Bruin zonder zon

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rosa2, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik heb een korte vraag. Binnenkort heb ik een bruiloft en wil ik graag ook een leuk jurkje aan en dus graag een beetje bruin zijn.

Nu weet ik dat zonnebanken geen goed idee is. Maar nu kwam een vriendin met het idee om een spray tanning te nemen. Dit is bruin zonder zon. Hier blijf je ongeveer een weekje bruin van.

Nu wil ik graag weten of ik dit kan doen en of het niet eventueel schadelijk kan zijn. Ze werken met de volgende stof: dihydroxyaceton= DHA.

Ik ben 26 weken zwanger.

Ik hoor graag jullie mening of ervaring!

2. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Geen idee, misschien kun je er voor de zekerheid even over bellen? :)

3. jazz

jazz Niet meer actief

Ik heb ooit gelezen dat je wel kan zonnebanken alleen je gezicht moet je af dekken. Maar weet dit niet zeker...

4. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Goeie vraag! Ik heb binnenkort ook een bruiloft en ik kan inderdaad ook wel wat kleur gebruiken!

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dit is wat ik op internet kon vinden:

Aan wie wordt Airbrush Tanning afgeraden ?Het bruinen wordt niet aanbevolen voor mensen met psoriasis, eczeem, snij- of schaafwondjes en gedurende de eerste 3 maanden van een zwangerschap. Normaal gezien kan het product geen allergieën geven. Het gebruik van het product zou juist een positieve reactie veroorzaken door zonneallergieën te verminderen.

Het debat over de vraag of zelfbruiners in het algemeen veilig zijn tijdens zwangerschap is onbeslist. De vraag is of de werkzame stof in deze producten, DHA (Dihydroxyacetone), in staat is om de huid te doordringen. Alles wijst erop dat het niet kan. Er zijn geen problemen gemeld met betrekking tot DHA en het penetreren van de huid, of het veroorzaken van problemen tijdens zwangerschap. DHA wordt al verwerkt in cosmetica sinds 1960, er zijn nooit problemen gemeld.

Verder kwam ik tegen dat het zo kan zijn dat als je tijdens de zwangerschap spraytanning laat doen het ietwat vlekkerig uit kan vallen ivm de hormonen...
    Dus als je het doet zou ik een keer proeftannen zodat je weet hoe het uitvalt en je niet op zo'n belangrijke dag voor aap (of wortel :D) loopt...

6. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Super bedankt voor jullie reactie. Ga inderdaad maar van te voren uit proberen...om er als wortel bij te lopen zie ik niet zitten :)

Deel Deze Pagina