Dilemma, geslacht...*keuze*

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door piri piri, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    mijn man en ik willen ook niet weten wat het wordt. Op dit moment is er idd veel creme, geel en grijs te koop, maar ik denk met nieuwe collecties dat er ook wat meer kleur komt, of idd goed zoeken! Ik stort me nu op geel, oranje, groen, rood, paars en ook blauw. Het hangt er echt vanaf wat voor kleding het is, de opdruk en dessin.
    Voor het kamertje gaan we voor zachtgeel en een boom met allerlei dieren erin op de muur. Dat is voor een jongen en meisje ook leuk. Later als de kleine er is komt er toch genoeg gericht op J of M.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.237
    10.893
    113
    ik wil t wel graag weten, niet alleen voor t shoppen (met name de accessoires voor de kamer, ik wil neutrale meubels maar de gordijnen, muurdecoratie, vloerkleed etc wel aanpassen aan j/m) maar vooral omdat ik nu kind echt aanwezig begint te worden, ik hem/haar voel bewegen enzovoorts, ik heel veel behoefte krijg om hem/haar als persoontje te zien, waarbij het geslacht het eerste onderdeel van de identiteit vormt bij mijn verder nog goed verstopte schatje. We weten hoeveel gedrag een kindje al heeft in de buik in de tweede helft van de zwangerschap, reageert op de omgeving! We zijn er voor een jongensnaam nog niet uit, maar ik wil mijn kindje graag (in elk geval voor onszelf) bij naam gaan noemen. Het weten van het geslacht zal mij helpen in de geestelijke voorbereiding op zijn/haar komst.

klinkt dit erg zweverig? Nog een weekje geduld tot de echo :) en dan maar hopen dat hij/zij het laat zien!

3. Ik vind het ook erg moeilijk.. Ik zou het graag willen weten maar mijn man wil dan dat we het tegen niemand zeggen maar ik kan mijn mond moeilijk houden denk ik, zou het dan zo graag met de wereld willen delen!

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wij willen het ook graag weten. Met 15 weken en drie dagen zei de verloskundige dat het een meisje is. Maar hier kom ik zoveel verhalen tegen dat het zelfs na meerdere echos verkeerd gezien is....dat ik het voor mezelf op beiden houd.

We willen graag nog een pretecho laten maken deze week of volgende week, wacht op een belletje van het bureau voor een geslachtsbepaling. En dan vraag ik het bij de 20 weken echo over 3 weken ook nog es.

Onze kids komen samen te liggen, omdat onze knul al drie wordt wil ik geen baby neutrale kamer ervan maken. We gaan voor lime / aqua kleuren. Lekker fris en kan voor beide smaken!

Ben zooooooooooo benieuwd of de andere die de echos maken ook een meisje zien. Ben door de verhalen hier namelijk erg terughoudend geworden.

5. Chai

Chai Niet meer actief

Wij vonden het leuk dat we haar dan gelijk ook bij haar naam konden noemen inplaats van 'de baby'. Op die manier konden we ook al een bepaalde band op bouwen zelf met haar. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk, maar wij vonden dat gewoon leuk. En ik had het gevoel dat ik toch sowieso in mijn hoofd naar een geslacht zou trekken onbewust. En dat was ook zo want ik dacht voor ik het wist dat het een jongetje zou worden (zonder voorkeuren).
    Dat was toch wel een beetje raar geweest als er dan inneens een meisje uit floepte.
    Maar zoals ik al zei, ieder zo zijn ding. Dit waren gewoon de redenen die voor ons belangrijk waren.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik kan me je nieuwschierigheid indenken, maar als je bijvoorbeeld 3 - 5 pakjes hebt in unisex, dan kan je na de bevalling nog naar hartelust shoppen. Eventueel online, of je kijkt van te voren bij de hema/prenatal/v&d whatever wat je leuk vind en laat je moeder dat na de bevalling kopen.

7. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Hey was even denken, en piekeren, maar heb toch besloten het niet te willen weten...
    Thanx voor het delen van de meningen.

8. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik wilde het juist wel weten en mijn man ook, ik vond het heerlijk om te weten. Heb er ook geen geheim van gemaakt wat we zouden krijgen, vind dat eerlijk gezegd ook een moeilijke opgave. Ik vind het erg fijn om te weten. Ik groeide er echt naar toe dat we een zoontje zouden krijgen en noemden hem al bij naam. Die naam hebben we overigens wel geheim gehouden tot na de geboorte. Dus bij ons 2e wondertje willen we het ook graag weten, heerlijk om me te kunnen verheugen op een mooie zoon of dochter.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij hebben bij de eerste niks geweten en willen het bij deze ook niet weten... Alhoewel ik nu gruwelijk nieuwsgierig ben hahahah erger dan bij Tycho!

En kleertjes, we hebben al 2unisex pakjes gehad en er zijn nog 3 setjes van Tycho in een kleine maat die hij/zij aankan die ook unisex zijn en dan ligt het er maar net aan of het een jongen of een meisje is of we moeten gaan shoppen of niet.

En de versiering, nou toen ik vorige keer met Tycho uit het ziekenhuis bij ons huis aankwam was het wel duidelijk dat er een kleine geboren was. Schoonmama had zich lekker uitgeleefd :) Dus daar maak ik me niet druk om hihihi.

xx

10. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Als je het echt graag een verrassing wil houden voor jezelf, moet je dat zeker doen! ...en dit ook aangeven bij de echoscopiste, er zijn namelijk wel eens mensen die het er gewoon uitfloepen :0

Ben zelf wel iemand die te nieuwsgierig is en het zekr handig vond om het te weten ivm kleuren en kleren. En uiteindelijk vindt ik het de grootste verrassing eigelijk hoe mijn ventje eruit ziet eigelijk!

Wat ik wel altijd een beetje gek vind, wanneer mensen het wel zelf (willen) weten maar niet zeggen tegen anderen ...want uiteindelijk hoef je anderen mensen toch niet te verrassen? de grootste verrassing is voor jezelf en je partner lijkt me ...

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Je kan ook iets specifiek nu al voor een jongen en een meisje kopen. Daarna vul je het gewoon aan.
    1 pakje zal het kindje waarschijnlijk niet dragen, maar dan heb je wel iets dat al echt bij het geslacht aansluit. En je kan 1x dubbel shoppen, dat maakt het wel extra leuk :)

Deel Deze Pagina