Vraag over combinatiekorting (belastingaangifte)

Discussie in 'De lounge' gestart door Femmetje, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hallo ik had even een vraagje.
    Ik ben met mn belasting aangifte bezig en het lukt me vrij aardig :D
    Nu weet ik alleen dat ik vorig jaar de vraag kreeg of ik in aanmerking kwam voor combinatiekorting (als je dus kinderen hebt) Wij komen daarvoor in aanmerking.
    Nu kom ik die vraag echter nergens tegen.
    Er wordt alleen gevraagd of je kinderen heb die na 1995 geboren zijn.
    Verder niks over combinatiekorting.
    Doe ik het verkeerd of is dat veranderd?

En nog iets, wij krijgen nooit maandelijks onze hypotheek rente aftrek per maand terug. Dat willen we dus 1x per jaar. Ik neem aan dat dat ook automatisch berekend wordt? Want ook dat moet je nergens aangeven/invullen.

2. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ik heb hem nog niet ingevuld, weet wel dat kinderkorting, kindertoeslag is geworden en dat krijg je dus al elke maand.

Als je het altijd 1keer per jaar krijgt hoef je niks daarover in te vullen doen wij ook altijd is lekker spaarcentje.

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Je moet invullen wat de voorlopige terug gaaf van 2008 is geweest, was dit nul, dan krijg je dus alles in 1x terug.

Ik dacht dat iedereen met kinderen recht heeft op combinatie korting, dit is dus automatisch beantwoord met de vraag heeft u kinderen.

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Heb hem al ingevuld, het programma houdt er automatisch rekening mee op het eind. Als je op het laatst het overzicht op je scherm krijgt zie je het staan.

5. missyb

missyb Niet meer actief

Is dat voor iedereen die kids heeft? of je nu werkt of niet? en hoe zit dat met heffingskortingen als je als vrouw niet werkt waar moet je dat invullen?

6. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Denk dat het dan wel goed is zo.
    Vind het soms best ingewikkeld. Snap al die 'termen' niet zo haha.
    @Boni001 ik zie op mn overzicht niks over combinatiekorting of hypotheekrente afrek, hoe wordt dat omschreven dan? Of zou ik hem dan toch verkeerd hebben ingevuld?

Deel Deze Pagina