Ik heb de naam 'Dilara' nog nooit eerder gehoord, maar ik vind het leuk klinken! Past naar mijn mening ook wel bij Demi. Het programma 'dames in de dop' ken ik wel, maar heb ik nog nooit gekeken. Dus ik heb die associatie in ieder geval niet : )
bedankt voor jullie reacties... dilara is eigenlijk pas de 1e naam die we nu op ons lijstje hebben.. we zijn pas op de helft, en weten nog wat wat het wordt.. dus hadden ook nog niet naar namen gekeken.. toevallig dat ik het programma zag en deze naam voorbij kwam. !! ik wist niet dat het een turkse naam was, en ook de betekenis van de naam wist ik niet... maar eigenlijk door deze 2 dingen vind ik de naam nog leuker ! waarschijnlijk wordt het deze naam toch niet .. is meestal zo met de 1e naam op het lijstje (bij ons iig de vorige keer)... maarja we zullen zien en idd.. misschien dat mensen deze naam ordinair vinden.. maar dat maakt mij niet zoveel uit... zodra ze ons zien/leren kennen weten ze dat wij helemaal niet ordinair zijn en dan gaan ze de naam toch anders zien ! (hoop ik haha)
dilara is inderdaad turks en totaal niet ordinair, juist heel nette naam (in turkije sowieso) hier ook vind ik
Ik vind het ook oridinair klinken maar dat komt omdat ik al 2 keer een Dilara in mijn klassen heb gehad...en tsja, je begrijpt het al. Zeeeeeer orinaire families. Het is dus maar net wat voor associatie je met een naam hebt... Als jullie het mooi vinden, lekker doen! Demi vind ik daarentegen een onwijs leuke naam! (Ken ook weer een leuke Demi )
ja ik ken helemaal geen Dilara's.. alleen dan die van de Tv !! Maarja dat is toch maar tijdelijk... misschien dat ik de naam daarom geen stempel kan geven omdat ik de naam nog nooit gehoord had. ?
Ik heb de naam ook nooit eerder gehoord, en al zeker niet in een tv programma. Maar dan nog vind ik hem ordi klinken...
Vind het niet zozeer een ordinaire naam, maar inderdaad, wel Turks. Dat hoeft niet uit te maken, maar voor een hoogblond meisje vind ik het niet zo passen. Bij Demi kun je ook een donker kindje verwachten, maar evengoed een blonde (in mijn belevingswereld tenminste)
het is niet mijn soort naam. maar als jullie hem beiden mooi vinden zou ik me zeker niet laten tegen houden door een tv programma. over 2 jaar weet niemand meer hoe of wat.
mijn dochtertje heeft donkerbruin haar met blauwe ogen, verwacht dat ons 2e kindje dat ook gaat krijgen... papa/mama en alle opa's en oma's hebben het ook dus..
Ik vind het geen lelijke naam.. maar vindt je het niet vervelend dat je beide dochters dan een naam hebben die begint met een D.. met post enzo in de toekomst? Lijkt me namelijk wel erg vervelend..
Vind het zelf een beetje ordi maar voor ene Turks meisje niet,dat ligt dan weer anders. Ik zou me zeker niet laten tegenhouden door die serie; dat zijn mensen toch weer zo vergeten!
Misschien dat het in een andere taal mooi klinkt, maar in het Nederlands vind ik het ook erg ordinair, sorry.
Ik ken geen Dilara, maar wel een Delara en dat zijn hardstikke normale mensen, zeker niet ordinair, dus ik heb die associatie ook niet. Ik vind het wel een mooie naam, maar het zou niet mijn keus zijn, vind het ook een heel ander soort naam als Demi. en 2x D lijkt me ook niet zo handig, maar je kan het daarom natuurlijk ook juist wel mooi vinden.
Onze dochter heeft blonde krullen en is witter dan wit. Ze is maar 1/4 Tunesisch maar heeft wel de naam Aïsha gekregen. Sommige mensen kijken raar op maar wij vonden dat een mooie naam (wilden het alleen wel op deze manier schrijven en niet met ch) en ik krijg ook veel positieve reacties van anderen! Dus het kan wel hoor, een buitenlandse naam aan een Hollands kindje
Ik kende de naam ook niet, dat programma kijk ik nooit. Als jullie het allebei de mooiste naam vinden, zou ik hem gewoon kiezen. Maar je moet er wel rekening mee houden dat er altijd mensen zullen zijn die het programma wel kennen en een vooroordeel hebben. Als je dat niet wilt moet je het niet doen. Ik moet zeggen dat ik zelf bij de naam meteen dacht aan 'Dilemma'. Succes met kiezen iig!