Dilemma eerste Koophuis: Slaapkamers versus Tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door PieterKonijn, 30 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Hoe zie jij dat voor je dan?
    Stel, je had net als ons een kind wat maanden in het ziekenhuis lag, in kritieke toestand..
    Zou jij dan iemand inhuren om bij je kind te zitten? Haar/zijn handje vast te houden bij alle nare onderzoeken..
    En als je dan even aan het werk was, en het ging weer mis met je kind, een ander naar het ziekenhuis sturen?

Ik mag toch hopen dat als jij ooit kinderen krijgt, je je kind boven je carrière zet. Boven geld.. Boven alles wat er is.

En ja het was bij ons tijdelijk.
    En weet je.. Ik zou het zo nog een keer doen.
    En als het kon had ik het de rest van haar leven gedaan.. waar we dan ook moesten wonen.

Ik had een hele flexibele werkgever, maar ook dat houd een keer op.
    Dat is niet vol te houden. Voor hem niet maar voor ons was dat ook niet te doen.
    Onze dochter kon letterlijk elk moment overlijden.
    Dan wil je toch 24/7 daarbij zijn?
    Mijn topic staat hier ergens op zp nog, lees hem gerust eens door.
    Dan weet je wat ook de realiteit kan zijn.

Moluks78, Youtan, Celika en 17 anderen vinden dit leuk.
  2. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Amen!

Off-topic; ik zou je topic niet eens op hoeven te zoeken. Het staat mij nog haarscherp bij. Alweer 6 jaar geleden..(inmiddels een andere Nick) Net na de geboorte van mijn dochter.. Kan er nog tranen van krijgen als ik je post lees. Echt, wat een verdriet. Niks erger dan dat..
    Zorg inkopen.. pfffft..
    Maar goed, ik verwacht dat wielrenster jouw verhaal niet goed in beeld heeft gehad met deze opmerking, tenminste dat mag ik toch echt hopen.. Echt een hele dikke knuffel voor jou!!

PieterKonijn vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Lief bedankt :)
    Ja over een paar dagen is het alweer 6 jaar geleden.
    14 mei.. als de dag van gister.
    Ons lieve meisje ♡

Het is ook wel logisch dat mensen er niks vanaf weten he, ik neem het haar ook niet kwalijk.
    Ze mag blij zijn dat ze nooit hiermee in aanraking is geweest :)

Maar er zijn meerdere op het forum met zorgenkindjes of die dat gehad hebben.
    Een ziek kind doe je niet "even" maar vaak voor lange tijd.
    Of een kind met gedragsproblemen, autisme e.d.

bababoe, Rozemarijn33 en PieterKonijn vinden dit leuk.
  5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Hoewel ik ook een redelijk felle reactie heb gegeven op de posts van wielrenster en ik een aantal van haar opmerkingen ook heel onsympathiek vond, moet ik wel zeggen dat ik oprecht niet denk dat zij de opmerking richting MamaChantal zo heeft bedoeld als het misschien leek. Ik lees de ondertekeningen eigenlijk ook zelden en moest n.a.v. de reacties hier ook even kijken waar we het over hadden (vreselijk overigens), en ik denk dat wielrenster gewoon niet door heeft gehad wat er is gebeurd. Had dan wel weer vriendelijk geweest van haar om daar even op terug te komen, maar goed.

6. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Jeetje dames, wat is dit topic ineens geëscaleerd! Ik was (hoe toepasselijk) heel druk bezig met onze huizenzoektocht deze week, dus het was even langs me heen gegaan dat er hier zoveel reacties waren binnengestroomd na mijn laatste post.

Allereerst @MamaChantal een dikke knuffel voor jou! Ik vind het écht niet kunnen wat wielrenster tegen je heeft gezegd, wat een onmenselijke opmerking van haar. Ik schrik hiervan. Ik vermoed dat ze een trol is, dus laten we haar hierna vooral gewoon negeren - tenzij ze haar excuses nog wil aanbieden aan MamaChantal, of écht even niet goed heeft gelezen...

Ja, laten we weer even on-topic gaan. ;)

We gaan vandaag bieden op Optie 2! Dus de kleine eengezinswoning met de tuin en 2 slaapkamers. In verband met de drukte gaan we wel flink overbieden, maar dat is in deze tijd en regio een bekend fenomeen. Gelukkig kunnen we dit opvangen dankzij hulp van familie.

We hebben ons deze week goed verdiept in die buurt, en die is toch wel heel leuk, groen en kindvriendelijk. De benedenverdieping is echt perfect, boven zijn de 2 slaapkamers oké, maar daar kan nog wel wat met ruimte worden gespeeld (dakkapel, of mogelijk zelfs een nokverhoging op de vliering - eventueel een andere indeling creëren en zo 3 kleinere kamers realiseren).
    Puntje is wel dat er op de bovenverdieping geen badkamer is... Mijn vriend is ook zonder badkamer op de bovenverdieping opgegroeid en zegt dat dat echt wel prima is. En anders kunnen we misschien overwegen om later alsnog een badkamer op de bovenverdieping aan te leggen.

Het wordt heel spannend de komende dagen, er is erg veel concurrentie... Als dit topic een beetje on-topic blijft zal ik nog een update posten zodra we meer weten!

Celika, CoffeeJunkie, chrystel73 en 14 anderen vinden dit leuk.
  7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wat spannend @PieterKonijn. Succes, ik zal duimen voor jullie.

8. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Spannend, hopelijk lukt het!
    En ach, de badkamer beneden is ook geen ramp!

9. tuc

tuc Niet meer actief

De badkamer beneden zou ik ook geen enkel punt vinden.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Wij hadden vroegah ook de badkamer beneden. Als kind vond ik dat absoluut geen probleem.

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat leuk dat jullie serieus voor optie 2 gaan!

Het klinkt alsof er nog genoeg naar wens te maken valt op de boven verdieping, fijn.
    Een badkamer beneden zou niet mijn voorkeur hebben, maar ik denk dat het best zijn voordelen heeft.

Veel succes met het bieden, hopelijk is dit straks jullie huis .

12. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Fijn dat jullie eruit zijn. Een badkamer op de benedenverdieping is idd echt geen ramp. Omdat we het zo gewend zijn dat ie boven zit, lijkt het gevoelsmatig heel raar als ie daar dan niet zit.

IkbenTess en PieterKonijn vinden dit leuk.
  13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben zelf de badkamer ook beneden en je went er heel snel aan. Ach zolang er in ieder geval maar een badkamer inzit, dat is het belangrijkste. Ik was ook voor optie 2 gegaan. Wij hebben ook voldoende kamers, maar mijn kinderen slapen ook samen op 1 kamer. Leuke, groene buurt met veel speelmogelijkheden, lekkere tuin en fijne woonkamer is in mijn ogen veel belangrijker.

14. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Badkamer beneden zie ik ook niet als ramp. Wat misschien sneller te realiseren is, is een klein wastafeltje boven op slaapkamer.

(ik heb er zelfs vroeger een op mijn slaapkamer gehad) wel handig met tandenpoetsen, make uppen enz.

15. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Dat had ons vorige huis ook ja. Handige oplossing

PieterKonijn en jolien 1986 vinden dit leuk.
  16. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.813
    2.502
    113
    Vrouw
    Ideaal met kinderen een badkamer beneden, je gooit ze vanuit een tuin met zand of modder zo hup de badkamer is ipv je hele huis door hihihi

succes!!

PieterKonijn, Rozemarijn33 en CoffeeJunkie vinden dit leuk.
  17. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Spannend!!

En badkamer beneden hadden wij in ons vorige huis ook, vond het eigenlijk wel praktisch haha.

18. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Yeah right, heel realistisch :rolleyes:
    Opvang is altijd te realiseren, helemaal waar. Maar mijn kind met ass liep helemaal vast toen er voor het eerst een buurtgenootje aanbelde of hij buiten kwam spelen. Zoon wist niet hoe te reageren en wat werd verwacht. Ik heb hem dat geleerd, oke prima.
    Twee weken later bellen drie kinderen voor hem aan. Zoon liep weer vast, want ik had hem geleerd wat te doen met 1 aanbeller, dit waren er drie! Andere situatie, opnieuw geleerd.

En dat is 1 voorbeeld, kan er nog 3 miljoen geven als je wilt? Dit moet je echt als ouders aanleren. Hij is trouwens ook hoogbegaafd weten we sinds een jaar,dus ligt niet aan intelligentie. Ik heb mijn wo functie eraan gegeven omdat hij volledig vastliep, denk je nou echt dat je dat doet als een gastouder/au pair oid een oplossing zou zijn???? Ik heb geen oppas nodig maar een assistent. Kom handen tekort.
    Tuurlijk is de kans op een gezond kind groter. Maar denken dat alles te plannen en op te lossen is zoals jij wilt is naïef. En eerlijk gezegd was ik dat ook voor ik kinderen kreeg.

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  19. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    En het heeft btw niets met vrouwencultuur of ratio te maken. Ik werkte bij een onderzoeksbureau. Niet rationeler dan dat :D

20. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Goed punt, nu wil ik ook een badkamer beneden :roflmao:

Deel Deze Pagina