Ik heb echt even advies nodig, weet het niet zo goed. Heel verhaal hoor, zou het fijn vinden als jullie het lezen en je mening geven! Ons lieve kleine mannetje is behoorlijk snel geloof ik. Meneer heeft sinds vandaag door dat hij met zijn handje aan de zeikant van de kinderwagenbak kan hangen en er dan heeeeel goed overheen kan kijken. Hij rolt ook al van buik naar rug en terug(Ha! Dat rijmt). Maar hij is nog zo klein, moet hij nu al in de kinderwagen? In het zit gedeelte?? Het is een buikslapertje en hij slaapt altijd met zijn beentjes onder zijn buik, hij valt vaak ook in slaap in de kinderwagen en past dus nog makkelijk in de bak. Als ik hem in het zitgedeelte moet doen is dit denk ik voorbij(het slapen).. Hij kan nog niet zitten, als je hem helpt met zijn balans wel. Dan heeft hij zijn ruggetje keurig recht en hij houdt zichzelf omhoog. Maar hij kan niet zelf gaan zitten en blijven zitten, dan moet je hem echt ondersteunen. Dan is het toch nog niet goed om hem in het zitgedeelte te doen? Ik vind het echt een dilemma, enerzijds ben ik bang dat hij zich ineens optrekt en eruit kukelt, anderszijds denk ik dat het wel meevalt. Heb dat ritsdekentje altijd dicht en de kap omhoog(het is koud dus zal ook voorlopig zo zijn) dan kan hij er toch niet zomaar uit vallen? Maarja, vandaag kon hij zich dus wel helemaal optrekken dat hij schuin over de rand kon kijken.. Wat zouden jullie doen?? En is het nu dan ook tijd om het bedje en de box omlaag te doen?
Het lijkt me inderdaad het meest veilig om zijn bed en de box alvast omlaag te doen, je weet maar nooit. Mijn dochter lag ook al snel in het zitgedeelte (dit kan bij mijn kinderwagen bijna helemaal in de ligstand) omdat ze niets kon zien in de kinderwagenbak en alles bij elkaar krijste als ze erin lag. Alleen was zij geen buikslaper en sliep ze er altijd prima in tijdens wandelingen. Misschien gewoon even uitproberen?
Wat voor wagen heb je? Mijn bugaboo heeft 3 standen, lig,half en zit. Door dat halve ben ik ook heel snel over gegaan, veel leuker voor hem! En hij zal in de wagen heus wel slapen hoor! Als hij binnenkort goed kan bewegen slapen ze toch heel anders, dus daar hoef je het niet voor te laten.
bedje in elk geval omlaag zetten vast. En in de wagen: twijfel inderdaad.. enerzijds denk ik: Je bent er altijd bij als je gaat wandelen maar als je boodschappen ofzo gaat doen, kijk je ook weleens een andere kant op... En ik zou ook denken: Met het dekje kán hij er toch niet uitvallen...? En het is zo lekker warm... Anderzijds snap ik dat je het risico niet wilt lopen. Geen echt advies dus - sorry. Ik neig naar: Probeer de bak nog even. Maar het moet natuurlijk wel veilig zijn.
Ik vraag mij af of het voor zijn ruggetje goed is om in de kinderwagenstoel te zitten. Het lijkt mij niet. Wel vlot al dat hij zich om kan draaien. Onze zoon ging met 5,5 maanden in de kinderwagenstoel omdat hij te groot werd voor de reiswieg en omdat hij de omgeving leuker vond Kan het CB je hierin adviseren. Ben normaal niet zo'n fan van het CB, maar nu misschien handig. En anders kan je het altijd proberen, kijken of hij goed zit. Succes ermee!
Wat voor kinderwagen heb je? Ik heb een quinny buzz en daarvan kan het zitgedeelte van de buggy ook helemaal plat. Hier kan hij meer in zien als in de bak en ligt hij toch recht. Bedje en box zou ik idd vast een stukje naar beneden zetten. Zou het even met korte stukjes eerst proberen en ook kijken of hij zich aanpast met het slapen aangezien hij een buikslaper is
HIermet vier maanden over naar het zitgedeelte maar dat kon helemaal plat. Heb ook een buikslaper en die werd boos in de wagenbak omdat hij niets zag.
Bedje en box zou ik idd vast omlaag doen, maar ik zou hem echt zo lang mogelijk proberen in de kinderwagenbak te houden. Het is beter voor hem dan in het zitje, het is veel makkelijker om hem warm te houden, zeker nu het kouder gaat worden en zoals je zelf al zegt, hij slaapt vaak nog lekker in de reiswieg. Als je het dekje erover doet en de kap omhoog houdt denk ik dat de kans klein is dat hij eruit kan vallen hoor. Wel extra goed hem in de gaten houden natuurlijk, maar dan moet het m.i. nog prima kunnen in de reiswieg.
Lastig he!? Ik denk dat ik het idd nog maar eventjes probeer zo, ik ga vanmiddag weer met hem wandelen en dan kijken of hij zich weer zo omhoog drukt of dat het misschien een eenmalige actie was.. Zal hem dan idd extra goed in de gaten houden. En ga vanavond de rest wel omlaag doen, bedje en box, want daar ben ik niet continue bij en wil echt niet dat hij eruit kukelt.. Wat gaat dat toch hard zeg!
Ik heb trouwens een maxicosi mura. Weet niet of dat zitgedeelte helemaal plat kan, zal ook vanavond eens even kijken, maar eerst vanmiddag even kijken wat hij doet in de bak.
Hier ook een maxi cosi mura en dat zitgedeelte kan ook in ligstand. En dan nog half lig/half zit en rechtop. Ik heb mijn dochter daar ook in gedaan met nog net geen vier maanden. Vond de reiswieg wat te klein voor haar worden