Hoi, Misschien weten sommige van jullie al dat we onlangs een steunpunt hebben opgericht voor vrouwen die hyperemesis gravidarum in de zwangerschap hebben gehad (extreme misselijkheid en overgeven, vaak met ziekenhuisopname ivm uitdroging). We willen vanuit het steunpunt ook onderzoek naar HG bevorderen en daarom trappen we zelf af met een korte enquete naar de gevolgen van hyperemesis gravidarum na de bevalling. In de zomer zullen we de resultaten bekendmaken in een artikel op de site. Voor de enquete definieren we HG als volgt: extreme zwangerschapsmisselijkheid met of zonder overgeven waarbij sprake is geweest van minstens 1 opname in het ziekenhuis wegens uitdroging. Of de HG lang of kort heeft geduurd is voor de enquete niet van belang. Wil je meedoen met de enquete? Dan zijn we je heel dankbaar! PB me dan even voor de link of kijk helemaal bovenaan bij 'zwangerschap' en dan een stukje naar onder bij 'extreme misselijkheid'. Daar staat een link naar onze site op de voorpagina kun je doorklikken naar de enquete. Groetjes Rosa
Wat goed dat je je hiervoor inzet. Ik ben zelf ook erg misselijk geweest tijdens mijn zwangerschap. Gelukkig hield ik water over het algemeen wel goed binnen, dus geen ziekenhuisopname gehad. Ben benieuwd of jullie met dit steunpunt nog wat in gang kunnen zetten. Succes ermee! Edit; Ik heb net even jullie site bekeken. Hij is erg mooi, had het erg fijn gevonden als deze site bestond toen ik zwanger was. Ik weet zeker dat heel veel vrouwen hier veel aan zullen hebben. Hopelijk heb ik het niet nodig bij een eventuele volgende zwangerschap, maar anders ga ik er zeker een keer kijken!
Thnx Emy! Hoop dat je ons niet nodig zult hebben We zijn er natuurlijk nog maar pas, maar er begint wel het eea te gebeuren. Erg leuk en fijn om zoiets naars om te kunnen zetten in iets positiefs!