met 33 weken naar Extrema ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by seetje, Jun 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. seetje

seetje Lid

Oct 26, 2006
    75
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hallo allemaal,

Mijn mannetje wil graag naar Extrema en had als verrassing voor mij ook een kaartje gekocht, maar dan ben ik al 33 weken. Zou het wel slim zijn om te gaan ?
    :( De bedoeling is overigens niet dat ik heel het terrein ga rondbanjeren hoor, gewoon lekker af en toe ergens kijken en de rest relaxen op een stoeltje of op het strand !
    Zou de kleine er veel last van hebben ?

2. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    ik persoonlijk zou het niet doen. . .

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ik ook niet denk ik

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik zou het eerlijk gezegd ook niet doen. Is toch best luide "herrie" wat er van af komt.

Mocht je wel gaan...heel veel plezier meid.

5. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Ik zou juist wel lekker gaan. De vorige zwangerschap van mij ben ik ook nog met 30 weken ofzo naar een house party geweest. Het kindjke hoort de geluiden toch erg gedempt. De avond voor mijn bevalling zijn we nog kermis wezen vieren in een drukke feesttent. Ze heeft er echt niks aan overgehouden hoor (alhoewel... ze houd wel erg van muziek, vooral van house muziek hihihi)
    Als je jezelf goed voelt kun je volgens mij best gaan! Alvast veel plezier! :)

6. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    oeps 2 keer dezelfde..

7. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Ik zou niet gaan.

kijk maar eens op sites en boekjes van arbodiensten.
    Daar staat bijvoorbeeld in dat zwangere vrouwen niet mogen worden blootgesteld aan geluid dat harder is dan 80 dB . Hard geluid kan schadelijk zijn voor het kind in je buik

Om te weten of geluid te hard is, kun je de volgende regel hanteren: als je je stem moet verheffen tegen iemand die tegenover je staat omdat er omgevingsgeluid is, dan betekent dat dat de grens is overschreden. Een popconcert of disco levert dus ook teveel lawaai op.

8. Krista B

Krista B Bekend lid

Apr 15, 2007
    603
    0
    0
    Als je lekker gaat relaxen zal de baby er ook vast van genieten! Overleg anders even met je verloskundige of de baby last heeft van het harde geluid. Zij zal er vast het meeste verstand van hebben...

Groetjes Krista

9. Misoh

Misoh Bekend lid

Als je je goed voelt zou ik gewoon gaan. Nu kun je nog lekker.

Wat betreft dat van de arbo en de 80 dB. Dat is als je regelmatig wordt blootgesteld aan hard geluid. Dus een keertje naar een houseparty of een discotheek lijkt me geen probleem. Zolang je maar niet iedere avond gaat.

10. Djaminah

Djaminah Actief lid

May 23, 2007
    276
    1
    18
    Ik zou ook zeker gaan, het is toch buiten en je kan er best wel relaxen. Ik ben zelf van plan om naar Mystery Land te gaan, dan ben ik ook wel 5 maanden (hoop ik!) hoor.

Een vriendin van me organiseert zelfs housefeesten en is haar hele zwangerschap aan het werk gebleven (en anders party's bezocht): nou ze heeft een wolk van een dochter hoor! En die houdt zelfs van hardcore! Ze gaat juist huilen als je het uit zet, echt te grappig gewoon :)

11. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik ga inseptember naar Beatstad festival in Den Haag

Nou ik ga gewoon hoor ik ben dan 24 weken zwanger ofzo

het is alleen erg als je langdurig aan heel hard geluid wordt blootgestelt.

12. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Als jij je eigen goed voelt, gewoon lekker gaan. Ik heb een bruiloft gehad toen ik zo'n 27 weken zwanger was en moest van de boxen af gaan staan met m'n buik, de kleine kon er niet tegen. Je merkt het dus vanzelf en dan zoek je toch een rustiger plekje op?

13. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Zou idd ook gewoon lekker gaan hoor. Denk dat je er zelf meer aan overhoudt (aan je oren) dan het kindje ;) ;) ;) Tegenwoordig wordt alles zo overdreven, je mag echt niks meer als je zwanger bent lijkt wel. Overbezorgdheid is ook een vak... Zolang jij je lekker voelt, moet je gewoon doen wat je normaal ook doet, toch! Have fun! Ben jaloers, ik wil ook HEEEL graag :D

14. louloutje

louloutje Actief lid

May 23, 2007
    190
    0
    0
    Ik heb ook kaartjes voor extrema en ben dan 35 weken zwanger... Als ik me goed voel ga ik gewoon! En juist extrema is lekker buiten, kunt er ook lekker loungen. Gewoon doen waar jij dan zin in hebt!

15. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

Oct 12, 2006
    298
    1
    0
    Ik heb beide zwangerschappen een flinke buik en zou me er nu echt niet lekker bij voelen om er heen te gaan. Ondanks dat extrema het enige festival is wat ik echt leuk vind!
    Dit jaar is het net een paar dagen voor de uitgerekende datum, dus kan het helemaal niet. Maar als het nu zou zijn, zou ik ook niet gaan.

Ik ben vorige zwangerschap met 25 weken met Koninginnedag buiten bij chemistry enzo geweest in A'dam (overdag op buitenpodium).
    Merijn vond dat niet zo leuk, moest best wel ver ervan af blijven staan omdat hij de geluiden niet echt kon waarderen. Ging echt heel hard bewegen en trappen in mijn buik, tot pijn toe zeg maar.

Merijn is wel gek op housemuziek haha

16. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

Dec 11, 2006
    504
    0
    0
    Ik zou ook gewoon gaan hoor. Ik ben toen ik 8 maanden zwanger was ook naar een concert geweest, niks aan de hand. Ik had het van te voren aan m'n verloskundige gevraagd, en die zei dat dat gewoon kon. Ze zei dat de baby het vanzelf wel aan zou geven als hij/zij het niet prettig vind. Ik heb nergens last van gehad, Alyssa was niets drukker dan normaal, ook de volgende dag niet.
    Veel plezier!

Share This Page