@ Anniek; als je dan maar niet heel sneaky en snel dit pand koopt Nee maar zonder gekheid, het is hier echt spotgoedkoop wonen in vergelijking met NL....
Tweede berichtje kwam terwijl ik aan het typen was, maar dat zijn juist de dingen die dus wel het verschil uit maken tussen wel en niet doen lijkt mij...
female.. heb even het huis bekeken mooi huis hoor ook de keuken. las je de keuken niet leuk vind heb je er misschien over gedacht om alleen nieuwe kast derutjes erop tezetten bespaart een hele hoop kosten en kun je tocg gelijk een andere look krijgen.. het is maar een idee... en ik zou ook niet max op mn hyp gaan zitten maar als je bijv het makkelijk kunt betalen zoals je al zegt dat er nu al 400 minder van je vaste lasten af zijn vanwege de auto dat scheelt een hoop.. dat is waarschijnlijk al halve hyp per maand.. dus.. ik zou het doen... gewoon creatief denken
Mooi huis en als alleen het wisselteurige punt de keuken is zou ik zeggen kopen meid! Die keuken ziet er nog prima uit en verbouwen kan alsnog over een paar jaar! Je hebt ook folie voor over de kastjes de plakken, zodat je een houtlook krijgt in de keuken, misschien dat je dat al beter bevalt en heb je voor je eigen misschien toch een mooiere keuken! Succes met je keuze!
Zal voor het huis gaan, Over een paar jaartjes verbouwen. Hebben wij ook gedaan. Wij hebben alleen de vloer en keuken nieuw gekocht, Jij of je man gaat ook meer verdienen als het goed is. (mijn man wel, heeft een andere baan) als het goed is dus kan je daarvan verbouwen...
huh, wat is er mis met de keuken? onze keuken ziet er slechter uit. was ook helemaal wit, heb er van die plak stroken opgedaan. ziet er nu totaal anders uit.
Ik zou het zeker doen. Huis ziet er mooi uit en met die keuken hou je het ook nog wel even uit. Is misschien niet de mooiste, maar zo te zien zit het nodige er wel in.
jij maar jij woont weer in Katwijk Runner (aan zee?!) weet je hoever sommige daarvoor soms moeten rijden alles heeft zn voor en nadelen... persoonlijk vind ik t een tof huis en zou er zeeeeker weten voor gaan! bij ons in de randstad koop je voor dat geld een 2 kamer appartement op 4 hoog die helemaal is uitgeleefd.... ik ben ook op zoek naar een huis en wij kopen voor 250.000 een rijtjes huis... dus als die er tussen stond zou ik t wel weten suc6 meid!
voor die prijs? kopen? Wil toch wel weten waar dat soort huizen zo laag geprijst zijn! Want "wij in de randstad" zien dat niet zo vaak voorbij komen. Als het goed voelt, doen! En dan maar minder groot verbouwen en doorsparen om het later te doen!
Hoi meiden, super bedankt voor jullie antwoorden! Gisteravond hebben we er nog eens uitgebreid over gesproken... De makelaars zijn tot maandag natuurlijk weekend aan het vieren dus we kunnen het nog even laten bezinken. Maandag bellen we weer met onze hypotheekadviseur. We hadden allebei een heel goed gevoel. Dus als het lukt (voor 5.000 meer kopen en dan 5.000 minderverbouwen) gaan we het waarschijnlijk wel doen. De keuken ziet er op het plaatje mooi uit, maar in het echt viel ie best tegen... maargoed, alles zit er in, je kan er prima koken... Dus tja ik denk dat het prima te doen is voor een paar jaar. Ik lees een aantal dingen over 'top-hypotheek'... De hypotheekl is helemaal zo berekend dat het er juist heel gunstig op wordtvoor ons. We gaan echt een hoop minder betalen. Ook konden we als we wilden nog meer geld lenen, met hogere maandlasten. Maar dat hebben we natuurlijk niet gedaan, want in de praktijk is dat erg vervelend. Je moet natuurlijk gewoon normaal kunnen blijven leven.... @ poohbear; tja het is hier in belgie op veel plaatsen gewoon allemaal nog bakken goedkoper....
nou spannend hoor! en wat je zegt..... ik zou zeggenm kijk goed rond... misschien red je het wél voor 10duizend uero incl keuken.... je hebt bij de ikea veel mooi spul en bv een mooie vloer bij de gamma... ook de badkamer hier bestaat uit gamma... als je het leuk vind wat foto's te zien moet je me maar even pben... hier is de vloer in de woonkamer van de gamma en iedereen roept; at een prachtige natuurstenen vloer... wij lachen dan heel hard en roepen jah mooi hé van de gamma!
ik vind het ook een mooi huisje. en de keuken val best wel mee. hou je ons op de hoogte. liefs mariska
sowieso is 15000 euro aan budget voor te verbouwen erg weinig als ik zie wat je allemaal wilt Dit kun je doen huis kopen en over een paar jaartjes verbouwen, dan verdienen jullie hopelijk allebei wat meer en dan kunnen jullie in de tussentijd sparen of nieuwe lening afluiten voor de verbouwing. Of het huis niet kopen want ik zou persoonlijk nooit lenen wat ik maximaal kan lenen want dan heb je vrij hoge maandlasten en als er wat zou gebeuren. Bijvoorbeeld nieuwe tweedehandse auto nodig dan kun je die niet eens kopen of een wasmachine ik noem maar wat. Maargoed dat is ieder zijn eigen keus. xxx joyce succes met jullie keuze
Ik zou zeggen: kopen dat huis. Laat de keuken lekker de keuken en verbouw die als je er geld voor hebt. Joh, als je dan het huis hebt wat jullie graag willen hebben, wat zou het dan dat je nog een jaar of wat langer in een keuken zit die niet jullie smaak is. Dan heb je nog wat om naar uit te kijken en heb je over een jaar of wat nog weer wat moois en nieuws in je huis. Ik zou ervoor gaan hoor.
@ jent;Bedankt voor je berichtje! 15.000 euro voor wat we in eerste instantie wilden doen is niet weinig, jij vindt het weinig ... De één zou het met 10.000 euro kunnen, de ander heeft een ton nodig. Ik weet niet of je de eerdere berichtjes gelezen hebt? De badkamer doet mijn man helemaal zelf. We hebben een uitgebreide lijst gemaakt en in bouwmarkten gekeken en vergeleken. We hebben het heel ruim berekend en enkele duizenden euro's meegerekend voor onverwachte dingen, bevestigingenenz... Voor de keuken gelde hetzelfde, gepland bij de Ikea met alle apparatuur erbij 3000.-. dus hadden we 2000.- gerekend voor tegeltjes, bevestiging enz. Dan zou er 5.000 overblijven voor schilderen en laminaat leggen door het huis heen. Ik weet dat verhuizen veel geld kost, maar ik weet zeker dat het uit kan... En ik had toch al uitgelegd hoe het zat met die maandlasten? Die gaan alleen maar fors omlaag, zie een vd berichten hierboven... Groetjes!
Kopen! En besparen of het eea uitstellen voor de verbouwing. Want koop je het niet dan blijft het huis je achtervolgen bij elk ander huis dat je gaat bezichtigen. Je gaat elk ander huis vergelijken met dit huis,dus doen!