Dilemma eerste Koophuis: Slaapkamers versus Tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door PieterKonijn, 30 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb er idd ook expres niet op gereageerd omdat chantal dat ook niet deed.
    Maar dacht hetzelfde.

2. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Wielrenster zit ook onder een andere nick op Viva, die ze elke maand verandert maar iedereen herkent haar toch direct weer door haar ''opvallende'' persoonlijkheid. Lekker laten lullen.

PieterKonijn en tuc vinden dit leuk.
  3. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ah gezellig zo’n trol

4. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Wauw... wat een zieke, respectloze , egoïstische en bizarre opmerking. Hoe kan je zoiets zeggen. Echt ziekelijk dit. Dat je dit durft te zeggen.

5. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ah trol, shit. moet ik ook niet intrappen. Maar dan nog. Zo een opmerking, zelfs als trol?

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  6. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Nou inderdaad, wagelijk gewoon.. of misschien gewoon heeeel dom:|

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Eerlijk gezegd wist ik even niet wat ik daar op moest reageren.
    Misschien maar goed dat ze er niks van begrijpt.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Ik wil het niet per se voor haar opnemen, maar waarschijnlijk heeft ze niet door wat voor een pijnlijke opmerking ze gemaakt heeft.

Ik ga nog steeds uit van een ietwat naïeve, nog-geen-moeder en zondagskind-vrouw.

CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat denk ik ook.

Ik dacht ik schenk er maar geen aandacht aan, zo'n opmerking is voor jou al erg genoeg.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat hopen we dan maar

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    @PieterKonijn
    Hoe is het met de jacht naar huizen? Gaan jullie op zoek naar iets zoals optie2?

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    Dit denk ik ook. Ik snap haar denkwijze in sommige dingen wel. Vanuit haar perspectief. Double income no kids. Lekker verdienen, vakanties, uit eten, genoeg geld om te kunnen sparen etc. Pre kinderen had ik ook weleens dit kunnen zeggen, als ook full time werkende in mannen wereld, met prima salaris. Alles op een rijtje.

Alleen komt ze er nu achter dat niet iedereen 5x modaal verdient, of ouders hebben die even bijspringen met een kruiwagen vol centen.

En dat je niet zomaar kunt zeggen dat je niet stopt met werken en zorg inkoopt. Als het om je kind gaat zul je dat namelijk allemaal zo opgeven, met liefde, dan maakt het niet uit. Alleen weet je dit soms nog niet als kinderloze.

PieterKonijn en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik begon door die opmerking al aan mezelf te twijfelen of ik jouw situatie misschien verkeerd begrepen had. Ik had je handtekening nog niet gezien. Ik hoop maar dat ze ‘gewoon’ niet goed gelezen heeft.

On topic: ik zou gaan voor een huis met tuin. Wij zijn net verhuisd en zijn de tuin nog aan het verbouwen, maar als dat klaar is komt er een speeltoestel en waarschijnlijk ook een trampoline. Heerlijk om dan de kinderen gewoon achter het huis te kunnen laten spelen. Er zit hier een speeltuin in de straat, maar die vind ik meer voor grote kinderen. Zo is er wel een schommel (zo’n schommelbak) en ook een glijbaan, maar die glijbaan is zonder trap. Je moet erop komen door of via de touwen te klimmen of via een klimrek. En dat kunnen mijn kinderen nog niet, waardoor ik ze erop moet tillen. En dat kan ik op het moment niet goed.

Succes met je keuze.

Wij hebben trouwens een 2 kapper gekocht voor minder dan 250.000 uur, 295 m2. Nu wonen wij in een klein dorpje waar de huizen niet zo duur zijn. Mijn man werkt fulltime, ik werk 12 uur per week in de thuiszorg. We hebben nog niet onze maximale hypotheek, maar wel bijna. Kunnen dat trouwens prima betalen van alleen mijn man zijn loon.

PieterKonijn vindt dit leuk.
  14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.061
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Dikke knuffel!

15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Die opmerking ging alle perken te buiten, ik heb het idee dat ze gewoon expres zit te provoceren. :confused:

16. tuc

tuc Niet meer actief

En toch hè? Ik snap best als je altijd met geld genoeg geleefd hebt, als kind en als volwassene ook weer dat je je misschien niet zo goed voor kan stellen hoe het is als je elk dubbeltje om moet draaien.
    Maar de opmerkingen die hier voorbij kwamen vind ik wel zo naïef, dan heb je toch echt een enorme plaat voor je kop?

Shay25, PieterKonijn en mamameer vinden dit leuk.
  17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Maar ja als papa en mama ook goed in de slappe was zitten ben je volgens mij redelijk naïef daarin.
    Ik zat het ook al met open mond en verbazing te lezen.

Ja wij hebben het financieel ook makkelijk maar werken en studeren daar ook voor. Maar idd je moet wel ruimte laten voor als je idd minder moet gaan werken etc. Gelukkig hier in de crisis gekocht dus nu een hypotheek die we makkelijk kunnen hebben en die we zelfs meer dan 2 keer zo hoog zouden kunnen hebben. Maar dat wil je gewoon niet dom en naïef om te denken dat altijd alles goed zal gaan etc.

@ts hebben jullie al wat verder gekeken.
    Want vraag me af waar jullie aan het kijken zijn welk deel van nl. Ik zou wel wat geduld hebben nu eerlijk gezegd rustig kijken en misschien evt een klushuis? Je hebt nog geen kinderen dus dat zou makkelijk moeten kunnen. Want voor beide zou ik dus niet kiezen als je de toekomstideeen beschrijft.

18. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dikke knuffel!

Ook ik denk dat ze niet goed gelezen heeft.
    Ik kan niet geloven dat ze wel goed gelezen heeft en dan zoiets denkt, laat staan typt(misschien naïef).

19. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Knuffel voor jou!

20. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    knuffel. misschien had ik inderdaad ook beter niet kunnen reageren.

Deel Deze Pagina