Dilemma: allergie en hond

Discussion in 'De lounge' started by Devy, Apr 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    kan je niet vragen of je hier een oproep mag plaatsen aan de mederators. niet geschoten is altijd mis....toch...

2. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb ze gebeld en de kosten zijn daar nog hoger helaas. Ik heb gelukkig wel een aantal sites gevonden waar ik eventueel een oproep zou kunnen doen speciaal voor oudjes. Dat geeft weer wat hoop.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja inderdaad.

Jammer dat het zo duur moet zijn.

Ik hoop dat je wat vindt.

4. laura28

laura28 Fanatiek lid

Oct 15, 2008
    1,277
    0
    0
  5. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik heb ook vanaf baby af aan een honden en katten allergie
    en dezelfde probleem gehad

mijn moeder deed toen de hond elke dag borstellen en een keer in de 2 weken douche
    en schappen vet blokken geven

daarnaast werd ik veel ingesmeerd met allerlij middeltjes nu schijnt er bij ons in de buurt een vrouw te wonen die de allergie reacties kan verminderen
    als je info wil moet je maar even pben

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Er zijn hele goed medicijnen voor je kindje. Als je even zoekt op startpagina en dan zoekt naar het hondenprikbord dan zitten daar vast wel mensen die je verder kunnen helpen.

De hond weg doen zou ik niet doen. Misschien leeft het beestje nog 1 a 2 jaar en als je de allergie van je kind kan onderdrukken met medicijnen dan zou ik het wel proberen.

7. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik zou inslapen nooit overwegen en dat zou ik ook erg raar vinden.
    Als de hond nog twee jaar leeft is het veel, die twee jaar zijn ook wel te overzien.

Apart dat kinderartsen zo verschillend over de testen denken.
    Ik weet niet meer wie het zei, maar kinderen reageren tot 5 jaar overal positief op, daarom is zo'n test niet betrouwbaar.

Als mijn hond zo oud geweest was en mijn kindje allergisch, dan zou ik de hond houden, een andere optie zou er voor mij niet zijn dan, de hond kies je ook voor het leven, het zou niet eerlijk zijn tegenover de hond om hem weg te doen of in te laten slapen.

En stel het blijkt over 3 jaar dat je dochter toch niet zo allergisch is, dan door een test waarbij de resultaten wel betrouwbaar zijn, dan sla je jezelf ook voor het hoofd..

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als ik eerlijk ben, zou ik de hond wel een spuitje geven
    vanwege de hd heeft hij al pijn, dan nog eens huidproblemen, schilvers(goldens kan het schildklier zijn) blind en doof is niet een probleem, maar incontinent van je hond is voor jullie niet fijn maar ook voor de hond niet. ik zou het ook met de da bespreken, en hem dan gewoon een waardig afscheidgeven thuis. lekker in de eigenmand.
    want een hond herplaatsen die incontinent is, is erg moeilijk

sterkte met je dochtertje, ik hoop dat het dan met haar beter gaat

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Devy...balen hoor? Zijn er geen medicijnen die ze kans nemen als overbrugging?
    Wat iemand al zei...ze komt op een gegeven moment toch in aanraking met honden...je kanhaar moeilijk binnen houden.
    En als je hond echt op is...tjaa...dan is ie op heh!
    En iets heel anders...je hebt het over veel kosten van een Koemelkvrij dieet...vraag me toch af wat voor kosten je dan maakt...wij hebben hier ook een koemelkvrij dieet maar maak er echt geen extra kosten door!

10. Tink

Tink Niet meer actief

Oei wat een dilemma! Ik zou ook proberen een goed tehuis voor de hond te zoeken (briefjes in de supermarkt hangen misschien?).
    De gezondheid van je kleine meisje gaat voor... hoe zwaar het ook is. Maar afscheid nemen van je lieve maatje is ook moeilijk. Pfoe... sterkte!

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    zoals mijn voorganger al zei waarom zou je voor een kma vrij dieet extra kosten kwijt zijn?
    mijn zoontje heeftook kma,voedselallergieen.
    maar ben geen extra kosten kwijt hoor.
    eerst moest ik de pepti zelf betalen,maar ik krijg nu alles vergoed hoor!
    oke ik heb wel speciale pap enz voor hem maar dat kost 2.50 per pak,dat kost een pak bambix ook!

12. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    @De extra kosten. We hoeven geen flesvoeding te kopen omdat Kyra altijd de borst heeft gehad en nu een combinatie van koemelk en bv krijgt. Daar zit het hem niet in. Maar aangezien we nu andere melk, ander brood, andere tussendoortjes, andere toetjes, andere boter etc etc moeten halen gaat dat meer kosten. Koemelk is goedkoop vergeleken bij de soyaproducten die (gelukkig tegenwoordig meer dan vroeger) verkrijgbaar zijn. Een klein voorbeeld: wij haalden een 1,5 liter pak melk voor 85 cent, een vervanger die ik goed te drinken vind is Alpro Soya Nature+Calcium die bij de Delhaize (weet zo gauw niet de prijs bij een andere supermarkt) 1,39 kost. Dat is al een verschil van 54 cent. Dat klinkt niet als veel, maar dat is bij zoveel dingen het geval dat het boodschappen budget toch best wel omhoog gaat. Als ik elke week bij de kapper zat of elke maand nieuwe kleren kocht zou ik dat meteen laten om de hond een fijne oude dag te geven, maar dat is absoluut niet het geval.

Medicijnen ben ik echt niet voor. Het is fijn dat ze er zijn maar dan alleen als er echt geen andere opties meer over zijn. Hoe zou ik me voelen als ik Kyra nu medicijnen geef terwijl de eerste generatie antihistaminica onzettend veel bijwerkingen heeft, en de tweede generatie mijns inziens nog niet voldoende getest is.

En wanneer we voor de optie van inslapen zouden kiezen is dat ook mede voor de hond. Elke dag wordt hij een stuk minder mobiel, krijgt hij steeds meer last van zijn heupen en moeite met opstaan. Het is nu zover dat we de achtertuin totaal voor de hond hebben gereserveerd omdat hij het eind van de straat niet goed meer haalt (en ik wil niet dat hij bij mensen in de voortuin plast). Dus het is niet zo dat we altijd Kyra's belang (die dus alleen nog een klein terras over heeft om in de tuin te spelen) klakkeloos voorop stellen. De lichte vorm van incontinentie is voor ons geen reden om hem in te laten slapen, want dat zou ik bijvoorbeeld met mijn moeder ook nooit doen. Maar de pijn is, als het nog erger wordt, wel een sterke overweging.

13. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Devy

zeker is dit een erg moeilijke keuzen.

maar wat meerdere mensen ook al zeggen hond goed borstellen en afentoe een bad met speciale shampoo voor huidschilfers en verharing verkrijgbaar bij meerdere dierenartsen en dierenwinkels.

ik ben van mening dat je de hond gewoon moet houden. Niet omdat je je kind dan dwars moet gaan zitten. nee, maar jonge kindjes kunnen er nog overheen groeien.
    mijn moeder en zus waren HYPER!!! alergisch voor alles met veren en met haren. mijn moeder heeft nu zelf een hond die verhaart als de pest. en me zus precies het zelfde en heeft zelfs een grasparkiet !!! nergens meer last nu. ook niet als ze hier heen komen wij hebben twee dwerg papagaaien en een konijn. ze zijn er overheen gegroeit. je lichaam past zich aan de omgeving. dus misschien als je nu de hond weg doet. dan blijft het misschien ook zo.

ik zou t ook nooit over me hart heen krijgen om een hond van 13 te moeten inslapen of weg doen :S dat arme beestje ken der niks aan doen natuurlijk.

14. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    devy volgens mij ken je speciale voeding ( boter, brood en soya producten ) een deel van de verzekering terug krijgen en ook van de belastingdienst !
    omdat het over je gezondheid gaat.
    moet je even navragen misschien het valt onder speciaal dieet volgens mij.

15. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Welke bijwerkingen dan? Mijn man slikt al zo'n beetje zijn hele leven antihistaminica vanwege allergie en heeft nog nooit iets van bijwerkingen gemerkt. We hebben een hond maar met medcijnen gaat het super goed.

En de bijwerkingen van een lichte hormoonzalf vallen trouwens wel mee hoor. Er wordt vaak wat panisch overgedaan maar een klasse 1 hormoonzalf geeft eigenlijk helemaal geen bijwerkingen.

16. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Mijn zoontje volgt ook een KM vrij dieet.
    Ik heb koekjes van Pally, kosten 0,39 cent, ik heb ruitjesboter, kost 0,45 cent, als toetje krijgt hij fruit en hij krijgt geen soyamelk, want daar is hij ook allergisch voor.
    Voor de rest eet hij gewoon met ons mee, daar zitten echt geen extra kosten in, hij kan alleen geenjus bij zijn warm eten hebben en bepaalde sausjes niet.
    De boter is zelfs nog goedkoper als Becel of Bleu Band en de koekjes ook.

En brood kun je bij de Aldi halen, daar zit geen melk in, gewoon boerenbruin, kost ook rond de 50 cent geloof ik..

17. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    @ Wup
    Jonge kinderen zijn in het algemeen veel gevoeliger voor de toxische effecten van antihistaminica dan volwassenen. Bij klassieke antihistaminica kunnen ook in therapeutische doseringen reversibele dyskinesie en paradoxale excitatie (rusteloosheid, slapeloosheid, tremoren, euforie, nervositeit en verhoogde neiging tot convulsies) optreden. Bij ketotifen is agressief en overactief gedrag gemeld, vooral bij kinderen van twee à drie jaar. Ataxie, onrust, hallucinaties, stijging van de lichaamstemperatuur, krampen gevolgd door coma, mogelijk leidend tot de dood zijn de (parasympathische) verschijnselen van een intoxicatie. Gebruik van sederende antihistaminica bij kinderen jonger dan één jaar is gecontra-indiceerd, aangezien gebruik van promethazine en deptropine in verband is gebracht met het optreden van wiegendood (Sudden Infant Death Syndrome (SIDS)). Verder is voorzichtigheid geboden met de toediening ervan bij kinderen met slaapapneu in de anamnese, bij het voorkomen van SIDS in de familie, bij kinderen die minder gemakkelijk wakker worden en bij zieke of gedehydreerde kinderen. Hoewel goed opgezette en gecontroleerde studies bij kinderen ontbreken, is het waarschijnlijk dat ‘niet’-sederende antihistaminica geen centrale bijwerkingen geven aangezien zij niet of nauwelijks de bloed-liquorbarrière passeren.

Farmacotherapeutisch Kompas antihistaminica (h1 receptorantagonisten)

Nou weet ik dat de bijsluiters nooit een happy verhaaltje zijn maar ik wil dus Kyra absoluut geen sederende versie geven, en bij anderen ontbreekt dus goed onderzoek.

@Adi Het probleem met Aldi-brood vind ik dat het heel snel beschimmeld en de smaak vind ik ook absoluut niet lekker. Wij komen gewoon echt duurder uit omdat ik heel bewust voor bepaalde voeding heb gekozen en daar zoveel mogelijk aan vast wil houden.

18. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Eerlijk gezegd vind ik dat sommige wel erg makkelijk over het toedienen van medicijnen denken zeg, vooral bij zo'n jong kindje. Nu weet ik wel dat medicijnen flink ingeburgerd zijn en ze gemakkelijk gebruikt worden. Maar het is en blijft een medicijn, die niet alleen de kwaal aanpakt, maar ook andere organen in het lichaam belast en vaak niet in positieve zin. Als je mòet dan moet je, maar als er een andere oplossing gevonden kan worden, waardoor je geen medicijnen aan je kind (of jezelf) hoeft toe te dienen, is dat alleen maar positief!

En mijn kinderen gaan ten aller tijde boven mijn huisdieren, dus ja, ik kan me Devy haar dilemma erg goed voorstellen. En inderdaad, een huisdier neem je voor het leven en "doe je niet zomaar even weg". Maar als je Devy haar verhaal leest, is dat ook niet echt de bedoeling..Alleen verkiest ze haar dochter wel boven haar hond en dat lijkt me toch niet meer dan normaal!

Devy, een pasklare oplossing is er niet. Ik zou in jou geval op zoveel mogelijk fora met liefhebbers van het ras, oproepjes plaatsen. Daarbij veel briefjes maken en ophangen in supermarkten en dierenwinkels, dan reageren er ook mensen uit de buurt, waardoor je mss nog een oogje in het zeil kan houden, mocht je hond doormiddel hiervan herplaatst worden..

19. Tink

Tink Niet meer actief

Helemaal met je eens. Als de kwaliteit van leven voor de hond in het geding komt, zou ik net zo doen als jij. Hoe moeilijk het ook is om je hondevriendje te laten gaan. Het leven moet wel leuk blijven voor hem.

Als ik je zo lees, heb je diep in je hart eigenlijk al een besluit genomen, of zit ik nu helemaal verkeerd?

Share This Page