Ik lees je verhaal nu pas Duckie. Allereerst ontzettend gefeliciteerd met je nieuwe baan zeg! Ik zou bij je huidige werkgever wel aankondigen dat je per 1/3 met ontslag gaan. Een kennis van mij heeft dat ook eens gedaan, zij ging dan verhuizen, maar kwam gewoon na haar verlof niet meer terug. Verder idd wel wachten met die aankondiging totdat je het nieuwe contract hebt ondertekend. Maar volgens mij gaat het allemaal wel loslopen hoor! Ik ben blij om dit soort dingen te lezen er is iig nog hoop voor solliciterende zwangeren. Ik ben daar zelf 1 van. Ik wil een soortgelijke functie, maar dan hier in de buurt. Heb vorige week gesolliciteerd naar een vacature die echt zo perfect is. Wel iets minder uren maar verder alles wat ik nu ook doe alleen zooooo veeeeel dichterbij. Ik hoop dat degene met wie ik een gesprek heb (als ik word uitgenodigd natuurlijk) net zo zijn. 8 september sluit de vacature dus ik ben benieuwd.
Dank je wel nog voor jullie reacties! Het voelde niet goed om te wachten met mijn mededeling tot in mijn zwangerschapsverlof en dat was praktisch ook niet echt haalbaar, dus ik heb het wel al aangekondigd bij mijn werkgever, maar wel aangegeven dat ik pas wegga per einde datum zwangerschapsverlof. Mijn afdelingshoofd vond het jammer dat ik wegging maar kon het wel begrijpen. Hij heeft me gevraagd om te berekenen wanneer mijn laatste dag zou zijn (ivm vrije dagen) en dan zou hij er na overleg met HRM nog op terug komen. Ik heb niks meer gehoord, maar zo langzamerhand wil ik het collega's ook wel eens kenbaar gaan maken. Hij had me namelijk gevraagd om het nog even stil te houden. Morgen maar weer eens aankaarten. Ik ben blij met mijn besluit om het nu al te vertellen, het is gewoon anders niet lekker werken. Bovendien kan ik nu mijn vrije dagen gewoon nog opmaken en dus wat eerder met verlof. @Senseemillia: Wat spannend! Ik hoop dat het je gaat lukken. Op zich ben jij al wat verder in je zwangerschap, dus dan zou je ook wat eerder kunnen beginnen misschien. Rot is dat he, dat je net die ideale baan voorbij ziet komen op het moment dat je met een dikke buik rondloopt. Voor ik wist dat ik aangenomen was had ik ook steeds het gevoel van, waarom niet een paar maanden later of eerder. Maar goed, ik vind het hartstikke tof dat ze me nu toch hebben aangenomen. Ik ga voor jou duimen, dat het je ook mee zal zitten. Laat je nog even weten hoe het afloopt? Kukelesaantje: moeilijke situatie voor je. Ik hoop dat je werkgever wawt verder kan kijken en tzt je contract zal verlengen. Het komende jaar zit je in ieder geval onder de pannen, want je bent tegen de tijd dat je het gaat vertellen in ieder geval je proeftijd al door. Succes ermee.