vanaf wanneer mee op de fiets?

Discussion in 'Verzorging' started by mama2011, Aug 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo ons zoontje is 6,5 maand en kan al goed zitten hij houd dit zn 30 min vol.
    nu vroeg ik me af wanneer ze dan mee op de fiets mogen?
    zou het al een klein stukje kunnen van 5 a 10 minuten?
    wanneer zaten jullie kleintjes op de fiets?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Die van ons is 2 weken geleden voor het eerst meegeweest op de fiets, met bijna 9 maanden.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ons CB hield 10a11 maand aan. Maar dat was omdat veel kindjes pas dan lang genoeg, en stevig genoeg kunnen zitten. Vlotte kindjes kunnen wel eerder.

Ze moeten een poosje rechtop kunnen blijven zitten. Maar ook goed rechtop kunnen komen als ze uit evenwicht raken. Ons CB gaf een duwtje, zodat ons jochie even zijn evenwicht kwijt was. En hij kwam direct weer omhoog, zonder te wiebelhoofden. Nou was dat met 10 maand, maar ons jochie zat pas met 8 maand fatsoenlijk..

4. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier vorige week het eerst een stukje gefietst...en Mika is 9 maanden.
    en bij onze oudste ook met 8,5 maand voor het eerst een stukje gefietst!

zou het zelf niet zo snel doen, ze kunnen dan wel zitten, maar het zijn de rug en nekwervels die de klappen moeten opvangen bij evt oneffenheden op straat....

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou 't ook niet zo snel doen hoor, d'r zitten toch altijd hobbels in de weg, lijkt me niet zo goed voor de wervels van zo'n kleintje.

Mijn kindjes konden ook allebei met 6 maanden al wel goed zitten, maar ik heb beide keren tot ongeveer 10 maanden gewacht met fietsen. Met 9 maanden had 't ook al wel gekund denk ik hoor, maar ik wacht liever iets langer dan dat ik wat beschadig ;).

6. triessie

triessie Bekend lid

Nov 4, 2007
    961
    0
    0
    Hier ook beide kindjes die stevig zaten in een stoel met 6 maanden maar bij beiden met 8,5 mnd mee op de fiets ivm hobbels en kuilen kunnen opvangen.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ben met Tycho 20mei voor het eerst wezen fietsen. Dus hij was toen 11maanden en een beetje. Hij kon al heel lang goed en zelf gaan zitten maar ik vond het toch wel een zwaar iets met al die hobbels en bobbels in e weg. Overigens was het daarvoor (vond ik) niet echt lekker weer om te gaan. En bovendien had ik pas toen ook mijn fiets binnen.

Ik heb altijd gehoord: als een kindje zelfstandig kan gaan zitten en goed stevig blijft zitten en ook weer zelf terug kan gaan zitten als hij/zij een speeltje pakt. En dat is dus bij de een sneller dan bij de ander.

xxx

8. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik geloof hier ook met 9 maanden ofzo. Maar hij zat ook pas laat met 8 mnd denk ik. En kroop met 5/6 maanden en liep met 11 maanden, zitten vond hij niet zo interessant denk ik... haha...
    Maar zou het ook niet zo snel doen denk ik, zien er nog zo wiebelig uit als ze zo klein zijn...
    Net als kleine baby's in buggy's, ze kunnen misschien redelijk zitten, maar als ze dan in de buggy zitten zitten ze zowat horizontaal zo schuin...

9. holagirl

holagirl Actief lid

Feb 3, 2009
    232
    0
    0
    hier ook 8 maanden ongeveer. Ze adviseren na 10maanden. Goed kunnen zitten is niet het belangrijkste, het gaat ook om het nekje. Door de hobbels in de weg moet dat nekje continu corrigeren en daar moeten ze sterk genoeg voor zijn. Ik zou persoonlijk even wachten nog...lekker oefenen met zelfstandig zitten!

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hmm nja ik als enige dus wel vroeger, ben gister voor het eerst met haar een stukje gaan fietsen... Ze heeft trouwens fysio tegen een voorkeurshouding, afgelopen dinsdag was het de laatste keer... heb toen overleg gehad met de fysio en donderdag ook op het CB en die hebben wat testjes gedaan idd omduwen etc. en zij zagen geen bezwaar om haar mee te nemen... Nu is mijn meisje wel heel snel met alles, ze kruipt ook al bijv. dus verschilt toch per kindje denk ik maar het algemene advies is idd rond de 8 maanden...

11. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Met acht maanden in haar eigen stoeltje, en daarvoor nam ik haar mee in de draagzak.

12. mama2011

mama2011 Niet meer actief

heb overleg gehad met cb en hebben wat testjes gedaan en hij zit super stevig. heb hem dus een stukje meegenomen op de fiets hij vond het geweldig en bleef mooi rechtop zitten. wel voorzichtig gefietst 10 min onegveer. hij trekt zichzelf ook al op en zo we hebben een snelle jelle:)

13. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    ik hanteer (op aanraden van onze fysio): wanneer ze zelf kunnen gaan zitten.
    Bij isabella met 9 maanden en e bij 7 maanden.

Share This Page