Gisteren heb ik uiteindelijk de stap gezet om naar de huisarts te gaan. Ik ben in juni 2010 gestopt,maar ben tot nu toe maar 2 keer ongesteld geworden. Ik weet dat ze niet snel doorverwijzen, maar wou het gewoon proberen. Ik heb mijn verhaal gedaan en ook mijn onzekerheid over mijn lichaam verteld. Ook heb ik verteld dat ik deze ronde ovutesten gebruik, maar nog geen positieve test heb. Mijn huisarts heeft mij doorverwezen. Ik ben hier erg blij mee, want had het eigenlijk niet verwacht. Als ik weet dat alles goed is en dat ik niks heb, kan ik het wat losser laten denk ik. Misschien zal dit dan ook positief effect hebben voor een regelmatige menstruatie. Dus mijn advies aan alle dames die een onregelmatige cyclus hebben is om gewoon naar de huisarts te gaan. Je kan het in ieder geval proberen! Ik ben nu wat opgelucht, maar wacht ook vol spanning op mijn afsrpaak bij de gyn. Ik heb al meteen een afspraak gekregen voor 10 januari. Pff echt een opluchting en jeetje wat ben ik blij dat ik zelf om een verwijzing heb gevraagd... Liefs meli
hoi meli, ook ik ben 2 weken geleden naar de gyn geweest ivm onregelmatige en lange cycli, ben blij want ik krijg nu medicijnen om een goeie eisprong te krijgen en cyclus te verkorten. wel zo leuk als je gewoon elke maand een kans hebt! Ik moet 6 januari terug naar gyn voor nog een echo en medicijnbespreking. Succes! Miss kunnen we elkaar op de hoogte houden
hey, ik kom net van de ha af dit omdat ik vandaag al op dag 59 zit en wij ook al 10 mnd bezig zijn voor een wondertje!!! wij mogen ook naar het zh, en we morgen op 7 jan. al komen!!! erg blij dat ik de stap heb genomen in ieder geval!! vriend moet wel al zijn zaad inleveren om deze in ieder geval al te checken.
Hallo meiden, @newlywed2010: Jou verhaal had ik al ergens gelezen, maar kon het niet meer vinden. Als ik weet dat ik ook elke maand een kans heb is het zeker fijn. Kan jij mis vertellen was ze bij de 1e bezoek doen. Krijg je meteen een inwendig onderzoek? vind het eigenlijk best spannend. Ik hou je zeker nog op de hoogte. Het is zeker fijn als je duidelijk weet wat er is met je lichaam, dan te zitten met onzekere vragen! @sasje24: Ik wil eerst graag weten waarom ik onregelmatig menstrueer, als uit onderzoek blijkt dat ik gezond ben, dan wordt mijn pas onderzocht. Ik vind dat ik tot nu toe echt niet veel kansen heb gehad om zwanger te raken. dat gaat ook moeillijk natuurlijk als je onregelmatig ongesteld wordt. Hou je mij op de hoogte van je afpraak bij de gyn? liefs meli
ja klopt, maar schijnbaar worden er toch verschillende onderzoeken gedaan, en om sowieso uit te sluiten als zaad vriendlief goed is, want is deze ook niet goed en bijv ik ok niet dan ga je over in ivf! zoals ik vanmorgen begreep. maar ja we zullen zien!!
@ sasje, ivf doen ze pas in laatste stadium volgens mij, er zijn nog tal van andere mogelijkheden hoor! Zoals isci, iui etc. @meli, klopt, zit je een beetje met ovutesten als blijkt dat je miss helemaal geen eisprong hebt, is toch om stapelgek van te worden? Ik moest na een paar vragen meteen op de bank voor een inwendige echo...ze kunnen ook immers anders niets over je situatie zeggen en kan hij of zij mooi naar de baarmoeder en eierstokken kijken.. Ik had dus een kralenketting van eitjes, teveel dus. nou, daar had ik al helemaal geen rekening mee gehouden, ben blij dat k geweest ben! en heb helemaal zin in vlgnd week(erg he)
Ik wist niet eens dat je daarvoor doorverwezen kon worden. Wat goed dat je dat hebt gedaan. Misschien dat ik volgend jaar mijn HA ook bel. Ik ben sinds juli gestopt met de pil en in het begin ging het goed. Normale cyclus van 28 dagen. Helaas gaat het sinds oktober heel raar. Ik word eens in de 1,5 maand ongesteld en ik heb tot nog toe geen enkele eisprong kunnen ontdekken. Alleen maar lichte ovu-testen. Dus nu let ik er geeneens meer op en ik zie wel wanneer ik weer eens ongi bent. Maar om zwanger te raken is het wel erg ontmoedigend.
He meiden, een onregelmatige cyclus is zeker een reden om al eerder naar de huisarts te gaan. Wij zijn uiteindelijk na 10 maanden naar de huisarts gegaan en zaten toen nog net binnen het jaar bij de gyn. De diagnose was snel gesteld.. PCO. En nu dus de eerste ronde Clomid gehad. Wat je kan verwachten? Afhankelijk van waar je zit in je cyclus zullen ze beginnen met een gesprek (sowieso) over hoe lang je bezig bent, wat het cyclus verloop is, algemene gezondheid, dat soort dingen, en dan een bloedonderzoek (hormonen zoals LH, FSH) en een inwendige echo. Hiermee kunnen ze je baarmoeder en eierstokken zien. Hierop was bij mij dus het PCO beeld te zien. Zo'n inwendige echo is natuurlijk niet echt prettig, maar het doet geen pijn! Overigens is het niet zo dat ICSI een echt heel andere optie is dan IVF. Het is IVF waarbij de zaadcel in het eitje wordt gebracht (ipv bij het eitje). ICSI wordt dus gebruikt bij erg slecht zaad.
Meiden, ook met hele lange en onregelmatige cyclussen is er hoop... Ik heb een eerste cyclus gehad van 105! dagen na het stoppen met de pil in juli 2010, waarvoor ik van de huisarts primolut heb gekregen om een ongi. op te wekken... Ook inwendige echo gehad en bloedonderzoek, en dat leek normaal te zijn gelukkig! Uiteindelijk besloten om pas in januari terug te gaan als het opnieuw niet door zou zetten en zou dan ook een verwijzing krijgen voor de gyn... En nu ben ik uiteindelijk in een cyclus van 65 dagen, met een eisprong op dag 52 zwanger geworden!!!
Wat fijn om te lezen dat je doorgestuurd bent. Wij gaan in januari naar de huisarts. ik zit nu op cyclus dag 53 en ben het wel zat. Wij gaan voor de 2e en bij de 1e had ik ook zo'n onregelmatige cyclus en toch spontaan zwanger geworden. Het geeft me hoop dat ze me doorsturen gr Ingrid
hoi meiden, ik heb tot nu toe ook geen positieve ovaluatietest gehad. Nu weet ik in ieder geval wel wat ik ongeveer kan verwachten bij een eerste bezoek bij de gyn.dankjewel!spannend allemaal hoor!hopelijk is alles goed. @manga26: Jou verhaal geeft mij nog wel een beetjes hoop. Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan..
Ik wacht nog steeds op mijn 1e ongi na het stoppen met de pil (bijna 70 dgn). Ik was het vanochtend zat, dus ik heb de huisarts gebeld. Ik kan er over een week terecht! Ook ik heb nog geen positieve ovulatietest gehad, al test ik niet heel consequent. Ik vind het ook erg spannend! Het zou idd al fijn zijn om te weten dat alles goed is/werkt van binnen en dat met behulp van medicatie mijn cyclus opgewekt kan worden. Want het wachten duurt wel erg lang.
@kitty: Ik was in januari ook gestopt met de pil en werd toen 4 maanden niet ongesteld. Eerlijk gezegd ben ik na het stoppen met de pil geen voorstander van medicatie om 'menstruatie' op te wekken. Dit is natuurlijk mijn mening Je lichaam moet eraan wennen, met medicatie doet je lichaam het niet vanzelf. Wel kan je natuurlijk langs de huisarts. Bij mij hadden ze een bloedtest gedaan en gekeken naar verschillende dingen zoals de werking van de schildklier. Ik zou in ieder geval wel een bloedtest vragen om bepaalde waarden te meten. Laat je nog weten hoe het is afgelopen bij de huisarts??
hoi meli, als blijkt dat ik geen eisprong heb gehad, volgende week, krijg ik ook ongi opwekker, maar dat moet omdat we dan direct met de clomid kunnen starten. En heb er zin in!!! niet in dat onderzoek maar wel in een nieuwe start zo in het nieuwe jaar! veel plezier vanavond en hoop dat voor jou ook alles gauw duidelijk is
Hallo allemaal! Ik kwam deze topic een paar dagen terug tegen en heb ook de stoute schoenen aangetrokken.... Ik ben in april gestopt met de nuvaring en sinds november bezig voor een kindje... Maar ben deze maand al drie keer ongesteld geweest.... De laatste keer hebben we ovu testen gebruikt en getemperatuurd en ik had afgelopen weekend een eisprong... 5 dagen later weer ongesteld.... M'n lf is veel te kort... Geinspireerd door jullie heb ik net dus de huisarts gebeld en ik ben ook doorverwezen! Ik ga wel in Belgie naar het ziekenhuis en mag 1 februari komen! Dus bedankt dames! En ik snap dat een hele lange cyclus niet fijn is, maar te kort ook niet hoor! Geloof me!! Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden?! Fijne jaarwisseling!! Groetjes, Duckertje
@Duckertje, Ik geef je groot gelijk. Naast niet ongesteld worden, is heel vaak ongesteld worden ook niet fijn. Goed dat je bent doorverwezen! Ik ben ook erg benieuwd. We houden elkaar op de hoogte. @meli24, ik had gehoopt om natuurlijk ongesteld te worden. Ik hoop idd dat de huisarts mijn bloedwaarden wil controleren en dat ik iig weet dat het van binnen allemaal goed is. En dat ik in de tussentijd toch nog ongesteld mag worden.... @sasje24, ik ben va mn 17e aan de pil, dus nu bijna 12 jaar geslikt. Ik heb de Minerva/Diane pil geslikt. Welke pil je hebt geslikt, maakt volgens mij niet uit. De hypofyse moet signalen gaan uitzenden, zodat mijn cyclus weer op gang komt....Maar ja, hoe lang dat nog gaat duren.... Ik las net op deze site dat als je cyclus langer dan 8 weken duurt, je een afspraak met de huisarts kunt maken. Eerst voelde ik me bezwaard of ik wel/niet een afspraak moest maken, maar toen ik dat las, was ik wel opgelucht. Alvast een goed uiteinde allemaal en ik hoop dat we volgend jaar allemaal snel zwanger worden!
Allereerst wil ik jullie allemaal een fijne jaarwisseling wensen. Ik hoop dat 2011 een mooie jaar voor ons allen wordt. @newlywed2010: In jou situatie vind ik het opwekken van menstruatie toch wat anders, wat je wilt met medicatie beginnen. Mijn huisarts vroeg me eerst ook of ze me zo'n middel kon voorschrijven, maar ik heb gezegd dat ik dan alsnog niet weet hoe mij cylcus het zonder doet. Ik begrijp heel goed dat je er zin in hebt, want je weet nu wat er is en daar wordt wat aan gedaan, dat lijkt mij echt een opluchting. Hou je ons nog allemaal op de hoogte? @Duckertje: owww wat goed dat je bent doorverwezen meid!Ik ben echt blij voor je.Ik begrijp zeker dat een korte cyclus ook geen pretje is. Hopelijk wordt alles duidelijker in februari. Hou ons op de hoogte he! @Kitty17: Laat je nog weten hoe het is afgelopen bij de huisarts?? Nogmaals, allemaal een fijne jaarwisseling en hopelijk worden we allemaal erg snel en gezond zwanger in 2011. Groetjes meli
Ook ik ben zo'n 2 week geleden naar myn huisarts geweest. Mede door de verhalen te lezen van Meiden op dit forum. Ik heb 2 februari een afspraak by de Gyn, ben toch wel opgelucht dat ik nu geholpen wordt. Ik ben in Maart gestopt met de pil en wacht nu meer dan 4 maand op een menstruatie. Voel me er totaal niet lekker by, hebben jullie dr ook last van? Stemmingswisselingen, opgeblazen gevoel, rommelende darmen, moe, kortom; gewoon weg niet lekker in me vel zitten zeg maar...
Vandaag dag 70.... @Rianne, ik ben de hele week al misselijk, maar ik denk dat dit komt omdat ik verkouden ben geworden. Mijn neus zit helemaal dicht en ik kan amper normaal ademhalen. Ik ben nooit ziek/verkouden, dus misschien toch een iets verminderde weerstand? Verder heb ik wel last van stemmingswisselingen. Maar dat had ik eigenlijk ook wel toen ik de pil nog slikte, maar dan maar 1x per maand . Heb jij nog bloed laten prikken, nadat je bij de huisarts bent geweest? Daar ben ik wel een beetje bang voor. De vorige keer dat ik bloed liet prikken, viel ik bijna flauw (nuchtig geprikt). @meiden, nu je cyclus zo lang duurt, vraag ik me af, doen jullie nog wel eens een test? Je weet maar nooit... Normaal doe ik op zondag een test, maar vandaag niet. Dat probeer ik uit te stellen naar donderdag. Hoewel probeer, ik voel verder niets, dus heb ook niet het idee dat ik zwanger ben.