Wat vervelend voor je. Ik vind wel dat ze jouw keuze van afstand moeten respecteren. Wat ik nog wel wil zeggen is dat het gewone influenzavirus ( de griep ) gevaarlijker is voor jonge gezonde kinderen dan corona. Daar hebben we ook nooit heel moeilijk over gedaan. Misschien geeft dat je al wat lucht voor straks als de baby er is. Je bent zelf gevaccineerd dus als het goed is zal je, als je het krijgt, minder ziek worden van corona. Ik zou er zelf niet zo'n probleem van maken. Zelf ben ik nooit angstig geweest voor corona en ben ook niet gevaccineerd omdat ik zwanger ben. Sommige in mijn familie hebben zich wel en niet laten vaccineren. We hebben er gelukkig nooit moeilijk over gedaan en zoeken als familie vooral naar de onderwerpen waar we wel op een lijn liggen. Dat sterkt de verbinding.
Iemand zei hier dat het lief is van je man en ik denk dat hij dat vast ook zo meent, maar eerlijk gezegd krijg ik de kriebels van je man. Hij bepaalt, zo komt het over. Streng kijken, ja dat doet C naar de kinderen als ze iets stouts doen, maar hij hoeft dat bij mij niet te proberen. Dan zou hij me het gevoel geven dat hij boven me staat of zo, hoe lief ook bedoeld. En de manier waarop hij je ‘ergens op wijst’ zou me ook niet aanstaan. Jullie zijn beiden gevaccineerd en houden jullie beiden aan de maatregelen en regels. Jij bent een volwassen vrouw en wil je familie graag zien want je houdt van ze. En ik snap dat heel goed want de eerste die mij bij mijn moeder en zusje vandaan houdt, kan vertrekken. Zit je er eigenlijk niet nog het meeste mee dat je tussen twee vuren in staat? Kijk, ik hou niet van mensen die de regels mbt het virus aan laars lappen en Corona grote onzin vinden. Of met argumenten komen die echt nergens op gebaseerd zijn. Of hun eigen waarheid kweken uit stukken die ergens zijn gepubliceerd en die zo weten te draaien dat hun stelling in eigen voordeel uitpakt, maar als ik jou was en ik zou in jouw situatie een baby’tje hebben, dan ben je knap als je dat kindje uit handen van m’n moeder en zusje kan houden.
Lastige situatie. Ik denk dat je op twee plekken afspraken moet maken: - Met je familie, dat ze bij julle ècht op die 1,5 meter moeten letten. Ook al vinden ze het zelf niet nodig of niet belangrijk: jullie vinden dat wel en dat zou reden genoeg moeten zijn om jullie wens te respecteren. -Met je man, welke dingen kunnen jullie accepteren en welke niet? Daarbij zullen jullie beide concessies moeten doen. Een lijn waarbij jullie allebei iets geven en nemen. En waar jullie je daarna ook zonder 'gedoe' aan houden. Bijvoorbeeld: als je met een grotere groep afspreekt, dan alleen buiten. En binnen bijvoorbeeld met maximaal 1 ander huishouden tegelijk. Dat betekent voor jou man een concessie omdat hij eigenlijk ook buiten niet met een groep wil afspreken. En voor jou een concessie omdat je dus tegen feestjes binnen wel nee moet gaan zetten. En nu noem ik maar een voorbeeld hè. Ik zit niet bij jullie in een relatie, dus ik beslis niet mee. Maar zoiets bedoel ik dus: hij geeft op het ene punt een beetje toe en jij op het andere.
Gaat dit ook zo bij andere dingen? Ik vind eigenlijk dat je wel heel erg gericht bent op wat je man vindt. Corona is een risico klopt. Maar het leven is een risico en jij neemt andere risico's dan je man. Dat is nu eenmaal zo. Op het moment dat je samen leeft dan zijn de risico's van de ander ook jouw risico's dat is nu eenmaal zo. Hoe gaat je man om met alle andere dingen omtrent de zwangerschap, wijst hij jou dan ook de hele tijd op de risico's? Ik krijg eerlijk gezegd net als iertje een beetje de kriebels van je man.
Misschien een domme vraag hoor, maar je bent volledig gevaccineerd? Waarom ben je dan zo extreem bang corona te krijgen? Waar doelt dar vacin dan voor?
Eerlijk gezegd vind ik het met name zorgelijk hoe jouw man alles lijkt te bepalen. Hij lijkt overigens te handelen uit angst, het lijkt me in eerste instantie dan ook meer zijn probleem dan de jouwe. Ik zou hier over in gesprek gaan met familie. Je kunt ook een losse afspraak plannen, met minder mensen ipv hele familie bij elkaar?
Ben je tijdens je zwangerschap gevaccineerd? Want van heeft de baby vanaf de geboorte al antistoffen, zo niet dan zou ik borstvoeding geven als ik jou was, dan krijgt de baby ook antistoffen. Zoals al eerder gezegd is griep voor baby's gevaarlijker dan corona, maar dan nog kan ik mij voorstellen dat je je zorgen maakt en besmetting wilt voorkomen. Waarom vraag je niet aan je familie of ze afstand willen houden? Gewoon uitleggen dat je wat angstig bent. Zelf ben ik net als jouw familie, maar als iemand mij bewust vraagt om afstand te houden dan doe ik dat graag hoor. Je familie zal het heus wel begrijpen en helemaal nu je zwanger bent. Wat betreft je man, ik wil mij nergens mee bemoeien, maar ik vind jullie relatie wat ongelijkwaardig over komen. Wie weet zit ik fout hoor. Maar hij mag jouw mening ook accepteren.
Ik ken nu meerdere mensen, ook mijn vriend nu, die volledig gevaccineerd zijn en toch corona hebben gekregen. Dus dat zij niet gevaccineerd zijn maakt niet veel verschil. De variant van nu is zo veel meer besmettelijk. Maar jullie zijn wel gevaccineerd dus je zult het hooguit als een griepje ervaren als je het krijgt. Of is het zo dat je door jouw ziekte eerder op de ic beland? Want als dat zo is zou ik toch voor je veiligheid kiezen en niet gaan.