Bijna 3 jaar en nog niet alle kiezen zijn door (mond te klein?)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MinnieJ, Apr 2, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Mijn kleinste moet nog 4 kiezen krijgen en het ziet er nu al best krap uit, herkent iemand dit? Bij mijn andere 2 kinderen waren we klaar met al die kiezen toen ze rond de 2 jaar waren. Ik denk opeens misschien duurt het zo lang omdat zijn mondje vrij klein is en tanden nu al een beetje over elkaar heen gaan omdat het zo krap is.

Ik zal het ook navragen bij de tandarts, toen hij 2.5 was zijn we geweest maar hij wou z'n mondje niet open doen.

Herkent iemand dit?

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Hier heeft zoon zijn kiezen met 3 jaar en 4 maanden pas gekregen. Hij kreeg met 10 maanden zijn eerste tanden. Allemaal relatief laat.

Ik zou de tandarts eens laten kijken:)

3. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,344
    10,309
    113
    Ik zou ook de tandarts laten kijken. De een is heel vroeg (met 2.5 maand al eerste tand ) en de ander is laat.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,935
    3,945
    113
    Ik begreep de laatste keer bij de tandarts dat het melkgebit bij 2,5-3 jaar gemiddeld compleet is. Hij noemde mijn zoontje destijds snel toen die met ruim 2,5 zijn kiezen had....
    Denk dat je andere kinderen snel waren ;)

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier pas met ruim 3 jaar compleet. Verwacht jongste ook laat want ze heeft net met 11 mnd de eerste ondertandjes en sinds een maandje 1 boven hihi

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Mijn dochter was ook laat. Eerste tandje pas met eerste verjaardag. Met 3 jaar waren we bij de tandarts en had ze nog niet alle kiezen compleet maar daar werd niks over gezegd. Kwam een half jaar later pas.

Als je je zorgen maakt nog een keer naar tandarts toe? Raad ik sowieso wel aan vanaf 2 jaar elk half jaar te proberen. Mijn dochter durfde eerst ook niet goed in de stoel, en niet mond open. Met 4 jaar moest ze helaas haar eerste gaatje al laten vullen (ze heeft 1 zachte kies zonder glazuur) en gelukkig was ze al vier keer eerder geweest waarbij ze steeds meer durfde. Ze heeft keurig meegewerkt en het vrolijk ondergaan! :eek::D

Share This Page