Wanneer haalden jullie de zijkant van de ledikant er af bij jullie dreumes/peuter? Ik merkte dat hij vanavond op een gegeven moment uit zijn bedje probeerde te klimmen (legde een been op de rand en begon er heel ondeugend bij te grinniken), en toen dacht ik: oei... Straks lukt het hem om zich er op te hijsen en valt hij er zo uit. Kwam jullie kindje dan ook uit bed? Daar ben ik het meeste bang voor, dat hij dan steeds gaat opstaan! Hij heeft nu al moeite met in slaap komen (moet er altijd bij blijven of 5min methode toepassen maar dan gaat hij geheid zijn bed uit klimmen)... Of gingen jullie meteen over naar een kleuter bed?
Vanaf het moment dat wij dachten dat het zou lukken om over de rand te 'tuimelen', hebben we de zijkant eruit gehaald. Bij de oudste vlak voor zijn 2e verjaardag en bij de jongste een heel stuk later. De jongste is namelijk korter, dus het duurde voor hem gewoon langer voordat ik het idee had dat het zou kunnen lukken. Ik moet wel zeggen: onze jongens sliepen toen nog wel in een slaapzak. Dus dat maakt het wel lastiger om eruit te klimmen omdat de benen bij elkaar blijven.
Oudste klom met 15mnd ineens uit bed met slaapzak aan, toen meteen zijkant eruit gehaald. Jongste was 1,5 toen ze er uit klom. Ze hadden allebei door dat ze zich in een hoek konden optrekken, benen zwiep over de zijkant en flops daar lagen ze op de grond...
Dat is weleng Fuddey! En vroeg zeg! Of zijn die van mij zulke brave piepers? Haha. Je wilt dat moment natuurlijk proberen voor te zijn. Ik zou dat met 15 mnd ook nog niet verwachten hoor.p Wat betreft het inbed blijven, Meis28: er zijn speciale wekkers voor jonge kinderen die aangeven of ze in bed moeten blijven liggen of er al uit mogen. Over het algemeen wordt gezegd dat ze dat vanaf 2,5 kunnen begrijpen. Wij hadden het geluk dat de oudste het met net 2 al snapte. Hij stond namelijk om half 5 's ochtends naast ons bed. Ondanks dat die krengen best duur zijn, hebben we er binnen een week één gekocht. En het is zijn geld wel waard! De jongste was ruim 2 / bijna 2,5 geloof ik, toen de spijlen weg gingen. Hij heeft meteen een wekker gekregen. Hij snapte het ook wel vrij vlot. Al heeft hij de neiging om soms luidkeels in bed te gaan liggen zingen. Hij mag er niet uit, maar wat ie IN bed doet... Eigenzinnig kind, ik houd er wel van. Hoewel, om 6 uur wat minder. Misschien zou je zoiets wel kunnen proberen voor jullie kindje. Je kunt natuurlijk ook zelfs iets fabriceren met een tijdschakelaar ofzo. Wij hebben de KidSleep en dat vind ik een aanrader: die werkt geruisloos. Dus ALS je kind een keer uitslaapt, wordt hij niet alsnog gewekt door die kinderwekker. Veel amdere wekkers werken met oogjes die open gaan. Dat hoor je toch. En als je kind daar gevoelig voor is, worden ze wakker van de klik. Ook zonde. Onze oudste heeft Sam het schaap, ondanks dat we wisten dat hij niet helemaal stil is. Maar ik vond voor hem wel fijn dat er een echte klok op staat en dat hij het laatste half uurtje terugtelt.
Net na zijn tweede verjaardag hebben we die eruit gehaald, noem het toeval maar hij slaapt beter. Hij klom er nog niet uit maar hij s lang voor zijn leeftijd en anders is het zonde. Hij was er ook aan toe. Hij zei meteen mooi nieuw bed. Hij blijft er niet alleen in maar blijft ook echt liggen. Weet niet hoe lang de fase van in bed blijven liggen is maar nu genieten we er maar van. Zou het gewoon proberen voor je kindje echt naast het bed ligt.
Hier ligt ze nog steeds lief in dr ledikantje.. nooit geprobeert om eruit te klimmen ^^ maar als het gevaarlijk word zou ik het er niet op gokken en gewoon eraf halen.
Wij hebben ongeveer een maand geleden de overstap naar een peuterbed gemaakt. Nadat zoon ineens voor vriend zijn neus stond toen die in de gang stond...dat verklaarde ook de boem die we eerder hadden gehoord (overigens had zoon verder niet gehuild, dus vandaar dat we niet door hadden dat hij die boem was). Wel zit er een laag hekje om zijn bed heen, waardoor de verleiding om eruit te klimmen is kleiner is. Tot nu toe is hij er 1 keer 's middags uit gekomen, maar voor de rest blijft hij heerlijk liggen. Als je zoon er nu probeert uit te klimmen, zou ik wel de zijkant eraf halen (of een ander bed aanschaffen kan ook natuurlijk), om te voorkomen dat hij straks wel ineens raar uit zijn bedje valt.
Toen onze zoon uit bed klom hebben we de volgende dag meteen een zijkant eraf gehaald. Wel vervelend omdat hij er eerst nog 10x uitkomt. En eerst bleef hij liggen tot 7-8 uur maar nu staat hij tussen 5-6 uur voor mijn neus . Maar ja veiligheid is belangrijker.
Wij hebben die 'losse' zijkant er niet uitgehaald, maar korter gezaagd (toen dl ruim 2 was. Ze kon er wel overheen 'klimmen', maar hebben gezegd dat dit gevaarlijk was en dat ze ons moest roepen-dat deed ze braaf). Zit er dus nog steeds in, maar ze kan er zo overheen stappen en er zit toch nog een randje zodat ze er niet uit kan rollen.
De oudste klom met 1,5 met slaapzak en al uit bed en ging daar ook gewoon mee de trap af als we het traphekje per ongeluk open hadden gelaten. We hebben hem gewoon consequent teruggelegd, want ik vond hem met ruim 2 echt nog jong zat voor een 1 persoonsbed. De jongste klom met net een jaar voor het eerst uit bed, en die krijgt sindsdien altijd een slaapzak aan, hoe warm het ook is, dan maar met luier in een hele dunne. Hij klimt er tot nu toe nog niet uit met slaapzak
onze oudste dook ook met 20 maanden uit haar bedje (met slaapzak aan) . Toen kwam er snel een groter bed... En ja, ze heeft best wat nachtjes op de grond geslapen in plaats van in haar bed. Maar al met al viel het best mee.
Met 18 maanden legde hij zijn been eroverheen. Gelijk de zijkant eruit gehaald. Wat speelgoed neergelegd en voor de rest zo veel mogelijk uit zijn kamer gehaald waar hij bij kan. Kleding enzo kam geen kwaad. Maar ik heb geen zin om dat weer op te gaan vouwen Er staat ook een 1/2 persoons bed op de kamer. Daar ook een valrand op gezet. Maar meestal vind ik m toch terug in zijn ledikant.
Ik zag het gisteren toevallig omdat ik bij hem bleef tot hij sliep maar hij nog vrij actief was en ineens een beetje begon te spelen en staan, toen legde hij dus ineens zn been over de rand! Denk niet dat hij het zelf ook gaat doen als ik er niet bij sta want meestal als hij wakker wordt, gaat hij meteen huilen en kom ik naar hem toe. Maar toch, zet me wel even aan het denken..! Haha.. Liever haal ik de zijkant er nog niet af, maar je weet maar nooit!
Mijn oudste ging wel zelf uit bed en haalde de kasten leeg de eerste weekjes in een open ledikantje. 's Ochtends kwam ze zelf uit bed en klopte dan keihard op haar deur;'Ik ben wakkeeerrrrr!' De jongste blijft gewoon in bed zitten spelen als ze wakker is, klimt er meteen uit als ik binnen kom, maar niet als ze alleen is
Mijn zoontje gaat uit bed en spelen. De kledingkast vind hij gelukkig niet interessant. De laden die hij boeiend vind zijn gevuld met speelgoed/knuffels. Zodra hij mij eraan hoort komen dan gooit hij alles weer terug in de laden. Eerst wilde ik de zijkant ook niet eruit. Maar eigenlijk valt het mij reuze mee. En de kamer is nu super kind veilig. Dus als ik even bezig ben met de kleine kan ik hem er gerust alleen laten spelen.
Pas geleden, met 2,5 jaar dus. Ze klom niet uit het bedje ofzo maar we hadden dit bedje gekocht met als doel op een gegeven moment de zijkant eraf te halen en dacht op een gegeven moment wordt ze te groot voor dit bedje en dan hebben wel maar heel even de zijkant eraf. In het begin gewoon nog met slaapzak maar sinds deze week wilde ze wel een dekbedje.
Mijn oudste is nu 2 jaar en 3 maanden, en slaapt nog heerlijk in zijn ledikant. Hij klimt overal op, over en onder, behalve uit zijn ledikant Bovendien rolt hij ook het hele bedje nog altijd door, met zijn slaapzak, dus een peuterbedje vergroot het risico van 's nachts er uit vallen. Overigens staat er wel al een peuterbedje klaar, op zolder. Met het idee: als hij start met klimmen, dan kunnen we dezelfde dag nog over naar een groter bed. Ik had dat eigenlijk al verwacht, maar het is nog steeds niet nodig.