Dilemma in relatie

Discussie in 'De lounge' gestart door 89eef, 28 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 89eef

89eef Lid

18 mei 2016
    40
    13
    8
    NULL
    NULL

Vast geen populaire mening met een aantal moraalridders hier.

2. 89eef

89eef Lid

18 mei 2016
    40
    13
    8
    NULL
    NULL

jouw twijfels snap ik helemaal.
    Tis echt heel naar om te horen.

en iedereen situatie is anders natuurlijk
    Ik hoop dat mocht het zover komen we het goed kunnen doen.
    Maar je weet niet waar je het beste aan doet, dat weet je pas achteraf.
    Waarschijnlijk dachten jouw ouders dat zit het beste was, en dat blijkt niet zo te zijn.

Als je alles van te voren weet…

heel veel sterkte in elk geval, je zit wel in een rotsituatie. Ook al heb je het een plekje kunnen geven misschien, je hebt er nog altijd een nasleep van….

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.881
    6.405
    113
    Ga je lekker?

Suzy85, 89eef en Sado vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ten eerste dit is een forum. Je kan andere mensen dus niet vertellen hoe ze wel of niet moeten reageren. Als er onterechte aannames worden gedaan is dat vervelend.

Ten tweede ben je in dit geval gewoon echt tekort geschoten in je informatievoorziening. En daar heb je reacties op gekregen.

Ik denk dat daar voor jou ook nog wel wat te halen valt. Want als dit ook de manier is waarop je met je man communiceert, zou hij zomaar eens kunnen denken een hele goede relatie te hebben. En ach mn vriendin heeft wel eens de kolder in de kop maar het komt altijd wel weer goed… en dan bereik je niet wat je wenst.

Suzy85, Juul75, Marsupilami en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wel, die moraal ridders hebben in elk geval de moeite en tijd genomen om op je verhaal te reageren.

Maar als ik het zo lees zit je helemaal niet te wachten op inhoudelijke reacties maar wil je gewoon medeleven. Wil je van onbekende mensen horen hoe kut je het wel niet hebt maar dat alles goed komt wanneer jij van je vriend afgaat. Dan wordt hij een liefhebbende vader en heb jij de rust en reinheid in je leven waar je zo naar verlangt.

Dus ik stel voor dat je lekker in de blubber zakt met je gedoetjes ;)

Suzy85, Marsupilami en Sado vinden dit leuk.
  6. WWJD

WWJD Niet meer actief

#86 WWJD, 31 aug 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2023
    ..

Neuzeke en Huismuisie vinden dit leuk.
  7. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Waarom zou je weggaan bij een man met een drankprobleem terwijl je kinderen hebt? Dan heb je toch geen enkel controle meer over de veiligheid van de kinderen?

Alle gevoelens maar even opzij zetten en eerst dit probleem oplossen/aankaarten/iets doen. Dat is naar mijn idee op dit moment het belangrijkste. En van daar uit kun je dan verder kijken of er qua gevoelens oid iets te redden valt lijkt mij. Als je daar geen zin meer in hebt snap ik dat misschien nog wel. Maar een drankprobleem moet echt serieus genomen worden.

89eef en Huismuisie vinden dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Gaan we weer hoor. Lekker de TS prikken totdat ze uithaalt en dan daar op gaan duiken.
    Volgens mij was ze en is ze duidelijk in haar verhaal, ze bedankt iedereen meerdere keren, ze gaat in op confronterende reactie en op medelevende reacties en op oordelende reacties. Ze typt lange verhalen met uitleg. Maar nope, het is niet goed genoeg, ze moet en zal de grond in getrapt moeten worden.
    We gaan nu zelfs beginnen met trolhunten zie ik.

@TS , laat het voor wat het is want het gaat nu nergens meer heen. Dit zal je niet winnen, het zal alleen maar naar beneden gaan vanaf hier tenzij je op je blote knieën vergeving vraagt en toegeeft aan de almachtige wijsheid van het forum.

Sterkte met de situatie!

cosdy, MyMiracle, Knuffelmonster en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Ben toch benieuwd naar zijn kant van het verhaal.

89eef vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Sorry. Ik weet niet of je hier nog op zit te wachten, maar ik schrik echt wel van de aantallen. Dat is niet meer 1 biertje bij het eten, maar veel meer dan dat. Ik zou dat overigens ook totaal niet aantrekkelijk vinden (helemaal naast de shag). Ik zou echt een moment vrij maken om hier samen heel goed over te praten en met hem naar de huisarts gaan. Ik denk dat dat prio 1 is, ook voor een fijne basis voor je kinderen, met of zonder hem onder 1 dak.

chrystel73, Sado, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. 89eef

89eef Lid

18 mei 2016
    40
    13
    8
    NULL
    NULL

zeker dank voor de reactie :)

12. 89eef

89eef Lid

18 mei 2016
    40
    13
    8
    NULL
    NULL

Mee eens hoor :)

13. 89eef

89eef Lid

18 mei 2016
    40
    13
    8
    NULL
    NULL

Haha ja en dat is ook het hele ding.
    Jij hebt ook niet goed gelezen.
    Want dan weet je, dat ik daar ook meerdere keren voor heb bedankt, ook al waren t reacties waar ik zelf niks mee kan. Ieder zijn eigen mening en doet het met de intentie om te helpen. Dus bedankt daarvoor.
    Dat heb ik gezegd.

heb het nu over eigen versies verzinnen. En dus helemaal niet lezen of selectief lezen.
    Net als wat jij nu doet. Reageren op dit bericht, terwijl als je verder had gelezen had geweten dat ik ook die mensen bedank, alleen eigen versies van mijn verhaal niet waardeer.

dus, jij veel plezier met het lezen van al deze forums en het maken van je eigen verhaal omdat je de helft niet leest

14. 89eef

89eef Lid

18 mei 2016
    40
    13
    8
    NULL
    NULL
    :roflmao::roflmao:

oooooh maar stom ook, jij had in de eerste reactie al zelf wat bedacht, en verzonnen.
    Ja logisch dat je zo reageert op mijn uitspraak :roflmao:

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb de rest wel gelezen maar dat doet er niet toe. Het enige dat ik je aangeef is dat wanneer je schrijft een prima relatie te hebben maar het niet helemaal meer voelt dat je andere reacties krijgt dan wanneer je aangeeft met een alcoholist samen te wonen die zijn en jullie leven verslonst.

De manier van reageren, ook nu weer, suggereert alleen maar dat je mensen die de moeite nemen om op je te reageren op een vervelende manier weg wil zetten om jezelf beter te voelen. Nou dan ben je wel een hele grote meid hoor.

Nogmaals succes met de blubber in je leven.

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je kan ook gewoon je grotemensen problemen als volwassene aanpakken ipv je als kleuter op een forum manifesteren.

Sado vindt dit leuk.
  17. 89eef

89eef Lid

18 mei 2016
    40
    13
    8
    NULL
    NULL

Ok. Ok.
    Ik snap dat je andere reacties krijgt.
    Maar het verdraaien van woorden zoals jij: dus ik geef aan dat het moeilijk is, waarna jij reageert zo makkelijk weglopen/opgeven dat slaat nergens op.

En daar reageer ik op.
    Betekend niet dat jouw inzet niet gewaardeerd worden, maar het zelf verzinnen van de versie. En dat kun je echt teruglezen en zien dat je zo al begint.

dus, ik denk na over feedback hier ( positief en negatief ) en jij mag, als jij een beetje grote meid bent, ook eens even nadenken over jou bijdrage hierin.

Fijne dag verder

18. 89eef

89eef Lid

18 mei 2016
    40
    13
    8
    NULL
    NULL
    :roflmao::roflmao::o:

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    @TS, ik heb geen kinderen (nog).

Heb wel een vriend die alcohol drinkt. Van vrijdag tot zondag 3-5 biertjes per keer. Meer 3 dan 5. Dit is een geniet moment voor hem, hij kiest ze zorgvuldig uit, drinkt ze in een bepaalde volgorde, eet er wat lekkers bij en gamed. Veel mensen zullen dit ook als alcoholisch omschrijven. Ik zelf zie het niet zo. Maar dat daar gelaten.

Ik lees dat jouw vriend/man af en aan controle heeft, behalve bij uitjes en vakantie.
    Dat hij er 3 op een avond kan drinken of 7 maar dit niet elke dag zo is.

Kan het zijn dat hij het als ontspanning ziet, ontsnapping, dat hij het gevoel van licht aangeschoten zijn fijn vind etc. Dat zouden dingen zijn dit ik zou vragen, die ruzie met de buurman kan een copingsmechanise zijn geweest en daarna is het een gewenning geworden lijkt uit jouw verhaal. Jouw standpunt en omgaan met alcohol van jezelf staat lijnrecht tegenover die van hem, praat erover waarom jij dat zo vind en vraag concreet wat alcohol voor hem doet. Als je weet dat het ontspanning is, stel dan iets anders voor of iets om samen te doen, of met de kinderen (wandelen oid). Als het ontsnappen is, waaraan ontsnapt hij dan, kunnen jullie daar achter komen en dan wellicht in therapie.

Dat jij hem niet meer leuk en aantrekkelijk vind is denk ik een gevolg van waar je je aan stoort. Andere kant, en dat zeg je zelf ook, ben je wellicht te makkelijk geweest en in dat geval kun je hem dat ook zeggen, steek de hand ook een beetje in eigen boezem.

Als jij denk dat wanneer hij niet meer drinkt je hem nog steeds niet kunt zien zoals vroeger dan heeft bij elkaar blijven geen zin. Nu omschrijf je jouw gevoelens als broer en zus. Met de juiste hulp en zelfinzicht denk je dan dat de situatie kan verbeteren of zie je dat niet gebeuren?

20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als dit je manier van communiceren is dan vermoed ik dat je problemen veel groter zijn dan enkel de issues met je man die je omschrijft.

Ik verdraai je woorden niet. Ik geef in z’n algemeenheid aan dat ik bepaalde keuzes en gedachten niet begrijp naar aanleiding van je OP.
    Het is dan vervolgens vrij simpel om die te ontkrachten maar in plaats daarvan komt er een nieuw verhaal dat op vrijwel alle fronten het tegenovergestelde is van je openingspost. Dat vind ik op zn minst opmerkelijk.

esklessebes en 89eef vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina