  3. laura14

    laura14 Lid

    9 jul 2007
    71
    0
    0
    Dank je Ilja!

    Ik denk ook niet dat ze al aan een "vaste hap" toe is maar af en toe laat ik haar was peer of wortel puree vermengd met melk proeven, ik smeer haar lipjes ermee in...ze vind het tot nu toe heel vies, een lepel ook...dus denk ik nog niet klaar voor.
     

Deel Deze Pagina