Ik zou de hond voor nu in ieder geval wel naar je schoonouders doen, zodat je eigen huis allergeen vrij is. En ik zou itt anderen hier wel een advertentie op mp zetten. Ik heb daar mijn labrador ook opgezet omdat hij uitviel naar Sterre. Het ligt echt aan jezelf bij wat voor mensen hij komt. Wij hebben ook nee gezegd tegen 3 geinteresseerden. Nr 4 was een aardige man, niet simpel maar zwak begaafd. Hij werkt daardoor niet en liet altijd de labradors van zijn broer uit. Maar hij vond een eigen hond toch wel erg leuk. Hij is eerst hier geweest (kwam dus uit Friesland naar Zeeland!) en toen wij er over nagedacht hadden hebben wij hem daarheen gebracht. Deze man was al bij verschillende honden wezen kijken, maar met Diesel had hij meteen een klik. We krijgen nu nog steeds foto's enzo, erg leuk Dus ik zeg niet direct nee tegen mp, je bent er zelf bij
Ik weet niet waar je woont, maar er zijn ook zogenaamde bejaardentehuizen voor huisdieren...die om verschillende redenen niet meer thuis kunnen wonen. Misschien is dat wat? Misschien is het zelfs de moeite waard om daar een stuk voor te rijden als je niet in de buurt woont... Seniorenclub Wassenaar | Onderdeel van www.ndz.nl - Home
Je zal er nog versteld van staan hoeveel mensen op zo'n forum je oudje een goede oude dag zouden willen geven . Maar goed, ik snap je wel hoor. De gezondheid van je kindje gaat voor. Hopelijk kan de rasvereniging je verder helpen...succes.
Als je hond echt op is dan zeg ik laten inslapen. Wij hadden vroeger ook een hond die was bijna blind, oud en liep overal tegenaan (omdat hij dus nauwelijks tot niks zag) hij liep zoveel wondjes op dat was gewoon zo zielig, die hebben mijn ouders toen ook in laten slapen. Als hij nog genoeg bij is en nog wel even mee kan om het zo te zeggen zou ik die vereniging proberen in te schakelen. Hopleijk dat die wat kunnen doen voor het beesie. Succes!
Ik zou de hond naar je schoonouders doen, en als het niet werkt als je dochter bij je schoonouder is...dan misschien je dochter naar het kdv of een gastouder laten gaan.
Lastig meid. Mijn vriend is behoorlijk allergisch voor ongeveer alle dieren. Zoonlief lijkt ook allergisch te zijn en heb zelf mijn twee katten moeten verhuizen hierdoor.(hebben trouwens een geweldig huisje gevonden) Stel dat je schoonouders de zorg voor je hond op zich nemen is het dan geen mogelijkheid dat je schoonmoeder bij jullie thuis komt oppassen for the time being? Het duurt trouwens vaak erg lang voordat de allergenen uit het huis zijn verdwenen. Veel door laten tochten van de zomer. Voor je meisje een dikke knuffel. Allergieën kunnen zo ontzettend lastig zijn!
Helaas moeten wij onze hond ook herplaatsen en proberen dit inmiddels al een tijdje via de fokster en rasvereniging. Er zit alleen absoluut geen schot in. Mijn ervaring is dus dat het niet zo makkelijk gaat. Ik zou absoluut voor mn kind kiezen overigens. Al snap ik dat dit een moeilijk besluit is.
Wat een vreselijke keuze. Het eerste wat ik ook dacht is hoe betrouwbaar de test is, mijn zoontje heeft ook allergieen en is bijna 2. Volgens onze kinderarts is het niet handig om via bloedonderzoek op allergieen te testen omdat ze bijna overal positief op reageren aangezien ze nog volop antistoffen aanmaken. Dat betekent alleen niet dat ze ook overal echt allergies voor zijn. Mijn man had ook altijd een allegie voor honden, 30 jaar geleden waren ze juist van mening om het kind te laten wennen aan de allergie. Mijn schoonouders hebben de hond gehouden en na een aantal jaren was mijn vriend 'resistent' tegen honden. Ik zeg niet dat dat mijn optie zou zijn maar wou het wel even schrijven. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om je hond naar de schoonouders te brengen en te kijken hoe dat gaat. Dan heb je in ieder geval je eigen huis allergie vrij. Sterkte!
Hey, ik zei elders al dat dit wel behoorlijk balen is, (ik probeer het nu netjes te houden ). Echt een dilemma waar je helemaal niet voor wilt staan! Ik zou zelf toch wel echt de hond de deur uit doen. Kyra gaat gewoon voor en als de allergie zo heftig is, kun je idd wel van alles doen aan al die andere allergieen, maar als je deze gewoon laat voor wat het is, helpt dat geen barst. En voor Kyra is het gewoon belangrijk dat haar huid rust gaat krijgen en de ontstekingen de baas kan worden! Van onze kinderarts heb ik begrepen dat eczeem en allergie vaak voorbode zijn van longproblemen (astma), en dat wil je Kyra toch echt besparen neem ik aan Maar tegelijk wil je voor de hond natuurlijk ook een goed plekje! Ik zou volgens mij overal waar het maar kan advertenties uitzetten. Je kunt -zoals iemand al zegt- toch echt zelf beslissen waar de hond terecht komt, dus ook al krijg je reacties van lui die je niet ziet zitten, dan wijs je die gewoon af. Ik zou denken: hoe meer advertenties, hoe groter de kans dat ik zo snel mogelijk een plekje vind. En er zijn altijd mensen die juist voor oude en zieke honden nog willen zorgen. Hoe breder je adverteert, hoe eerder je zo iemand vindt, lijkt mij In de tussentijd zou ik de hond naar je schoonouders doen. Schoonmoeder bij jullie thuis oppassen zal gezien de afstand geen optie zijn vrees ik? Nouja: 2 dagen met hond is altijd beter dan 7 dagen... Succes en sterkte ermee iig!
mmm moeilijk mijn mening {waar waarschijnlijk vele het niet mee eens zullen zijn}; Ik begrijp dat je al vele opties overwogen hebt. Ik zou nu meteen kiezen om de hond naar je schoonouders te brengen, zo kun je zien of het daadwerkelijk minder wordt... en verder........ eerlijk gezegd een hond die zo op zijn laatste benen loopt is ook niet alles! Doof, staar, incontinentie enzo zijn echt geen leuke dingen voor een hond! Deze combi en het probleem van herplaatsen door zijn leeftijd en ongemakken zou mij doen besluiten om ook hém uit zijn lijden te verlossen! Maar zou wel eerst geprobeerd hebben bij schoonouders, zou het mezelf nooit vergeven anders.
Er zijn zeker wel mensen die zo'n beestje nog zouden opnemen hoor, wij hebben een kat van 21 vorig jaar geadopteerd met bijbehorende problemen. Je moet natuurlijk wel mazzel hebben ene een persoon vinden, maar dat is altijd de kunst.
anniek@ een dierenarts zal nooit instemmen met jou beslissing omdat jij vind dat het mooi geweest is en toevallig goed uitkomt ivm met allergie van een klein kind. een oudere hond heeft nu eenmaal kwalen maar hoe erg zijn die dat is de vraag. en allergie is geen reden voor euthenasie geen een da zal daarmee instemmen. ik zou voor deze hond de optie van het hondentehuis uitzoeken die hier een genoemd is in dit topic.
Ik heb meteen de link bekeken maar E3,55 per dag plus de dierenartskosten is echt teveel. Het is 'maar' ruim 100 euro per maand extra maar ik zou absoluut niet weten waar ik dat vandaan zou moeten toveren vooral met de nu bijkomende kosten van een kma-vrij dieet. Helaas gaat de optie van schoonouders ook niet door en met goede redenen. Door gezondheidsproblemen ziet mijn schoonmoeder het niet zitten in combinatie met de opvang van Kyra. Zo worden de opties die voor mij aanvaardbaar zijn steeds kleiner. Ik vestig nu mijn hoop op de rasvereniging maar ik vraag me wel steeds meer af of ik er het beestje wel een plezier mee doe. Hij is in zijn leven al best wat verhuisd van eigenaar totdat wij hem een plekje boden. En daar heeft hij best wel wat van 'meegekregen'. Stiekem hoop ik dat hij het aanvoelt en vredig in zijn slaap besluit te gaan. Maar mijn ervaring is dat honden toch doorgaan totdat ze lichamelijk zo op zijn dat het naar mijn mening bijna dierenmishandeling is om ze niet een enigszins waardig einde te gunnen.
@yinthe Ik doelde niet alleen op de allergie problemen maar ook op de problemen van de oudere hond in kwestie! vind het wel allemaal erg erg erg moeilijk voor topic starter! jeetje
Ik ben niet echt weg van medicatie bij kinderen vooral als het niet per se hoeft. Maar omdat ik dit een twijfelsituatie vind heb ik het ook overwogen. Maar als ik dan naar de (mogelijke) bijwerkingen van antihistiminica kijk is dat voor mij absoluut geen oplossing die ik zou overwegen bij een kind van de leeftijd van Kyra.
Wat zegt de huisarts van die medicatie dan? Stel je kindje heeft hooikoorts zou je het dan ook niet overwegen?
Het verschil tussen hooikoorts en een hondenallergie is wel dat je met hooikoorts veel makkelijker geconfronteerd wordt. Het is bijna niet te voorkomen. En contact met honden is over het algemeen een stuk handiger te voorkomen. Ik kon niet spelen bij kinderen die huisdieren hadden (na het wel uitgeprobeerd te hebben zonder succes), maar ik kwam wel buiten (ik heb ook hooikoorts). In het geval van hooikoorts zou ik afwegen of de last dusdanig is dat het medicijngebruik verantwoord is. Medicijnen zijn voor mij pas een oplossing als het niet op een andere manier kan worden opgelost. Een bijkomend probleem is dat de hond zorgt voor het moeilijker beheersbaar maken van de huisstofmijt allergie en ik kan niet voor alles medicijnen gaan geven.
het is moeilijk. maar medicijnen geven als het probleem anders verholpen kan worden zou ik niet doen. je lost inderdaad het probleem niet op en ze zal dan continu moeten blijven slikken antihistamines zijn geen medicijn op zich maar een middel om de uibraak van histamines onder controle te houden ( wat je ongetwijfeld al weet) je opties beginnen inderdaad beperkt te raken. want ook de optie elders plaatsen en de da kosten blijven betalen zal dan moeilijk worden. dan blijft er alleen nog iemand over die een warm hart voor een oude hond heeft. en vind maar es zo iemand.
Nee dat is wel zo. Maar je zult toch een oplossing moeten vinden voor jullie oude hond. Asiel is geen optie neem ik aan. 13 jaar is wel oud maar nog niet super oud. Lastig probleem hoor. Ik snap wel dat je hiermee behoorlijk in je maag zit.