belastingteruggave

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    pfff ik snap er echt helemaal niks meer van,
    wij krijgen dus voorlopige teruggave vanwege ons huis....
    nu is er het een en ander in de werksituatie veranderd...mijn vriend is 2 x van baan geswitcht dit jaar waardoor dit natuurlijk verandering in het bedrag van de vt zal hebben; hij heeft 3 x vakantiegeld gehad (van 3 verschillende werkgevers die hij dit jaar had) en nu ben ik ook nog eens minder gaan werken...ik kom er bijna niet meer uit om een schatting van 2007 opnieuw te maken...maar nu vroeg ik mij dus af (ik wil het misschien maar niet invullen en afwachten tot het eind van het jaar want dan doet de belastingdienst het zelf berekenen toch?) zullen we nou moeten bijbetalen of meer geld terug krijgen....
    mijn vriend verdient nu meer, ik dus minder, maar bij mekaar opgeteld verdienen we meer dan eerst (hoop dat ik een beetje duidelijk ben)...

want als we geld terugkrijgen zie ik dat zelf wel aan het einde van het jaar dan tegemoet? maar als we moeten bijbetalen wil ik dat formulier toch maar ff opnieuw invullen want ik heb geen zin in een hoge rekening aan het eind van het jaar....
    of moet ik het sowieso invullen....?

aaaarggggghhhhhhhh.....

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Volgens mij moet je het echt invullen, als je dat niet doet, krijg je een herinnering en als je het dan weer negeert kan dat eventuele gevolgen hebben op je voorlopige teruggaaf!

Heb het zelf ook wel eens gehad dat ik in 1 jaar 3 verschillende werkgevers had en het is ff een avondje puzzelen, maar dan ben je er wel vanaf!

succes

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
  4. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ook enig idee hoe dat nou werkt...als je gezamelijke inkomen omhoog gaat krijg je toch meer belasting terug toch?
    of werkt dat niet helemaal zo?

5. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik laat me boekhouder alles doen.
    ik heb er echt geen verstand van hoor !

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    als je het echt niet meer ziet zitten kun je een afspraak maken met het dichtbijzijnde belastingkantoor om het daar samen te doen. Dan neem je al je paperassen mee en dan is het zo gepiept

7. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hmm zal t toch zelf moeten doen, heb niet zo veel trek in belastingadviseur flink te betalen en dan ook nog eens tot de conclusie te komen dat we moeten bijbetalen straks....:s
    dan maar ff avondje met de papieren om me heen zitten...
    beter krijgen we gewoon meer geld terug hihihihihihihi :)

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Je krijgt de teruggave aan de hand van de belastingschijf waar je in zit.

9. Niet meer actief

Je hebt het toch over je huis alleen? Is het dan niet zo dat je daar standaard een bedrag voor krijgt aangezien de waarde van je huis nie techt omhoog gaat... en je hypotheek altijd hetzelfde blijft? Ik ben ook inmiddels 2x van baan veranderd maar mijn voorlopige teruggaaf van de woning blijft hetzelfde... altijd 165 euro per maand... het gaat toch ook om de hoogte van de hypotheek die je betaald? Of zie ik het nu verkeerd.. dat krijgen wij maandelijks terug.. en dan de rest laten we altijd jaarlijks berekenen

10. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ja ik bedoel inderdaad het deel over het huis...we krijgen inderdaad een bepaald bedrag per maand terug maar ik dacht dat als je inkomen veranderd dat dat bedrag dan ook veranderde ?

11. Niet meer actief

Nu twijfel ik hoor, want volgens mijn ligt dat echt aan de hypotheek wat erop zit en hoeveel rente je daarover betaald.. eens effe checken wacht he

12. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    heb ook al eens met de belastindienst erover gebelt maar i kreeg iemand aan de telefoon die er zelf al niks van snapte haha en zei dat ik maar zon wijzingen formulier moet invullen...maar als dat niet nodig is liever niet hehe::)
    is goed...:)

13. Niet meer actief

Als huiseigenaar heb je te maken met diverse fiscale aspecten. Zo heeft het bezit van een huis gevolgen voor de Inkomstenbelasting, kan een hypotheek je fiscaal voordeel opleveren dat via een voorlopige teruggaaf naar je toekomt en heb je te maken met verschillende heffingen van lagere overheden.

Belastingvoordeel
    In veel gevallen zal een eigen huis je belastingvoordeel opleveren. Dat wil zeggen dat de aftrekposten de fiscale bijtelling overtreffen. Hierdoor daalt je belastbaar inkomen en hoef je dus uiteindelijk minder belasting te betalen. Dit belastingvoordeel verklaart ook het verschil tussen bruto en netto woonlasten. Bruto woonlasten worden werkelijk van je rekening afgeschreven. Bij de netto woonlasten is rekening gehouden met het belastingvoordeel.

Voorlopige teruggaaf
    Voor de aftrekbare kosten kun je bij de Belastingdienst een "voorlopige teruggaaf" aanvragen. De Belastingdienst verrekent dan maandelijks je belastingvoordeel. Je hoeft dus niet te wachten tot je belastingaangifte een jaar later is verwerkt. Wil je hier gebruik van maken? De adviseur van de Hypotheker kan een "Verzoek voorlopige teruggaaf" voor je indienen. Na de beschikking zal de Belastingdienst maandelijks het belastingvoordeel naar je overmaken.

Andere heffingen
    Als huiseigenaar ontvang je ook aanslagen van lagere overheden voor verschillende heffingen. Zo zul je bijvoorbeeld door de gemeente waar je woont, worden aangeslagen voor onroerende zaakbelasting. In het Woonlastenschema hebben we voor je op een rijtje gezet met welke aanslagen je te maken krijgt.

hmzz dit is wat ik zon beetje erover kon vinden

14. Niet meer actief

Je kan het inderdaad ook online wijzigen / heb jij je aangifte via i net gedaan? Want dan kun je het daarin ook aanpassen en weer verzenden als het goed is..

15. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hmzzz ik geloof dat er danniks op ziet dan dat ik het dan maar allemaal ga invullen...:( met 4 werkgeverbriefjes en eenheleboel berekeningen dan...
    maar hartstikke thanks voor de info!

16. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ps: waar heb jij je banner gemaakt, ben hier ook bezig maar met mybannermaker.com is het niet zon succes....
    vind hem erg leuk van joaquin

17. Niet meer actief

Via een van de mei mama's zij heeft het voor mij gemaakt... Ik kan het zelf ook niet, heb photoshop, maar daar heb je een opleiding geloof ik voor nodig hahahaha

18. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als je hulp nodig hebt, ik werk op een accountantskantoor en doe dit dus als werk, misschien kan ik je verder helpen. Je kunt me altijd even pb-en

19. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hihi heb het nu ook geprobeerd een banner te maken:)
    ohh hartstikke thanks lientje, en onzewonder natuurlijk ook voor de info!
    ik ga vanaaf of morgen er ff voor zitten en als het niet lukt dan pb ik je ff:)

Deel Deze Pagina