emmamick wat fijn dat het zo rustig kan! Vroeg me af hoe ver het rijden is van duitsland naar nederland? Baas van mijn man heeft 2 kinderen die in duitsland wonen en hij rijdt elke 2 weken naar duitsland waar hij een vakantiehuis heeft. Misschien kunnen jullie halverwege afspreken? Ik denk dat jullie in australie heel goed dit soort dingen kunnen gaan bespreken. Ik denk dat ik ook nog wel had gegaan hoor, jullie verstandhouding is toch goed en dit soort tijden kan je juist gebruiken om afscheid te nemen maar ook gewoon om de praktische zaken goed te regelen zonder dat anderen zich er allemaal maar mee gaan bemoeien.
Hey emmamick, Jeetje, toch wel een verhaal weer, krijg wel eventjes kippenvel en een traantje in mijn ogen bij je verhaal. Ontzettend kl*te dat het gewoon niet gaat lukken tussen jullie, zeker omdat de kleine meid ermee gemoeid is... Dat even terzijde. Ik vind het heel knap en sterk van je dat je hebt doorgezet. Je gevoel nu bevestigt ook dat je het bij het juiste eind had. Wat fijn dat jullie alles rondom je kleine meid goed kunnen regelen, dat is zo belangrijk! Idd, zoals Debby al zegt: Australië is een goede plek om alles te bespreken, op een rijtje te zetten en afscheid te nemen van elkaar en van je leven zoals je dat gehoopt had. Daarna weer opnieuw opbouwen. Dat zal zeker niet makkelijk zijn, maar onthou dat er mensen achter je staan EDIT: hoe reageerden je ouders op dit bericht?
Dankjewel Lynn! @Mamamarije mijn ouders waren niet heel erg verrast. Ze merkten de laatste tijd aan mij dat er iets was en dat ik niet helemaal gelukkig oogde. Ook merkte ze dat ik steeds vaker frustraties uitte mbt mijn vriend. Ze staan natuurlijk helemaal voor me klaar en zullen alles doen wat ze kunnen om het process enigzins goed te laten verlopen (helpen mee met het zoeken van een woning, aanvragen van toeslagen etc. etc. vinden van een psz/kdv, en ik ga waarschijnlijk eerst bij hen wonen tot ik zelf een woning heb. We zijn nu helemaal klaar voor de reis, spannend! Het gaat zeker een mooie reis worden, daar heb ik vertrouwen in. Er is geen sprake van wrok of nare gevoelens tussen ons, dat geeft me wel een heel fijn gevoel
Wat fijn dat je ouders voor je klaar staan! Zo hoort het ook natuurlijk, maar het is wel een prettig idee. Veel plezier in Australië! Hopelijk kunnen jullie daar lekker genieten en praten met elkaar en over jullie dochter.
@ Emmamick: Ik herken in je verhaal heel veel van mijn ervaringen met mijn ex-man. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen.Veel plezier in Australie!