Hoi dames Mijn man en ik proberen nu zwanger te worden van ons eerste kindje. Heel leuk en spannend allemaal. Deze maand wordt voor ons ronde 3. Nu heb ik misschien een rare vraag, maar zijn er hier dames die wel eens een maandje hebben overgeslagen ivm de uitgerekende datum? Mijn laatste cyclus was nogal een zooitje (nod bleef bijna 2 weken langer uit), dus mijn eisprong is nu aan het einde van de maand. Dat zou betekenen dat als ik nu zwanger zou worden (lees als) mijn uitgerekende datum rond 25 juli zou zijn. En 25 juli ben ik zelf jarig en mijn nichtje van 1jaar (dan dus 2) is 21 juli jarig. Er zal dus een grote kans zijn dat ik dan op een van die datums beval, of in ieder geval vlak bij. En het lijkt me eigenlijk niet zo leuk als je kindje een verjaardag moet delen (met mij of zijn/haar nichtje) En het wordt het zo'n gepuzzel om de verjaardagen te plannen haha Misschien echt stom om me hier al druk om te maken, het is niet eens gezegd dat ik deze ronde zwanger wordt En aan de andere kant wil ik ook graag een kindje dus zou het ook zonde vinden om deze ronde over te slaan...zucht Dus was erg benieuwd wat jullie er van vonden! En of er hier misschien dames zijn die een verjaardag delen? En hoe jullie dat ervaren? Jullie reacties zijn zeer welkom
Ik snap je verhaal, maar ik denk dat je je daar echt niet mee bezig moet houden. Hoewel we allemaal heel graag dit soort dingen zouden willen plannen, kun je het zwanger raken niet plannen. Ik ben nu 13 weken onderweg, maar heb bewust niet gedacht aan welke periode wel of niet "handig" zou zijn. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar je bent nu bent bewust bezig met het proberen zwanger te raken, dan zou het mij persoonlijk niet uitmaken wanneer de uitgerekende datum zou zijn Veel klusplezier in ieder geval
Houd je dan ook rekening met kerst, oud en nieuw en alle ander feest en gedenkdagen? Of dat ie altijd in de zomervakantie jarig is en alle vriendjes op vakantie zijn? En dat als ie op tijd komt er nog 5 weken speling in kan zitten? En stel dat je deze ronde overslaat, je volgende maand zwanger bent en het kindje een maand te vroeg komt? Dus nee, nooit rekening mee gehouden. Kind komt wanneer het komt en dat het komt is al een wonder. Wat maakt het uit op welke datum dat is.
Wij zijn bewust later begonnen met de eerste poging omdat de kans er anders was dat ik in mei uitgerekend zou zijn. Nou is de kans natuurlijk niet zo groot dat het de eerste ronde raak is maar ik wilde het risico niet lopen. Mei is bij ons een giga drukke maand. We hebben eigenlijk elk weekend al een verjaardag en moeten soms ook nog kiezen naar welke we gaan dus ik zag het echt niet zitten om daar nog een verjaardag bij te krijgen. Nu kijk ik er niet meer naar. Je hebt het toch niet voor het zeggen
Wat Eppo zegt dus... Je kan een zwangerschap gewoon niet plannen en een geboorte meestal ook niet Als ik rekening zou moeten houden met verjaardagen, feestdagen, drukte op het werk enz. dan is er nooit een geschikt moment. Op dit moment zou ik alleen maar blij zijn als ik in verwachting raak, wanneer het kindje dan geboren zou worden is me echt om het even.
Aangezien bij mij alles nu gepland wordt (bezig met ICSI) denk ik wel dat ik even twee keer nadenk of ik uitgerekend wil zijn rond de kerst en oud en nieuw. Verder ga ik er geen rekening mee houden. Ik ben allang blij als het raak is!
zwanger worden en bevallen kan je niet plannen... dus antwoord op je vraag, nee, ben heel blij als het lukt, datum doet er niet toe. Vriendinnetje had het wel gepland, en geluk, want de zwangerschap en uitgerekende datum kwamen precies uit zoals ze wou! Ze beviel veel (5 weken) te vroeg.. precies in de maand die ze van te voren niet wou en onhandig vond . Helaas! Je stopt het kindje ook niet een maand terug zeg maar.
Nee, je kunt het toch niet plannen. Mijn moeder, mijn zus en ik zouden eigenlijk allemaal rond dezelfde dag jarig zijn geweest. Alleen is mijn zus ruim 2 weken later geboren en ik 6 weken te vroeg. Geeft wel aan dat een uitgerekende datum lang niet altijd wat zegt
Het enige waar ik wél rekening mee houd, is dat ik niet in december of begin januari ga bevallen. Dus dan hebben we pauze in april/mei. Én sinterklaas én verjaardag van mijn zoontje én kerst én oud-en-nieuw én ADHD. Het is te veel voor M.areau. En dus ook voor mij . Dus als het dán nog niet raak is... even niet...
Hoi dames bedankt voor alle reacties! Ik ben nogal een control freak dus ga al snel over dit soort dingen na denken. Moet nog even leren om het aan moeder natuur over te laten hihi Maar jullie reacties helpen me om het weer even in perspectief te zetten, ik heb liever een wondertje dan een goed geplande verjaardag
Wij hebben er wel 'rekening' mee gehouden. Bij de eerste niet die kwam door de pil heen, maar bij de tweede bewust pas begonnen in de maand dat we eind februari/begin maart uitgerekend zouden zijn. Luxeprobleem natuurlijk, maar zo makkelijk als wij zwanger raakten was dat dus wel te plannen. Natuurlijk ook niet helemaal wat 37-42 weken beslaat ook een ruime maand en wat als je eerder bevalt etc., maar uitgaande van een normaal verlopende zwangerschap konden wij die keuze wel maken.
Mijn man en ik klussen gewoon vrolijk door deze week Ik hoop dat het voor iedereen hier snel raak mag zijn
Wij zijn wel mee bezig geweest met het wanneer zwanger worden en dan dus bevallen. Maar dan vanaf wanneer zwanger worden. Omdat het bij ons thuis op het moment erg rommelig is (ex van mijn man deed heel moeilijk over de omgangsregeling van hem en zn zoontje' hebben we er bewust voor gekozen om pas in december te stoppen met de pil. Tegen die tijd verwachten we daar meer rust van, het gaat nu al een heel stuk beter. En tja, vanaf dan maakt het niet meer uit wanneer ik zwanger raak. Het liefst zo snel mogelijk en ik zou het heel leuk vinden als ik in 2015 mag bevallen, omdat 2 en 15 mijn lucky numbers zijn. Maar als het niet zo is, dan is dat ook prima
Onze eerste dochter is in december jarig en deze baby lijkt rond begin juli te komen. In de zomermaanden hebben echt belachelijk veel verjaardagen, maar ja als je door de pil heen zwanger wordt heb je niet veel keuzes meer.
Nee ga je daar alsjeblieft niet teveel op richten. Straks sla je een maandje over en dan wordt het alsnog 4 weken te vroeg geboren. Je hebt er geen vat op.
Wij zijn nog maar net begonnen, maar wil (hoe ik er nu over denk) toch echt rekening gaan houden met mijn werk. Ik wil mijn collega's (o.a. vader) in het voorjaar niet opschepen met mijn werk. Dus kan me goed voorstellen dat je met sommige data rekening gaat houden en een keer overslaat
Ik ben altijd zó druk op m'n werk rond de feestdagen (werk in een winkel) dat het me wel leuk lijkt als ik dan eens zwangerschapsverlof zou hebben Nee, wij houden er geen rekening mee. Voordat we begonnen was het elke maand wel wat om nog even te wachten. Nu zijn we begonnen en duurt het even, en balen we elke maand meer dat we niet eerder zijn begonnen..
Van tevoren gedacht dat we dat wel zouden doen (heb graag alles in de hand ) maar eenmaal bezig is dat absoluut geen optie meer geweest!