Qua reisafstand zou ik het echt niet doen. Het gaat je zo zwaar vallen. Is de omgeving Heerugowaard en dorpjes geen optie?
Ik heb met mijn vriend eerst gehuurd. Dat stond toen op mijn naam alleen. Daarna hebben we een vrije sector gedaan op onze beide namen. Hij had geen vast contract oid ik wel en het was geen probleem keken naar hoeveel er binnen kwam. Dat werd een beetje onbetaalbaar en zijn we gaan uitwijken naar een eensgezinswoning met tuin. Heerlijk en een stuk goedkoper en dichter bij fam ook. Alleen daardoor wel langere reistijd naar mijn werk. Bijna een uur heen. Ik ga met het ov om files te vermijden want anders zou ik daar steeds in staan. Wij hebben eerst ook nog gekeken voor een huis kopen maar toch niet gedaan. Wat wij konden lenen met de berekening viel best wel tegen en daar heb je eigenlijk alleen van die klus huizen voor. Toen veel mazzel gehad met vrije sector huis. Maar ik zou wel heel goed kijken met wat je precies wil en dat je geen overhaaste keuze maakt. Je kan ook kijken of je samen een vrije sector kan huren? Als hij kan aantonen dat ze hem het komende jaar niet gaan ontslaan ofzo met een werkgeversverklaring dan kan dat wel gewoon.
Even omdenken hoor, maar als je graag ergens anders wil wonen, is een andere baan dan een optie? Verder zou ik wel snel voor kopen gaan. Zeker in deze markt. En als het huis alleen op jouw naam komt is er niet veel om je druk over te maken denk ik? Veel reistijd met een kleine en opvang etc. is echt verre van ideaal vond ik.