Dilemma bij keuze gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Margha, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    We zitten met een dilemma voor de opvang voor onze 2 kindjes.
    vanaf het begin gaat mijn dochtertje al naar dezelfde gastouder was overgens goed bevalt en onze dochter gaat er graag naar toe.
    vorig jaar hebben we een zoontje gekregen en gaan ze samen sinds september naar dezelfde gastouder.
    echter ik werk onregelmatig en ik heb dus een wisselend rooster wat al vanaf het begin zo is en hebben dus flexibele opvang nodig.
    echter rond februari heeft onze gastouder een nieuw gezin aangenomen die ook flexibel komt en heeft ze nog 2 kinderen die op vaste dagen komen en nog 2 kinderen van onder de 10 van hun zelf waardoor ze regelmatig niet kan oppassen omdat ze teveel kinderen heeft wat niet mag volgens de regels.
    Nu vroeg ik dus of zei een oplossing hier voor weet of een nootgastouder maar ze zei ijskoud dat zei hier op dit moment niks mee kon en het niet anders is waarbij ik het gastouder bureau heb gebeld en ze zeiden gelijk dat er bijna geen noodgastouder te vinden is waarop ik zei dan moeten we maar een andere gastouder zoeken
    Afgelopen maandag hebben we een gesprek gehad maar voelde niet gelijk een klik maar het lijkt me wel een hele lieve gastouder, het enige waar ik over twijfel is dat ze net weer begint na een burn-out, ze heeft zelf ook een klein kindje
    Nu kwam onze huidige gastouder met een familielid die is ook gastouder en wil wel oppassen op de dagen die zei niet kan tot begin februari want dan zijn haar 2 jongens 10 en is het probleem over van te veel kinderen hebben.
    Vooral mijn man is een beetje klaar met de huidige gastouder omdat ze ineens steeds vaker niet kan, en ze vind het niet bepaald haar probleem maar ze is wel heel lief voor de kinderen maar doet alleen niet echt wat met de kindjes. mijn zoontje ligt altijd in de box en dat was bij mijn dochter ook zo toen ze klein is.

Graag jullie mening.
    optie 1 naar huidige gastouder en tm februari een 2e gastouder
    optie 2 de nieuwe gastouder die net weer begint na een burnout.
    optie 3 misschien verder zoeken wat misschien lastig word in de buurt omdat flexibele gastouders lastiger te vinden zijn.

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Optie 3
    Mijn ervaring is dat als je geen fijn gevoel hebt bij iemand het ook niet gaat werken.

3. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ja had dit gevoel eigenlijk al over de telefoon want ik wou graag gelijk na etenstijd afspreken om half 7. Is namelijk om de hoek maar dat paste niet omdat ze dan met hun kindje zitten met badderen en in bed doen. Snap ik wel maar goed haar man kan toch hun kindje naar bed brengen dacht ik. Nu nu hebben we zonder kinderen het gesprek gehad. Vonden het een beetje vreemd.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.175
    113
    Ehm volg je gevoel.
    ik vind het trouwens raar dat je huidige go een gezin aanneemt terwijl ze weet dat t niet kan.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.685
    1.860
    113
    Optie 3)

Optie1 zou voor mij al afgevallen zijn, want ik vind niet dat ze het kan maken om een ander flex gezin aan te nemen waardoor ze niet altijd plek heeft voor jouw 2 kinderen. Vast gezin begrijp ik wel weer, want ze wil natuurlijk ook graag haar boterham met beleg verdienen. Maar dat zou ze dan moeten communiceren.

Wel slim bedacht van dat familielid, maar ik zou al opgestapt zijn. En anders zoekt ze maar opvang voor die 2 van haar voor die keren dat het nodig is. Kunnen zij niet naar dat familielid? Maar ook over haar ben je eigenlijk niet 100% te vreden, jongste alleen in de box.

Optie2: ik lees al dat er niet echt een klik is. En je weet niet hoelang ze het gaat volhouden. Ik zou het een risico vinden.

Daarom zou ik zelf eens gaan zoeken ipv via het gob. Heb je al Mp gekeken, op Google, het plaatselijke huis-aan-huisblad? Want het gob is ook niet heel erg actief op zoek voor jou.

6. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ja ik begrijp het ook niet zo goed want die 2 kinderen van dat nieuwe gezin gaan ook allebei naar school dus heel veel verdient ze er niet aan.

Zonet het GOB gebeld over het twijfelpunt de burnout van de gastouder die aan ons is voorgesteld. Lijkt me wel een lieve meid verder en doet leuke dingen met de kinderen maar vind het toch een risico. Wil het nog een keer met mijn man bespreken maar het voordeel is ook wel weer dat ze vlakbij woont.

Lastig allemaal pfff

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Optie 3!

Overigens zou ik zelf ook geen gesprek om half 7 doen. Dan heb je er al een hele dag op zitten en ik heb zelf geen behoefte om dan nog netjes en opgeruimd aan tafel te zitten voor een kennis making.

8. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Toch besloten om nogmaals een keer af te spreken met de nieuwe gastouder met dan de kinderen erbij.
    Vind het een hele lastige situatie maar had het gastouderbureau nog gebeld en tevens nog een ander bureau maar helaas liggen gastouders die flexibele opvang willen bieden niet voor het oprapen.
    Maar goed ik kan ook altijd nog voor optie 1 kiezen.

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik ben ook gastouder en ik spreek ook niet af tussen 1830-20 uur. Mijn kinderen moeten me de hele dag delen met andermans kinderen, vaak zelfs tijdens het avondeten nog. Het bad en bed ritueel is heilig, dan ben ik er even alleen voor hun.

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik zou voor optie 3 gaan. Het werk van een gastouder is veelal hetzelfde. Soms lange dagen waarop je alleen maar aan het rennen bent om de kinderen tevreden te houden en te entertainen. Als dat je al eerder teveel is geworden kan dat snel weer gebeuren. Ik zou dat risico niet willen nemen. Je huidige gastouder zou ik echt klaar mee zijn. Kom nou, kindjes aannemen waar geen plek voor is, dat kan toch niet... Ik bied ook flexibele opvang maar reserveer dus alle dagen waarop die kindjes zouden kunnen komen. Overigens reken ik wel een bepaald aantal uren per week zodat ik er wel een gewoon salaris aan over hou. Voor een kindje waar ik vier volle dagen voor vrij moet houden reken ik dus 80 uur per maand wat minimaal betaald moet worden.

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik zou ook verder gaan zoeken.
    Zelf heb ik op verschillende sites een berichtje geplaatst en zo uiteindelijk aan mijn gastouder gekomen.
    Door omstandigheden is dit al de 3e in 3 jaar maar het is me toch steeds gelukt iemand te vinden die kon bieden wat ik wilde en waar ik me goed bij voelde.

Ik ben ook eens bij iemand geweest en dat voelde niet helemaal goed, geen haar op mijn hoofd dat ik dan mijn kind daar breng.

Deze go heeft mij van te voren gemeld dat ik om de zoveel tijd op maandag mijn zoontje niet kan brengen omdat iemand anders die er eerder was wisselend op maandag een plaatsje nodig heeft.
    Dat vind ik wel zo eerlijk, die moeder was er eerder en ik weet het van te voren.

Succes, het is gewoon lastig wanneer je onregelmatig werkt maar zoals ik het ervaren heb wel mogelijk, alleen heel goed zoeken en er flink wat tijd in steken.

12. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Jullie hebben helemaal gelijk eigenlijk.
    Zou een advertentie op Marktplaats wat zijn??

13. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Heb een bericht geplaatst bij oudermatch.nl

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Je kunt allicht kijken op MP.

Ik had daar ook iemand gevonden die achteraf niet geschikt bleek dus go staan daar wel op.

Succes en hopelijk vind je snel iemand.

15. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    OP Facebook staan er ook een hele boel..
    Zoeken op gastouder of kinderopvang

Deel Deze Pagina