Hallo, Heb al een oude topic over het "alleen laten van aannemers" gevonden, maar heb toch een iets ander vraagstelling. Krijgen dinsdag in de keuken een nieuw kozijn en een achterdeur. Aannemer is er de hele dag mee bezig, zoontje is dan bij oma. Ik ben thuis. Nu mijn vraag: wat zouden jullie doen, beneden bij de aannemer blijven en een beetje op hun werk letten, of hun gewoon hun gang laten gaan en regelmatig beneden kijken? Wil niet wantrouwig overkomen, maar heb ook geen zin dat meubels of vloer (weer) beschadigd worden of slordig afgewerkt wordt. Bovendien is het dan beneden heel koud ivm ontbrekend kozijn. Ook helemaal geen idee wat een aannemer ervan vindt dat de bewoner aanwezig is... Hartelijk dank voor jullie mening! MamaTom
Ik zou wel regelmatig een kijkje nemen maar verder gewoon je gang gaan in huis. Toen ze bij ons de schutting gingen zetten heb ik alle ramen in het huis gedaan zodat ik toch zicht had op wat ze deden zonder dat het al te wantrouwig over kwam (denk ik dan). Zou er zeker niet bij blijven zitten.. bedoel.. wat moet je dan doen behalve kijken?
Ik zou zeker thuis blijven maar niet op hun vingers gaan zitten kijken de hele tijd. Gewoon zorgen dat je boven wat te doen hebt (goed moment om de kledingkasten op te ruimen haha ) en regelmatig beneden even kijken onder het mom van "koffie?" etc. Wat een aannemer ervan vindt dat de bewoner aanwezig is zou me echt een zorg zijn. Het is jouw huis! Ik laat nooit werklui in mijn huis als ik er zelf niet ben.
Gewoon zo nu en dan wat koffie aanbieden. Maar echt in de gaten houden nee... als iets ontzettend vervelend is is dat het wel. En draai het eens om. Wat zou jij er zelf van vinden als iemand dat bij jou zou doen?
Ik ga ook regelmatig gewoon eens kijken, want zoals gezegd anders durven ze wel eens iets vergeten of beschadigen. Misschien in de living ofzo werkje doen of toch boven.
Ik zou wel in de buurt blijven, maar dan ondertussen zelf iets doen en af en toe kijken, koffie aanbieden etc. niet op hun vingers kijken dus. Bv even boven de was doen, in de huiskamer wat opvouwen, zoiets.
Absoluut zéér regelmatig controleren. Wij hebben letterlijk met iedereen ('gewone' bedrijven, niet via Werkspot of MP en gewoon wit betaald) problemen gehad. Dingen beschadigd, dingen vergeten, niet netjes afgewerkt etc. Ik heb zelfs een keer een bedrijf gebeld dat één bepaalde werknemer niet terug hoefde te komen nadat hij bij het plaatsen van nieuw dubbel glas zowel kozijnen als de vloer beschadigd had. Wat een lompe boer was dat. Als je niet controleert, kun je niets bewijzen en zit je straks met de gebakken peren. En nou en, dat het niet fijn voelt om op je vingers gekeken te worden? Dat kan me na al deze ervaringen geen zier meer schelen.
Ik was bij het plaatsen wel gewoon thuis, maar was aan het werk (kozijnen boven, Pietje beneden met laptop aan de keukentafel). Dikke trui aan en ging prima. Natuurlijk ben ik zo af en toe even naar boven gelopen om te kijken en een kop koffie aan te bieden, maar na de eerste twee uur wist ik zeker dat deze heren prima te werk zouden gaan. Ze ruimden alles super netjes op, trokken alle deuren weer achter zicht dicht en hebben echt niets stuk gemaakt. Alles werd goed afgedekt met dekens op het laminaat enzo! Ik zou dus gewoon een paar keer gaan kijken, maar het heeft echt geen zin om er met je neus boven op te staan...
Controlen?.Nee echt niet! Lekker hun gang laten gaan, ag en toe kopje koffie oid en binnen laten lunchen. Vind dat je pas mag gaan controleren als je er zelf verstand van heb.. 😛
Bedankt voor alle reacties, ga zeker niet de hele dag erbij staan, maar onopvallend even in de gaten houden dat er niets beschadigd wordt. Vorige keer hadden wij toch behoorlijk wat schade wat ook niet goed hersteld werd, dus deze keer tussendoor wel goed opletten. Bedankt voor de tip met de kledingkast, da's een goede! Vooral geen klein kind erbij die wil "helpen"