Veel in maat 50?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Siren84, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Nou we zijn bijna zover. Heb pas alles gewassen en in de kast gedaan. Had nog wel wat van mijn dochter over. Ik had niet zo heel veel meer in maat 50. (spugen) Nu heb ik bij elkaar 3 shirtjes en 2 jurkjes in 50. Wel stuk of 10 broekjes of zo. Zowel nieuwe als van mijn eerste dochter.

Mijn vraag... zouden jullie nog een paar shirtjes bij kopen? Ik heb wel veel jurkjes in 56 maar ja .. dan vallen ze maar wat langer toch?
    Sonde als ze er straks mega snel is uitgegroeid maar ook zo wat als ze alles veel te groot aan heeft (shirtjes).

2. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    ik denk dat dit genoeg is in maatje 50 en als het echt te weinig is heb je nog wel snel iets bijgehaald niet??

Maar ik zou het hier bij houden...

groetjes

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wij hadden echt veel te weinig in maat 50. Ze was 3000 gram bij geboorte en ze heeft zeker tot 2,5 maand in maat 50 gepast. Wij hebben dus nog behoorlijk wat bij moeten kopen. Maar ach, als jullie kindje ook aan de kleine kant is, is het toch zo bijgekocht?

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    De opmerking zo b ijgekocht ging bij ons niet echt op... wie doet dat en waar dan? Wij hadden die optie niet echt.

Maar drie shirtjes is mss wat weinig. Je kunt toch paar neutrale shirts kopen, heel goedkoop. Als je een spuger heb, dan gaan de shirtjes hard!

Hier ruim een maand maatje 50 gebruikt bij ons gemiddelde en goed groeiende mannetje!

Te grote kleren vind ik geen gezicht bij een kleine baby, maar dat ben ik :)

5. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hadden ook veel te weinig. Mijn vriend is op dag 2 snel naar de Hema gereden. Zo gebeurd toch?

6. eitje85

eitje85 Lid

12 aug 2012
    74
    0
    6
    NULL
    zuid holland
    Ja of op Internet bestellen, is zo in huis! Heb ook twee shirtjes bij gekocht omdat meneer toch iets kleiner was dan verwacht!

7. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik had heel vaak te horen gekregen dat ik niet te veel kleren in maatje 50 moest kopen, omdat het voor ons de eerste was heb ik deze raad opgevolgd.. Uiteindelijk bleek ons meisje vrij klein en vooral erg mager te zijn en ben ik ook nog eens een paar weken eerder ingeleid waardoor dus alles veel te groot was! Ik vind te grote kleren ook niet mooi, dus is mijn vriend in de kraamweek ff snel de stad ingegaan om wat dingen bij te kopen, maar omdat het dan allemaal snel gekocht moet worden is het ook allemaal minder leuk vind ik.. Morgen is ze 6 weken oud en sinds van de week heeft ze soms maatje 56 aan omdat de mouwtjes en broekspijpjes wat kort worden (ziet er ook zo zielig uit!). Ik zou dus zeggen, nog een paar leuke shirtjes bij kopen!

8. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb helemaal niks in maat 50, wel maat 56 en sommigen vallen kleiner uit, ons beepje word erg lang geschat 56 57cm, dan rol ik liever de mouwen op dan dat het net te kort is...

9. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    Wij hadden:
    3 longsleeves maat 50
    1 vestje maat 50
    1 longsleeve maat 50/56
    1 vestje maat 50/56

Ons dochtertje was 3500 gram, we hebben niets in maat 50 bijgekocht. Zo nu en dan waren kleertjes iets te groot, maar klein beetje te groot stoort ons niet.

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik zou nog wel wat shirtjes erbij kopen denk ik, als je weer een spugertje krijgt dan heb je die 3 shirtjes er in een (halve) dag wel doorheen gejaagd..

11. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    ik zou er inderdaad ook wel wat shirtjes bijkopen, 3 is wel erg weinig. En als je weinig budget hebt, op facebook heb je de tweedehands kinderkleding hoek, staat erg veel op voor weinig!

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Voor ons meisje is maat 50 erg ruim. Ze woog 2940 gram bij de geboorte en is nu een week en 2 dagen boven haar geboortegewicht. Ze is erg slank. De lengte klopt vaak wel, maar het valt allemaal heel ruim. Ik heb nu een aantal pakjes van Noppies en die vallen vrij klein.

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ons 1e meisje was 3140 en viel nog af tot 2900. Ze heeft ook wel 1,5maand of zo in 50 gezeten.

Ik heb vandaag nog even een shirtje en een jurkje in mt 50 bij gekocht.. wat goedkoper bij Zeeman en best leuk!

14. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Ik zou bijkopen. Ik vind het altijd zo jammer als baby's veel te grote kleding aanhebben. En de meeste baby's hebben in het begin echt maat 50 nodig en geen 56. Zowel mijn dochter als mijn zoon waren geen kleintjes (53 cm en 55 cm lang) en hebben zeker 8 weken maat 50 gedragen. Ik had voor mijn zoontje zowel 50 als 56 mee naar het ziekenhuis. Maat 56 was echt te groot, daar zwom hij in. En dat was een normaal regulier merk dat goed valt: Beebielove. Hij is nu 10 weken en nu pas beginnen de maat 50 shirtjes te kort te worden. Je moet je trouwens niet blind staren op de labelmaat. Z8 bijv. valt heel groot. Maat 50 Z8 is maat 56 regulier.

Ik had voor mijn zoontje behoorlijk veel in maat 50 gekocht (net zo veel als in maat 56). Sommigen verklaarden mij voor gek maar ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb want hij heeft het allemaal gedragen en kan veel nog steeds aan. Ook zijn het allemaal dingen die ik zelf heel mooi vind en met zorg heb uitgekozen. Moet er niet aan denken waar mijn man en schoonmoeder mee thuis waren gekomen als zij na de bevalling even kleertjes maat 50 hadden moeten bijkopen. Dat had ik echt niet getrokken met mijn hormonen na de bevalling.

Het internetshoppen tijdens mijn zwangerschap van de kleertjes die hij nu heeft kostte veel tijd. Dat was mij niet gelukt na de bevalling. Ook was het dan veel duurder geweest omdat ik dan geen tijd had gehad om heel het internet af te speuren.

Dus ik zeg bijkopen (is ook leuk om te doen) :D.

15. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat ben ik niet helemaal met je eens hoor;). Jurkjes vallen niet alleen langer, maar zijn ook "breder".
    DL heeft echt zo'n 6 weken in maat 50 gelegen en zeker in 't begin verzoop ze gewoon in maat 56 (en dat zie je dus ook in de breedte, bij de schouders, oksels etc.).

Ik zou persoonlijk wat meer maat 50 in huis willen hebben, maar onze beeb werd ook klein geschat.

Als jullie kindje niet al te klein wordt geschat, zou je 't natuurlijk zo ook kunnen proberen. Kleertjes zijn vlug genoeg bijgehaald toch?

16. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Via internet? Je man even naar winkel sturen? Lijken mij toch prima oplossingen. Hoezo had jij die optie niet dan?

17. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik zou het zo laten.

onze beide kindjes zaten meteen in 56
    ik had bij de eerste een supermooi pakje mee maat 50 naar het ziekenhuis maar hij paste het niet. het was gewoon te klein.

dus hij heeft eerst ziekenhuiskleren aangehad.

mn dochter heeft welgeteld 3 weken in 56 gezeten en toen zat ze al in 62.

ik zou dus niet veel bijhalen.
    ik zou kijken als je kindje er straks is hoe het valt.
    heb je bij maatje 50 over dan zou ik er nog een paar bijbestellen. kan gewoon via internet
    er zijn genoeg sites.

bij mijn zoontje moest ik in het ziekenhuis blijven mijn man is toen alleen de stad in gegaan om kleertjes te halen voor ons zoontje.
    hioj heeft bij de zeeman en de hema van alles gehaald.
    en weet je op dat moment is het helemaal niet belangrijk watvoor kleertjes je kindje aan heeft of er nou een merkje aan hangt of niet als het maar je eigen kleertjes zijn.

ik zou wachten en zien hoe groot je kindje is

18. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik zou zeggen dat t genoeg is.Je hebt er zo wat bij via internet, vaak de volgende dag al bezorgd!

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    De wasmachine draait ook regelmatig...dus hoef echt geen tien stellen te hebben

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou niet teveel maat 50 doen. Misschien nog een paar shirtjes.

Finley heeft maat 50 niet tot nauwelijks aan gehad.
    Maar hij was bij de geboorte ook al 53 cm groot.
    Dus kon gelijk in maat 56.

Hij zit nu bij sommige kledingstukken al in maat 74.
    Groeit als kool!

Inderdaad, zoals sommigen zeggen: je kunt via internet snel wat bij bestellen. In de meeste winkels tegenwoordig zelfs zonder bezorgkosten.

Deel Deze Pagina