Ik zou daar niet vanuit gaan eerlijk gezegd. Als een kind echt zwaar allergisch is, past het lichaam zich niet aan maar reageert elke keer op het allergeen. En moet daar dan weer medicijnen voor hebben. Als ik de keus had tussen huisdier eruit en eventueel huis saneren en dan een kind zonder last, of huisdier houden en kind aan de medicijnen, dan wist ik het wel... (Hoe naar het ook is om een dier het huis uit te moeten doen, dat wil ik absoluut niet bagatelliseren!)
Misschien is het een optie om eens in overleg te gaan met je dierenarts, hoe hij over deze hele situatie denkt? Is het voor de kwaliteit van leven van je hond nog wel een goede oplossing om hem te herplaatsen, dan kan hij je mss helpen. En mss adviseerd hij juist wel om te euthaniseren, omdat je hond richting uitzichtloos lijden gaat? Wel heeeeeeeel moeilijk dit. Zo'n beslissing maak je niet "eventjes"...Zelfs als je wèl voor euthaniseren kiest, zal dat voor altijd in je hoofd blijven rondspoken, ookal sta je er nog zo voor 100% achter en heb je je dierenarts daarin geraadpleegd. Juist omdat je ook van je hond houd... Heel veel succes en sterkte met het maken van een beslissing....
We hebben besloten het huis eerst zo allergie vrij mogenlijk te maken mét hond. Dus ik loop praktisch de hele dag met de stofzuiger (met allergiefilter) achter de hond aan als ik thuis ben. Ook hebben we voor de oncontroleerbare eczeem medicijnen gekregen, zogenaamde IgE remmers, die ook van positieve invloed kunnen zijn op haar allergie. Mocht dit over ruim 4 maanden niet voldoende positieve invloed hebben op Kyra is mijn besluit gemaakt. Ik zeg specifiek mijn omdat mijn man en ik hier verschillend over denken. Voor hem is het een keuze tussen twee kinderen, voor mij de keuze tussen mijn kind en hond. Dat is nog steeds niet makkelijk, maar wel minder onmogenlijk.
Hier hielpen schapenvetblokjes (Biofood, kun je bij de dierenwinkel of Boeroenbond/Welkoop kopen) erg tegen een schilferige vacht en overmatig verharen, had ik dat maar eerder ontdekt! Zal ook al schelen als er minder haar en schilfers van jullie hond komt. Het valt te proberen, ik zag na 3 weken al duidelijk resultaat. Fijn dat jullie het nog een kans geven, doe je anders de hond naar je schoonouders? Met het mooie weer op komst, kun je de hond ook wat vaker in de tuin leggen.
Hoi Devi, Ik weet niet hoe hoog Kyra haar IgE was en hoeveel plusjes ze had voor honden maar hou er rekening mee dat zelfs als de hond niet meer in huis woont je huis pas helemaal allergie vrij is na een half jaar.En dat haar IgE en allergie erger kan worden hoe langer in aanraking is met waarvoor ze allergisch is. Heel vervelend. Onze kids hebben jarenlang vanaf baby af aan in het AMC gelopen voor vele allergien en astma.Dat kleine kinderen er overheen groeien is achterhaald.Het kan ineens "weg" zijn maar het komt ooit weer eens terug in een andere vorm zoals astma,bronchitis,hooikoorts of een andere allergie etc.Dat was bij mij ook het geval.Als kind jaren allergisch geweest voor van alles en nog wat en als tieners nergens last van en op mijn 27e ineens mijn 1e astma aanval en hooikoorts en bij mijn zusje exact hetzelfde.Mijn IgE waarde is gelukkig erg laag nu. De IgE waarden van mijn kids was extreem hoog en in combinatie met 4+ voor bijvoorbeeld katten en andere stoffen waren we dus altijd erg voorzichtig.Inmiddels zijn de plusjes voor hond gedaald naar 1+ bij 1 en de rest had er geen allergie meer voor en onze kids zijn nu grote tieners en we hebben nu ook een hond die overigens alleen beneden mag en niet naar boven kan door een traphekje. Ik stofzuig en dweil elke dag en neem alles nat af en het gaat nu goed. Er is geen allergie meer voor honden maar de allergie voor katten en bijvoorbeeld gras is er nog steeds en heftig ook.Even op het gras zitten wat mijn 16 jarige dochter gisteren deed zorgde voor eczeem en rode vlekken.Het is erg vervelend en je moet overal rekening meehouden. Ik hoop dat Kyra haar eczeem snel opknapt en dat ze zich beter zal voelen en ik hoop dat het gaat lukken deze 4 maanden zodat jullie hond lekker bij jullie kan blijven.
Kyra heeft een categorie 3 allergie voor honden en huisstofmijt. Absoluut geen ideale waarden dus gezien haar leeftijd en dat de hondenallergie de huistofmijt allergie verergert. Ik ben inderdaad ook erg bang dat het in plaats van op haar huid ook nog eens op haar longen gaat slaan. Gelukkig waren haar longetjes in perfecte conditie toen we bij de kinderarts waren. Manlief en ik hebben gediscussieerd tot we een ons wogen, maar dit was de beste compromis waar we op uit kwamen.
De 3+ voor honden en huisstofmijt is inderdaad al hoog. Maar de medicatie zal ook wel zijn werk doen en met het extra schoonmaken en nat afnemen zal het echt wel uitmaken. En als het lekker weer is kan de hond misschien ook in de tuin. Gelukkig heeft ze geen last van haar longetjes.Had ik vroeger trouwens ook niet.Het hoeft niet altijd meteen naar de longen uit te slaan.Gelukkig maar. Mijn kids hebben 4+ voor huisstofmijt en katten en 3+ voor kruiden en grassen,vogels en konijnen etc.Gelukkig was er maar 1+ bij honden. Onze nu 16 jarige dochter had toen ze 2 was een IgE van 13.000 daar had de longarts zelfs amper mee te maken gehad.Ben blij dat ze nu stabiel zijn.En IgE is nu 2000 dus een groot verschil. Het is zo zielig als die kleintjes ziek zijn en onder eczeem zitten. Ik hoop dat Kyra opknapt en zich snel beter zal voelen en minder eczeem zal hebben. Sterkte!!
tjah.... mijns inziens gebeurd er nu helemaal niks.( buiten dan dat de problemen voor de toekomst groter worden dan ) tel daarbij op de ontzettende hoeveelheid pollen die nu in de lucht dwarrelen. sommige mensen zijn van mening dat je wel "went" aan de allergie door ermee in aanraking te blijven komen. ik deel die mening absoluut niet. ik heb een medelijden met jullie dochter want ik ben zelf allergisch ik weet wat het is. de komende 4 maanden zullen niet gemakkelijk voor haar worden en haar probleem alleen maar groter maken voor de toekomst. jammer dat je man dat niet ziet. maarja iedereen moet doen wat hem goeddunkt. het is jullie keuze. maar het zou niet de mijne zijn. veel sterkte voor jullie dochter de komende zomer.
Ben het hier helemaal mee eens. Ergerns allergisch voor zijn is zooo vervelend! En 4 maand vind ik een behoorlijke tijd om iets uit te proberen. Mijn vriend is ook allergisch voor bepaalde dingen, als hij daar vier maand last van moest hebben omdat het hier in huis zou zijn, zou hij gek worden!!
Wat ontzettend vervelend zeg... Jullie houden natuurlijk veel van je kindje, maar ook van de hond... zeker als je zo'n beestje al 13 jaar hebt ! Collega van mij had hetzelfde probleem. Hond was iets jonger (10 geloof ik, en inmiddels al overleden). Zij hebben ervoor gekozen om in de tuin een voorziening te maken voor de hond, zodat hij nog maar af en toe in huis kwam. Ze hadden een hok gemaakt met een geïsoleerde vloer (2m X 2m). Overdag kon de hond dan buiten in de tuin en 's nachts kon ie zelf in zijn eigen "huisje", heerlijk warm binnen slapen bij zijn speeltjes. Het heeft even geduurd, maar m.b.v. een hondentrainer is de hond eraan gewend. Hij kwam elke avond wel gezellig wat uurtjes binnen, maar verder niet. Hond is er trouwens ook gezonder van geworden. Vacht werd dikker en glanzender en conditie verbeterde zelfs. Misschien is dit nog een optie voor de tijd dat jullie hond nog bij jullie is ? Ben zelf ook ernstig allergisch voor honden en weet dus precies hoe je je voelt als je er last van hebt... dan verga je werkelijk van de jeuk... ogen, neus, eczeemplekken... Af en toe, wist ik van ellende niet waar ik het moest zoeken... En je wordt er heel moe van... van het snotteren, van het krabben en van je vechtende afweersysteem. Echt... dat gevoel wens je niemand toe, en zeker je eigen kindje niet. Hoop dus dat jullie een goede oplossing gaan vinden ! En gauw beterschap voor jullie meisje ! Oh... en PS: eroverheen groeien kun je echt niet van uitgaan... Had zelf als kind veel allergieën en heb ze nog helaas... Je leert er wel veel van... maar is af en toe zeeeeeer vermoeiend, zowel allergieën zelf als mensen die het allemaal beter weten...
Ik weet het dames. Op dit moment doe ik mijn kind tekort. Maar het gevolg is als ik puur en alleen voor mijn kind kies, mijn man dit ziet als een keuze tegen hém. En als ik moet kiezen tussen een man die mij niet meer recht aankijkt (waarschijnlijk voor de rest van ons leven) en mijn man de tijd geven om eraan te wennen moet ik voor het laatste kiezen. Ik kan praten en redeneren als brugman maar het heeft geen zin. Edit: Ik weet trouwens precies hoe het voelt om allergisch te zijn. Ik heb vele voedsel/metaal/dieren/planten en pollen allergieën (gehad) waar ik gelukkig van een aantal in de puberteit overheen gegroeid ben. Dus ik weet precies in welke mate ik een onverantwoorde zwakke moeder ben. En om deze allergieën was het plan om de combinatie kind en hond te vermijden, maar Kyra kwam eerder en de hond bleef langer dan verwacht.
dus je kiest eigenlijk voor de lieve vrede met je man? nu heb je dus een driedubbel dilemma. en het arme kind is de dupe. ( begrijp me niet verkeerd ik snap dat je heel erg klem zit en je moet jezelf niet zo neerhalen meid ) kan een dokter hem niet aan het verstand peuteren dat het serieus is wat hier speelt.
heel lastig, zeker als je man niet echt de ernst van de zaak inziet. En dat je zegt dat hij je anders niet meer recht aankijkt, daar schrik ik wel van hoor. Is hij nu echt zo naief? In mijn ogen, al zou menig een dit hard vinden, is er geen keus! Gezondheid van je kindje gaat gewoon voor. Hoe erg het ook is voor je hond. Ik zou er toch voor kiezen, als je geen andere plek vind, om de hond naar het asiel te brengen Hoop dat je man snel tot inkeer komt.
Een hond kies je ook voor het leven hoor.. Ik zou de hond gewoon zijn oude dag laten slijten bij jullie.. Straks komt jullie meisje bij andere mensen over de vloer die ook honden hebben, daar krijgt ze dan ook last van. Je lost het probleem niet op door de hond weg te doen..
Maar er is toch een groot verschil tussen thuis een hond of af en toe bij iemand op visite die een hond heeft? Ik bedoel, zelf kom ik weinig bij mensen die een hond hebben. De meeste hebben geen honden. Wij zelf overig wel en ik ben dol op t beestje en heb er echt wel veel voor over. Ga ook trouw naar de dierenarts voor de controles en inentingen Maar de gezondheid van mijn kind gaat voor....ook die kies je voor t leven In mijn ogen, los je wel een groot deel van het probleem op als je de hond weg doet. TS ziet dit zelf ook in volgens mij, maar goed, als haar man er anders over denkt.