Hypnobirthing??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moonroosje, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonroosje

moonroosje Actief lid

16 jan 2014
    208
    5
    18
    Hallo allemaal,

Hoe denken jullie over hypnobirthing? Wat houdt het precies in? Wat zijn jullie ervaringen ermee? En wat is het verschil met yoga en haptonomie?

Groetjes,
    Mo

2. mappel

mappel Niet meer actief

Ik heb het samen met yoga gedaan! Yoga had ik meer aan, veel meer ademhalingsoefeningen, meer houdingen en toch beweging. Ik vond het bij hypnobirthing jammer dat de partner zelf alle bevallingsoefeningeb mee moest doen, in plaats van te leren instrueren. Bij yoga leerde hij veel meer begeleiden! Tevens vond ik yoga een stuk uitgebreider. Maaaarrrrr.. is helemaal afhankelijk van de docent. Ik hoor ook wel eens mensen die niks leren. Ik had er wat op les zitten die van een andere docent af kwamen, waar ze niks geleerd hebben!! Dus informeer goed in je omgeving:)

3. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    Ik heb bij mijn eerste bevalling het boek over hypnobirthing gelezen, was in het engels maar wel goed leesbaar. Ik ging met veel meer vertrouwen mijn bevalling in en heb de oefeningen en tips goed kunnen gebruiken, uiteindelijk een hele snelle en makkelijke bevalling gehad. Nu weer zwanger en ik heb nu de nederlandse CD rom besteld van hypnobirthing, ik hoop dat ik weer net zoveel aan ga hebben. Ga zelf overigens niet de cursus doen, vind het een beetje duur en vorige keer ging het ook prima zonder. Succes!

Deel Deze Pagina