Hallo allemaal. Esmee slaapt de laatste weken overdag erg weinig en onrustig. Soms slaapt ze overdag maar een half uurtje terwijl ze wel erg moe is! Het is ook niet zo dat ze oververmoeid is... Ik ben er achter gekomen dat ze sinds een paar weken op de buik slaapt. 's Nachts slaapt ze overigens wel goed. Zou ze zo onrustig slapen op haar buik? Ik zit er aan te denken om een safety sleep aan te schaffen zodat ze niet op haar buik kan draaien, maar aan de andere kant denk ik als ze graag op de buik wil slapen moet ze dat lekker doen, maar als ze hierdoor zo kort slaapt... ik weet het even niet meer!
elijah slaapt al heel wat maandjes op zijn buik, heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan of hij hierdoor korte slaapjes heeft, dus ik lees even mee. hij slaapt nog altijd niet door snachts en is ook ruim 10 maand
Ik zou het even aankijken denk ik... Misschien vind ze het inderdaad heerlijk op haar buikje, maar kan ze nog niet echt haar draai vinden? Ik denk dat het belangrijker is dat ze 's avonds en 's nachts wel goed slaapt, en dat doet ze gelukkig. Aan de andere kant is een safetysleep echt een uitkomst hoor! Wij hadden deze aangeschaft omdat Vigo ook steeds op zijn buik draaide. Hij kon alleen niet meer terugdraaien. Ik weet niet of Esmee dat lukt?
Sara slaapt overdag wel eens op de buik en wel eens op de rug, maar kan niet zeggen dat ze op de ene manier langer slaapt dan op de andere... Ik heb wel het idee dat ze langer slaapt als ze zelf in slaap valt i.p.v. dat ze bij mij in slaap valt en ik haar dan neerleg.
Hier ook een buikslaper hoor. Ilya slaapt eigenlijk alleen nog maar op zijn buik of op zn zij. Hij slaapt op zich wel goed is alleen erg vroeg wakker altijd (rond 05.30) en dat krijgen we er niet uit. Denk dat als ik hem in een safetysleep zou leggen dat hij kwaadaardig zou worden omdat hij dan niet kan draaien....
Dano slaapt alleen maar op zijn buik. hij slaapt al vanaf week 16 12 a 14 uur per nacht door en na elke voeding ongeveer 1 uur. bij hem gaat het prima!
Mijn zoontje van bijna 10 maanden slaapt al sinds hij 6 maanden is elke nacht op zijn buik. Hij vindt dat gewoon de lekkerste houding om te slapen. Daarnaast als je je kind in een slaapzak laat slapen kan hij/ zij ook niet onder de dekens terecht komen. Ik zie het probleem verder niet bij deze leeftijd. Ik heb het dan niet over de eerste paar maanden na de geboorte.
civan slaapt ook erg vaak op zijn buik, ik heb in die maanden eigenlijk nooit verschil gezien tussen de tijden dat hij op zijn buik of op zijn rug slaapt.hij slaapt op allebei even goed