Dikte wiegmatras

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nijntje2612, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje2612

22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Nijntje2612, 22 okt 2013
    Laatst bewerkt: 22 okt 2013
    Mijn man gaat zelf een wiegje maken voor onze baby. Nu ben ik een matrasje aan het zoeken voor in deze wieg, maar heel veel matrasjes die ik vind zijn maar 4 cm dik. Ik weet dat een matras voor in een ledikantje 7 cm dik moet zijn, maar geldt dit ook voor een wiegmatras?

Edit: lees ik het goed als hier staat dat een wiegmatras min. 3 cm dik moet zijn? http://www.meandergroep.com/uploads/files/Folders/aanschaf_van_veilige_babymaterialen.pdf

2. Nietsdanliefs

2 okt 2013
    15
    0
    0
    Mama :)
    NULL
    Hoi Nijntje,

De precieze regels weet ik niet, maar het matrasje van ons wiegje was ook dun naar mijn idee. We hadden de (reis)wieg van snoozebaby (zo'n rieten mandje) en toen ik het met de intake van het kraambureau vroeg zei ze dat je kindje in het begin zo klein is dat het niet meer nodig heeft.
    Maar als je zelf kunt kiezen zou ik voor wat dikker gaan want ik had na een maand of 3 wel het idee dat hij niet meer lekker lag en toen is ie over gegaan in een zelfgemaakte cosleeper met een gewoon matrasje.

Succes :)

Ps. Het matrasje dat er bij ons in zat was misschien net 2cm!

3. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Ik heb gezocht tot ik een matrasje vond van 7cm, want vond 4 en 5cm ook zo dunnetjes...

4. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    we hebben deze Wieg matras
    8 cm dik, met bodemplaat erin verwerkt.

5. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Toevallig deze vraag aan kraamzorg gesteld vorige week. Ze zei als je een wiegje hebt voor alleen de eerste weken is zoon standaard matrasje voldoende, maar voor maanden heb je echt wel een dik matrasje nodig, dus idd min 7cm. Eigenlijk proberen dezelfde dikte als het ledikantmatrasje aan te houden ;).

6. Nijntje2612

22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Wij zijn van plan om de wieg alleen tijdens de eerste 3-4 weken te gebruiken, dus als ik jullie reacties zo lees zou 4 cm voldoende moeten zijn. Ik had inderdaad wel dikkere matrassen gevonden, maar die zijn vaak een heel stukje duurder en dat vind ik best wel zonde van het geld voor die paar weken.

7. Nijntje2612

22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand ervaring met dit wiegmatrasje van Bebies first?

Deze is wel 6 cm dik, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je een goed matrasje voor zo'n bedrag kunt kopen?

Deel Deze Pagina