Hallo, Wij zijn rond aan het kijken voor een goede kinderwagen. Erg moeilijk vind ik dit. Nu vinden we de Quinny buzz 3 een mooie wagen. We hebben al wel gehoord dat je voorop een terrein wiel moet laten zetten, deze verkopen ze er los bij, de wagen zou dan makkelijker rijden. Dingen die voor ons belangrijk zijn: * dat de wagen op verschillende terreinen kan rijden Bossen, stad, winkels etc. * Dat de luiertas aan de wagen kan hangen. * dat ons kindje zowel van ons af als naar ons toe kan zitten. * een wagen met een hoge duwstang. Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over de buzz? en wat zijn jullie ervaringen?
Wij hebben de quinny buzz gehad en het all terrain wiel is zeker wel aan te raden ipv. het gewone wieltje. Ik kan eigenlijk geen negatieve punten opnoemen. Ben altijd wel tevreden geweest. Enige is kijk uit voor je handen met het uitklappen! Heb 1 keer toen ik de wagen uit te auto wilde halen mijn handen tussen de wagen gehad, en de wagen klapte natuurlijk gewoon lekker uit door de gasveer. Handig is: het is een 3 in 1 systeem duwstang is verstelbaar moderne uitstraling zitje kan van je af en naar je toe verzorgingstas van quinny kan er uiteraard aan, maar glijd zoals vele tassen van je duwstang af. Wat betreft een echte boswagen vind ik het niet heel erg, het word al wel een stuk handiger als je het voorste wiel vervangt door een luchtbandje.
Aan de Quinny Buzz mag geen tas gehangen worden juist vanwege de gasveer. Met teveel gewicht eraan kan het frame scheef trekken waardoor het kan gebeuren dat je hem niet meer kan in of uitklappen. Verder is voor deze wagen het onderhoud heel belangrijk. Op internet lees je regelmatig klachten als frame kraakt, wieltje blokkeerd, inklappen gaat stroef dit soort klachten komen veel al door slecht onderhoud. Belangrijk is om regelmatig het frame schoon te maken en te behandelen met een silicone spray zodat alle onderdelen vochtig blijven staan en kunnen blijven bewegen. Als dat doet heb je een er een hele goede wagen aan.