Dilemma, duowagen of bij oude houden??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Esmaralda, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik zit met een dilemma. Ik heb nu een maxi cosi mura 4, van mijn zoon. Daar zit hij prima in, alleen in oktober krijgt hij er een broertje of zusje bij.
    Ik zit nu zoo in dubio of ik een duowagen moet kopen of niet?

Mijn zoon is dan 22 maanden. Hij kan nu al goed lopen en loopt regelmatig met ons mee. Alleen ik weet niet of het te jong is om hem voortaan altijd te laten lopen.

Ik heb een heupafwijking waardoor ik mijn zoon wel heb gedragen in een mai tai of draagdoek, maar nu zou ik dat niet meer redden. Mijn man draagt hem dus meer. De baby kan ik misschien wel dragen, alleen met grote stukken niet. Ik krijg ook nu weer een keizersnede.

Wat zouden jullie doen? Ik ben de hele week alleen met mijn 2 kindjes straks.
    Ik zag de bugaboo donkey, en die vind ik echt geweldig! Alleen ik ben bang dat de bak te klein is straks voor de baby, omdat mijn zoon ook geen kleintje was. En ik ben bang dat ik straks de wagen niet gebruik omdat mijn zoontje toch blijkt te lopen.
    Of zal ik een buggyboard aanschaffen voor mijn zoontje aan de maxi cosi mura?
    Stoeltjes voor op de wagenbak kan ik niet echt vinden.

Alvast bedankt!

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb ook zo in dubio gezeten! We hebben een hele mooie maxi cosi mura 3, erg nieuw nog! En als de derde komt is de tweede 15 maanden, dus loopt nog niet zelf.

Ik heb een goedkoopje van mp af geplukt, kijk wel hoe het bevalt. Als ik jou was zou ik de mura houden omdat je zoontje toch al wat ouder is, een goedkope duo van mp afhalen en als je hem niet meer gebruikt er weer op zetten! Dan kan je de Mura weer gebruiken.

3. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    je kan het altijd nog even aan kijken. Een wagen is vrij snel bij gekocht. Het hang denk ik ook af, hoeveel je loopt? Loopt je zoon nu altijd het hele stuk mee? en hoe gaat dat? Succes met de beslissing!

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Onze zoon is straks 17 maanden, maar loopt al best goed. Echter voor langere stukken of een dagje weg hebben we nog wel een wagen voor hem nodig. Wij hebben een duowagen van mp gekocht en houden de enkele wagen ernaast. Gaan we dan een keertje bv naar de kinderboerderij (zijn daar meestal 1-1,5 uur) dan nemen we de enkele wagen mee, maar gaan we bv naar de dierentuin dan gaat de duowagen mee. Ook wanneer ik alleen met de kids op stap ga verwacht ik de duowagen te gebruiken. De beentjes van onze zoon doen het namelijk heel goed, maar de oortjes nog iets minder. En om elke keer achter hem aan te gaan wanneer hij niet luistert terwijl ik ook nog een kinderwagen moet duwen lijkt me niet zo handig.

5. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Ook ik vind het lastig wat ik moet doen. Ons meisje is 25 mnd als de kleine komt. Ze kan goed lopen, maar doet er wel lang over omdat ze alles wil bekijken enz.
    Nu hebben we alvast een plankje gekocht, hier wil ze niet op.Lijkt wel of ze het eng vindt. hmmm

iemand tips hiervoor, ja en anders wordt het toch een duowagen ergens vandaan halen.

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Nou ik zelf loop niet heel veel, door mijn heupafwijking. Maar ga af en toe wel even naar de stad, boodschapje doen etc.
    Mijn zoontje loopt nu ongeveer een maandje en loopt best goed. Hij is wel snel moe, maarja hij is nu pas 15 maanden. Mijn man tilt hem dan of zet hem op zijn rug in de mei tai. Dat red ik zelf echt niet. Als ik zelf met mijn zoontje naar de supermarkt ga zit hij in de wagen om bovengenoemde reden.

Als we met zijn alle weggaan heb ik wel een buggy voor mijn zoon, zodat we beiden met een kind kunnen lopen.

Hmmm ik weet het nog steeds niet. Ik twijfel nog even verder haha

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter was net geen 2 toen haar broertje werd geboren.
    Giga getwijfeld wel of geen duo wagen, uiteindelijk niet gedaan. Als we hem nodig hebben, dan kan hij altijd nog aangeschaft worden.

Eerst een plankje achter de wagen gebruikt (heb de wagen van mijn schoonzus in bruik leen, en daar zat een plankje bij). Wat een drama, ze wilden er absoluut niet opstaan.
    Daarna een kid-sit aangeschaft, en dit gaat super goed!! Stel dat dit ook niet was gelukt, dan hadden we alsnog naar een duowagen gekeken.

8. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    mijn oudste is al 3 geweest en ik gebruik de duo nog steeds.
    als ze zelf wil lopen loopt ze zelf is ze moe kan ze gaan zitten.
    zou nog echt niet zonder duo willen.
    ik heb een plankje geprobeerd maar daar heeft mijn dametje het geduld niet voor dus met als gevolg als ze niet luisterd mij alle kanten op vliegt. als ik de duo mee heb kan ik haar tenminste nog vast zetten. de kinderwagen/wandelwagen heb ik wel gewoon gehouden en gebruikte ik als ik alleen met de jongste was. of als we bijv met elkaar weg gingen en dan de jongste in de kinderwagen en de oudste in de buggy.

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier een soortgelijke situatie, dochter is straks 20 maanden, na veel lezen is het me wel duidelijk dat een duowagen voor de meeste echt wel heel erg handig is. Eerst wilde we onze Stokke verkopen en een goede duowagen kopen. Maar ik ben eigenlijk heel blij met mijn Stokke en idd straks loopt de eerste goed, gaat het prima met de baby in de draagzak etc. Nu dus maar besloten om te proberen een goedkope duo op marktplaats of zo te zoeken. Ik denk dat ik hem niet heel erg vaak ga gebruiken, maar dat hij in bepaalde situaties toch wel heel erg handig.

10. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

mijn zoon is straks ook ongeveer 21/22 maanden en ik heb naast een buggy met de marsupi draagzak ook de phil en teds aangeschaft. Je kan van deze wagen heel makkelijk een duowagen maken door een zitje erop of later erachter te klikken. Als mijn zoon straks ouder is dan is de wagen niet weggegooid geld omdat het ook gewoon een enkele wagen is. Ik ben heel tevreden, zelfs voor een driewieler. En heb een opel corsa en hij past gewoon in de achterbak...ook niet geheel onbelangrijk ;)

Succes met je keuze

11. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij hebben toch de donkey aangeschaft, ik doe veel boodschappen lopend en als hij niet wil lopen of hij is vervelend zet ik hem er zo in, naast de baby :D lijkt mij ideaal. de bak is evengroot als bij een gewone bugaboo alleen in het midden isie aan beide kanten iets ingeknipt, hij is niet meer ovaal zeg maar. Maar nog breed en lang genoeg!
    Ook als we met zn tweeen gaan wandelen gewoon makkelijk want je hebt niet allebei een wagen en 1 van de 2 kan gewoon even een winkel in om iets te bekijken oid ook als ons zoontje zelf wil lopen, dan loopt papa niet voor niks met een lege buggy, al met al vonden wij het een goede afweging en gebruiken we hem nu al 3 maanden al mono wagen, krijg ook veel commentaar van mensen dat die boodschappen mand zo makkelijk is (dat hadden ze vroeger niet enzo :) ) en straks gebruik ik hem dus in duo en als ons zoontje echt niet meer wil dan gebruik hem weer als mono. maar je hebt dus nooit 2 wagens in de gang staan en dat vind ik weer een voordeel. je kan wel de gewone houden en een goedkope duo kopen, maar bij ons past dat niet in de hal en je hebt al zoveel spullen, dus vandaar.

Ik zou het in ieder geval aanraden en wij hadden een gewone bugaboo en daar hebben we uiteindelijk 200 euro verlies op geleden (maar wel verkocht zonder maxi cosi die we er toen gratis bijkregen), dus ze zijn echt goed te verkopen, zeker nog over een paar jaar.

12. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Hey meiden,

Ik had hetzelfde probleem. Mijn oudste was 20 maanden toen mijn jongste geboren werd, ook midden in de wintertijd vandaar dat ik me niet met een of ander plankje achter de wagen zag lopen.

Heb het opgelost door een phil en teds vibe te kopen van marktplaats en mijn eigen easywalker te verkopen. Qua leeftijd waren ze even oud en qua prijs heb ik er volgens mij 50 euro op bij moeten leggen. De phil en teds direct voor alleen mijn dochter in gebruik genomen, nu voor hun 2-en en over een paar maanden als mn oudste niet meer erin wil zitten en de stukken goed kan lopen (en luistert...) dan weer voor alleen mijn jongste. En het fijne aan de Phil en Teds is dat dat KAN! Hij ziet er uit alsof het een wagen is voor 1 kindje, is vaak lichter en compacter als de normale kinderwagens (dat was in ieder geval bij ons het geval). Heb alleen wel een nestje van 70 cm erbij gekocht en moet zeggen... de jongste is nu 5 maanden en ik ben blij als ze er over een maand uitkan want hij wordt nu wel erg krap. De meeste nestjes zijn nl maar 60 cm dus dan had ik nu een probleem gehad want de jongste zit nog niet rechtop en kan dus nog niet in de grote wagen zeg maar.

Maar als ik jullie een advies mag geven... Phil en Teds... DOEN!

13. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nou we zijn eruit. We gaan een bugaboo donkey aanschaffen!
    Meiden heel erg bedankt voor jullie meningen en adviezen!

14. fafje

fafje Niet meer actief

donkey vond ik ook geweldig eruit zien, maar vind de bakken echt te klein...ook voor de oudste dan zegmaar..Had de bugaboo cameloen, en vond hem daar al krapper in zitten, die bakken van de donekr zijn zo smal.....dus ben voor de phil and teds vibe gegaan...heb ook een drager en doek en nog ene buggy...dus voor de korte boodschapjes kan het zo..

maar ben vaak alleen..en mijn zoontje is een wegloper...kan heel goed lopen...maar nooit de goede richting, ik oefen heel veel.maar tis ehct niet te doen, al helemaal niet in winkels...ik wil ehct geen stress tijdens boodschappen enz..dus voor mezelf makkelijk gemaakt...

Ik vind het een super wagen en ben er erg blij mee, gewoon via mp mn oude verjkocht en de ander gekocht, heeft me maar 60 euro gekost om aan te schaffen..

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nou de bakken zijn nog best groot hoor! We hebben op de 9 maandenbeurs de bak van de maxi cosi mura ernaast gehouden en die bak is korter dan die van de donkey. Hij is idd smaller, maar dat maakt niet veel uit, juist lekker knus.

We twijfelde idd tussen de donkey en phil and teds vibe, maar mij lijkt de donkey makkelijker en vind hem er mooier uit zien :)

Deel Deze Pagina